Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til renseserien fra Babor som er todelt? Den ene deler er en base som brukes til alle hudtyper, den andre delen er en slags olje som du velger utifra hvilken hudtype du har.

Jeg har visstnok dehyrdrert hud (trenger fuktighet, men lite fett) i følge hudpleieren, og hun anbefalte meg oljen for normal til kombinert hud. Kan det stemme? Dehydrert hud er vel dehydrert hud, men går det mot normal til kombinert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det hy-öl og phytoactive combination du tenker på? Kort og godt, ELSKER den. :) Har dehydrert kombinasjonshud selv og dette er den rensen jeg alltid går tilbake til. Begge delene er basert på vegetabilske oljer, og den er superlett å vaske av uten noe hinne eller belegg. Dyrt, men er du i tyskland/sveits e.l. så er det litt billigere der. Er forøvrig veldig drøy, har mine flaske 5-6 måneder.

Skrevet

Ja, det er den (de?) rensen du mener. Jeg har lenge vært fan av Special Cleansing Gel fra Dermalogica, men hudpleieren mente Phytoactiv Combination er mildere, og passer min hudtype bedre. Jeg gikk til innkjøp av begge to, så jeg håper jeg gjorde det rette valget.

Skrevet

Jeg har brukt SCG fra Dermalogica også, men den tørker ut huden min = rett tilbake til Babor... Forøvrig bruker jeg Babor bare om kvelden. Om morgenen bruker jeg kun vann eller en veldig mild rens om jeg føler det er nødvendig.

Forresten, mener å huske at i bruksanvisningen til Baboroljen så står det 4 trykk av stor flaske og 2 fra den små, men det er veldig mye olje. Min hudpleier sa at 2 pump fra den store og 1 fra den små var nok. Kjekt å vite, for da varer den myye lengre. ;)

Skrevet

først masserer du inn oljen ,ikke skyll.

og så tar du den andre og masserer mså skyll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...