lillesky Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Jeg har lyst til å gi et par julekurver med ting oppi. Jeg har tenkt på kosepakke; te, sjokolade, kakao, et blad... :klø: Hva mer? Og en velvære; dusjsåpe, bodylotion... :klø: Hva mer? Og hvor bør man kjøpe dette? Er jo ikke så stilig med Nivea og Lipton-te liksom. Og til slutt: har du tips om flere temakurver og hva man kan ha i?
Ginen Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Jeg har kjøpt en ferdig velværepakke til "svigermor" herfra. Ellers kunne du jo hatt i et par gode, varme lodne sokker og et par store håndklær, noen ansiktsmasker (sånne engangs. f.eks). Body Shop-produktene er jo veldig populære, så jeg hadde blitt glad om jeg hadde fått noe derfra. Men kan godt unngå H&M f.eks syns jeg. Vet ikke hvorfor egentlig... Til pappa skal jeg lage en "ungkars-kurv". Her skal jeg ha boxere, sokker, et dørskilt (da han er nysingel og flytta inn i leilighet), ViMenn, en 6pk øl tenkte jeg, og litt småsnacks. Ikke helt avklart enda. I en kosepakke hadde jeg lagt inn litt gavekort på dvd - enten kjøpe eller leie. Jeg liker godt å leie film, så jeg hadde blitt kjempeglad. Sammen med litt te og smågodt og enten et lunt teppe eller et par tøfler f.eks. Mener ikke nødvendigvis alt i en pakke, siden jeg ikke aner noe om budsjett o.l. For eksempel
lillesky Skrevet 17. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2006 Så lurt! Med sokker, håndklær,teppe, dvd og sånt. Det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Hva slags skilt skal han få forresten? Tenkte jeg skulle laget et til min pappa, han har heller ikke dørskilt.
exita Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Kunne også tenkt meg en slik pakke, får vel hinte litt til gubben Til mamma bruker jeg å kjøpe mange små pynteting som jeg vet hun liker. Man kan jo lage slike julekurver med f.eks... baderomsting:badeskum,shampo,sminke,hudkremer, lys... Koseting: sokker, truser,blad sjokolade,lys(igjen).... Vinpakke: vin,korkopptrekker, briketter for å ha under glass,fine servietter,sånn tut for at vinen skal holde seg...... Tja...da kom jeg ikke på mer.
kamela Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 CD eller DVD og en god flaske vin. Fotpleieprodukter og håndkle. Fine kaffe- eller tekrus med kaffe/te og en godbit ved siden av. Bodyscrub, hampvott, lotion og håndkle. Ost, kjeks og vin (hvis du kan pakke dagen før og ikke må sende den) Abonnement på et ukeblad og et koseteppe. Er det jeg kommer på i farten, kommer litt an på hvor mye du skal bruke på det. Men ideen er kjempegod, synes jeg kunne godt tenke meg noen sånne selv.
Mischa Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 De har veldig mye passende på Pentik på Glasmagasinet, både rimelige kurver, forskjellige typer ekslusive teer og kaffe-typer, "finere" godis, små lys, pynt, marmelader og honning.. osv.. De har noen ferdige kurver, men man kan også komponere sin egen. Også lukter det så godt der... Jeg var der idag og fikk lyst til å kjøpe masse!
lillesky Skrevet 17. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2006 Åjaa! De har masse fint på Pentik. Og der kan man stjele idéer til julekurver.
onyx Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 Koseting: sokker, truser,blad sjokolade,lys(igjen).... ← Truser? Hvis kurven er til soveromskos, og trusa har fransk åpning, så kan det sikkert fungere ganske bra!
Gjest Lea Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Badekurv: Badehåndkle, fin såpe, boblebad/badesalt, skrubbehanske, skrubbekost, bodulotion, badeand (!) osv. Kaffekoskurv: To typer kaffe fra spesialbutikk, liten presskanne, 2-4 kaffekopper eller krus, poser med sjokolade som passer til kaffen osv. Velværekurv: Engangspakker med ansiktsmaske, skrubbekrem, fuktighetskrem/bodylotion, øyemaske (sånn som kan legges i kjøleskap), et pent håndkle (lite) osv. Asiatisk kurv: Wok, diverse krydder, nudler, oppskriftsbok (kinesisk, indisk e.l.), spisepinner osv. (Kan godt være italiensk, spansk, fransk eller norsk for den saks skyld).
Mischa Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Jupp foreldrene mine fikk en sånn italiensk kurv av noen venner med italienske viner, 'finere' pasta, etc.. Jeg synes Olivier's har mye stilig de også, tapenader og olivenoljer som man kanskje vanligvis ikke velger å spandere på seg jeg er en sucker for sånne butikker...
lillesky Skrevet 17. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2006 Her kan man også stjele idéer. Jeg fikk et slikt hjerte fylt med deilig sjokolade i fjor til jul. På den siden er det mange fine kurv-idéer (prisene var ikke så ille heller): Tv-slave kurv (med dusjsåpe ), Glad i deg-kurv m.m. Sjekk også bøker, tips om hvilke bøker man kan legge i kurven.
lillesky Skrevet 19. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2006 Hva slags kurv kan man ha til dette? Noen tips om hvor man kan kjøpe kurv som ikke er altfor dyr?
Mischa Skrevet 19. november 2006 #13 Skrevet 19. november 2006 de har noen middels store på Pentik Glasmagasinet men de er kanskje for små om du skal ha flere store ting i, men kanskje Åhlens har?
lillesky Skrevet 20. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 20. november 2006 Kanskje man kan ha tingene i en kurv, legge silkepapir over og pakke inn i cellofan? Event. kle en pappeske med julepapir, silkepapir over og pakke inn i cellofan.
Nilma Skrevet 20. november 2006 #15 Skrevet 20. november 2006 Kanskje man kan ha tingene i en kurv, legge silkepapir over og pakke inn i cellofan? ←Jepp, det gjorde jeg i fjor; kjøpte noen billige flettede kurver hos Åhlens, fylte dem med passende innhold, dekket med silkepapir og pakket dem inn i farget cellofan som jeg samlet i en "strut" på toppen og snurpet sammen med bånd (ikke en spesielt god forklaring , men håper du skjønner hva jeg mener).
lillesky Skrevet 21. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 21. november 2006 Gaveforslag, også kurv: http://www.giftprose.com/shopping_center/w...N&id_category=1
lillesky Skrevet 21. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 21. november 2006 Nei, den er min! Værsegod, bare forsyn deg. Har blitt helt bitt av "gi julekurv i julepresang" . Nå skal jeg ut og lete etter passende kurver.
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2006 #19 Skrevet 21. november 2006 Jeg har kjøpt en ferdig velværepakke til "svigermor" herfra. ← Så mye fint! Men jeg fikk ikke opp noe informasjon om de ulike pakkene? Har ikke lyst til å bestille noe jeg ikke vet helt hva er...
Gjest Pax Skrevet 22. november 2006 #20 Skrevet 22. november 2006 Hva slags kurv kan man ha til dette? Noen tips om hvor man kan kjøpe kurv som ikke er altfor dyr? ← Ja, på ikea. Søk påkurv på hjemmesiden deres, så får du opp flere billige alternativer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå