Skrållan Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg skal nå begynne å pumpe meg, så jeg kan begynne å trene igjen. Sambo blir hjemme med vesla mens jeg trener, og må dermed gi henne flaske mens jeg er borte. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvor lenge en flaske med morsmelk kan stå i kjøleskapet før den må drikkes? Regner med å fryse ned noe også, men greit å vite hvor lenge det kan være i kjøleskapet...
Eliza Doalot Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 3-5 dager var det jeg fikk beskjed om på helsestasjonen. Vær obs på at melken skiller seg ganske fort uten at det er noe galt med den fordet.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 www.ammehjelpen.no skriver: Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Dersom man ikke har tilgang til kjøleskap, kan fersk, ubehandlet morsmelk oppbevares i 6-8 timer i romtemperatur. Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap.
Grooo Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Jeg lar den stå i kjøleskapet hvis den skal brukes innen to døgn, ellers fryser jeg ned. Vær obs på at det med "tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap" kun gjelder hvis den er tint opp i kjøleskap, er den tint ved varming kan den ikke stå så lenge. Og husk å ALLTID smake på melka før den gis til baby, samme hvor kort eller lenge den er oppbevart. En baby som blir servert sur melk kan ha flaskenekt i både uker og måneder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå