Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 27 år, har fagbrev innen kontorfag og har et år med nettverk og system administrator. Har også gått tre år allmenfaglig. Har vært ansatt her jeg er nå siden jeg gikk ut av skolen og det er nå 7 år siden. Nå har det vært stor nedbemanning her, jeg fikk mail fra sjefen min hvor det sto at de hadde behov og plass for meg videre hos dem. Men saken er den at det er et lite rederi og det er ingen til å ta over her. De andre ansatte er 60 år gamle. Så hvor lenge det er jobb her, er ikke så lenge. De satte meg opp i lønn nå, og vil derfor ikke søke ny jobb enda, da jeg har godt betalt. Vi bor på en liten plass og jeg er veldig redd for å ikke få jobb igjen. Har rett på dager penger. Har et hus og ei datter på snart 4, er alene med henne. Det jeg lurer på er, visst jeg går ut hele dagpenge perioden og fremdeles ikke har jobb, hva skjer da? Er livredd for å miste huset vårt. Har noen noen trøstende ord å komme med? Blir helt deprimert av dette. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kva?

Misser du jobben eller ikkje?

Var ikkje heilt eintydig så litt vanskeleg å trøste når ein ikkje veit kor ein skal blåse....

Klem Randi :)

Skrevet

Du høres ut til å være godt kvalifisert til andre jobber også, og i dagens arbeidsmarked tror jeg ikke det vil være noe problem for deg å finne noe annet. :)

Kanskje det er lurt å begynne litt jobbsøkprosess allerede, lage deg en CV og sende inn søknad dersom du finner noe som ser ok ut, så blir du litt kjent med markedet der ute og prosessen før du plutselig må igang.

Ønsker deg lykke til, og håper du beholder den jobben du har en god stund til!

Skrevet

jeg har jobb enda, har skrevet opp liste over aktuelle arbeidssteder og har laget cv. Har pratet litt med de her på jobb og de sier at jeg sitter godt i det og at jeg ikke burde søke ny jobb nå. For alt jeg vet har jeg nok jobb her en stund til. Men vet liksom ikke når de velger og avslutte hele bedriften.

Skrevet

En dagpengeperiode er på 2 år tror jeg, og antar du sikkert vil få deg en jobb innen de 2 årene har gått dersom bedriften blir nedlagt

Har du sett på www.nav.no

Der står det sikkert noe om hvordan du skal forholde deg videre etter endt dagpengeperiode.

Mulig du kan søke om forlengelse(?)

Skrevet

Vet ikke hvordan det blir sett på å spørre om sånt direkte, men sjefen din vet kanskje mer konkret om driften av rederiet - h*n har sikkert også kontakt med styret, så hvis du spør om hva framtidsplanene til bedriften er? Om de har tenkt å avvikle, selge og legge ned osv? Og innen hvor mange år? Dersom du trives i jobben og har godt betalt ville jeg nok ventet med å si opp, men jeg skjønner godt bekymringen din. Har selv en samboer som jobber på "et synkende skip" av en bedrift, ikke at det er noe dårlig sted, men de har ikke tilrettelagt for å drive en av avdelingene videre når folk går av med pensjon i nærmeste framtid. Han synes det er frustrerende, men har heldigvis mulighet for andre relevante jobber...

Og det kan være lurt å orientere seg og kanskje begynne å søke mens en ennå har jobb - både fordi det blir vurdert som positivt at man er i jobb, fordi det ikke tar knekken på selvtilliten like mye som å få avslag på avslag når man er ledig osv... det er også lettere å vurdere kritisk potensielle arbeidsplasser når man ikke MÅ si ja til det første og beste.

Skrevet

Dette er snakk om år fremover, synes det er meningsløst å bekymre seg for det nå. Greit å være føre var da-det ordner seg-det ordner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...