Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 igår kveld kokte jeg en stor gryte med ris som jeg ville lage stekt ris av til middag idag. jeg satte gryta til avkjøling på benken uten lokk på og dumme meg glemte å sette den inn i kjøleskapet før jeg la meg! er det trygt å steke den likevel idag?? jeg tenker på om den kanskje kan ha begynt å råtne over natta. og fluer.. jeg var veldig plaget av bananfluer i høst og det er fortsatt et par som surrer rundt inne på kjøkkenet. er redd de kanskje kan ha lagt egg i risen min??
onyx Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 (endret) Nei, ris kan danne giftstoffer som IKKE forsvinner ved oppvarming. Jeg ville ha kastet alt og heller kokt ny ris. Endret 17. november 2006 av onyx
pulverheksa Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 igår kveld kokte jeg en stor gryte med ris som jeg ville lage stekt ris av til middag idag. jeg satte gryta til avkjøling på benken uten lokk på og dumme meg glemte å sette den inn i kjøleskapet før jeg la meg! er det trygt å steke den likevel idag?? jeg tenker på om den kanskje kan ha begynt å råtne over natta. og fluer.. jeg var veldig plaget av bananfluer i høst og det er fortsatt et par som surrer rundt inne på kjøkkenet. er redd de kanskje kan ha lagt egg i risen min?? ← Du trenger ikke være redd for fluer, du bør heller bekymre deg for bakterier. Kokt ris blir veldig fort dårlig. http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1074170557.89
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 så jeg burde ikke spise den? synd å kaste så mye ris men bedre enn å bli syk vil jeg tro...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Har spist ris som har stått ute mange ganger og det har gått fint. Det finnes sikkert en sjanse for å bli dårlig, men som med det emste annet tror jge den er betydelig ovedrevet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå