Gå til innhold

Spill alà MYST?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei. Jeg har fått dilla på spill i samme sjanger som Myst. Altså sånne klikke og finne ting, koder og gåter og sånn. Har spilt ferdig MYST (eneren) og noen spill på nettet. Har noen forslag til et bra spill jeg kan kjøpe nå (Er det andre Mystspillene like bra som det første?), eller linker til slike spill på nettet? Setter inn linken til et kult spill her, så kan dere også se hva jeg mener: http://www.albartus.com/motas/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg prøvd Myst. men det regnes jo inn under sjangeren adventure spill.

De spillene jeg liker er 3.person adventure spill. Der bruker du musen til å klikke deg rundt, finne ting, snakke med folk, sette ting sammen etc etc.

Jeg er ikke så veldig glad i veldig mye puslespill etc, da må det i så fall være implementert i historien på en fornuftig måte.

For meg er det aller viktigste historien, at den er god og at det er fremdrift.

Mine favoritter innen denne sjangeren er Den Lengste Reisen (laget av norske Funcom), Syberia (Microïds) og Gabriel Knight 2 (Sierra).

Syberia kom ut tidlig høsten 2002, og har en god historie og er vanvittig flott laget med tanke på kulisser og settinger etc. (Benoît Sokal sin fortjeneste) Spillet er litt kort men nr. 2 er på vei (forhåpentligvis til høsten)

Den Lengste Reisen er litt lengre enn et vanlig spill, det er en flott historie og settinger.

Gabriel Knight 2 begynner å bli noen år gammel, men kvaliteten er god nok. Det beste her er historien, den er utrolig godt skrevet. (Du kan dø i dette spillet et par steder. (Jeg liker vanligvis ikke slike spill hvor du stadigvekk kan dø og må begynne på nytt, hvis du ikke husker å lagre jevnlig.) Men i GK2 er de stedene så innlysende at det ikke ødelegger for spillegleden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg har også spilt MYST og er helt frelst av den verdenen de har lagd! :enig: Har også gjort ferdig Exile- The sequel to Myst. Jeg synes det var like bra, men nesten litt vanskeligere enn det første spillet. Kan hende jeg tar feil, spilte spillene med ett par års mellomrom og da kan jo ting huskes feil...

Har endog kjøpt det tredje og siste spillet, men har ikke fått prøvd det enda. Har ikke stor nok maskin for øyeblikket, og er glad for det. Jeg har egentlig ikke tid til å sitte å spille. Blir så hekta at tida bare forsvinner!

Har prøvd Den lenste reisen også, og synes det var kjempebra. Minner litt på MYST- spillene av en eller annen grunn, selv om selve spilleplanen er anerledes; Spørre seg frem, og lete etter ting for å ta med videre, og gi til de rette personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har playstation vil jeg anbefale Silent hill!!!!!!!!!!

Her er det litt monstre å forsvare seg mot i tillegg til gåtene (lot mannen ta seg av skytinga, jeg, vi spilte "sammen").

Men du tør ikke sove med lyset av etterpå, da :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...