Gå til innhold

Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå begynne å pumpe meg, så jeg kan begynne å trene igjen. Sambo blir hjemme med vesla mens jeg trener, og må dermed gi henne flaske mens jeg er borte. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvor lenge en flaske med morsmelk kan stå i kjøleskapet før den må drikkes? Regner med å fryse ned noe også, men greit å vite hvor lenge det kan være i kjøleskapet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-5 dager var det jeg fikk beskjed om på helsestasjonen.

Vær obs på at melken skiller seg ganske fort uten at det er noe galt med den fordet.

Skrevet

www.ammehjelpen.no skriver:

Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Dersom man ikke har tilgang til kjøleskap, kan fersk, ubehandlet morsmelk oppbevares i 6-8 timer i romtemperatur. Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.

Skrevet

Jeg lar den stå i kjøleskapet hvis den skal brukes innen to døgn, ellers fryser jeg ned. Vær obs på at det med "tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap" kun gjelder hvis den er tint opp i kjøleskap, er den tint ved varming kan den ikke stå så lenge.

Og husk å ALLTID smake på melka før den gis til baby, samme hvor kort eller lenge den er oppbevart. En baby som blir servert sur melk kan ha flaskenekt i både uker og måneder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...