Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kontakter meg på alle mulige måter, kutter jeg en kanal finner han bare en annen. Noen ganger er det kommandoer, andre ganger beskyldninger og plutselig er det lange beretninger om hvor mye vi elsker hverandre (noe som er helt feil, og grunnlaget for at jeg ble glad i ham en liten stund var basert på kun løgner fra hans side. Det var ikke han jeg ble glad i, men den falske personen han spilte). Han mener vi er soulmates og skal være sammen resten av livet og dø sammen på samme tid. Jeg har sagt klart ifra at jeg ikke vil være med ham og at jeg ikke ønsker kontakt med ham.

Jeg er litt redd for at han kan gjøre noe, men så er jeg altfor sjenert til å kontakte noen, pluss at jeg tviler på at det hjelper.

Før da vi var sammen, når han ble voldelig og sånn truet jeg en gang med å ringe politiet og da sa han bare: tror du jeg er redd for politiet? Jeg fikk også vite etter en stund at han har vært i fengsel, så da virker det bare nytteløst å kontakte politiet lissom.

Det hele er så slitsomt, og jeg ønsker bare at han skal akseptere at det er slutt og slutte å snakke som om vi fortsatt var sammen.

Må jeg virkelig gå så langt som å bytte navn og adresse for å få være i fred? tristbla.gif Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk også vite etter en stund at han har vært i fengsel, så da virker det bare nytteløst å kontakte politiet lissom.

Tvert imot, slik jeg ser det. Da er jo politiet klar over at han er en slask.

Skrevet
Tvert imot, slik jeg ser det. Da er jo politiet klar over at han er en slask.

Enig her! Lettere å få politiet til å skjønne når han har vært inne før.

Hvis ingenting annet fungerer ville jeg sagt fra til politiet.

Men selvsagt kommer det jo ann på hva han gjør. Hvis han er voldelig ville jeg sagt det på flekken

Skrevet

Dette kan bli farlig, ta en telefon til krisesenteret med en gang, har du lyst til å leve med en syk mann i rundt deg? eller tropp opp der, si at du er sjenert og dette er veldig vanskelig for deg, dette er en person som er maktsyk eller syk uansett, og hvis han ser at du ikke gjør noe, vil han bli bare verre, da har han makten.

Ikke kontakt han, ikke svar ham, bare ta skrittet og dra til et krisesenter, si han har vært i fengsel før, og er kjenning av politiet, er du glad i deg selv, gjør du dette! lykke til!

Skrevet

Du skaffer deg hemmelig telefonnummer. Det koster noen kroner men er verdt det.

De som får det nye nummeret gir du beskjed til om at de ikke får lov til å gi det videre uten din samtykke. Forklar også hvorfor du skifter nummer. (Iallfall til venner etc)

Du bytter mailadresse og MSN konto.

Du svarer aldri på henvendelsene hans.

Står han på døra di så la være å åpne eller bare gi beskjed om at du ikke ønsker å snakke med ham og lukk døra di.

Får du brev i postkassa di så leser du det ikke før du brenner det.

Ferdes dere på samme utesteder så lar du være å gå dit en stund. Et lite offer for å få ro.

Alle hans henvendelser er med på å stresse deg. Jo mindre du får av disse jo bedre er det. Selv om du vet at han er der ute så får du litt ro slik at du får samlet deg og ikke blir helt nedkjørt.

Jeg er i din situasjon. Det mest formuftige jeg har gjort er å få hemmelig nummer. Det er så utrolig deilig å ikke få et sug i magen når en sms tikker inn.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Ta vare på brev hvist de skulle inneholde trusler, det samme med sms, det har du bruk for hvist det skulle bli en politisak ut av dette. Noe det virker som at det kan bli...... han høres syk ut.

Skrevet

Følg rådene ovenfor med å ikkje opne brev osv., men ta vare på dei (uåpnet). Anmeld han til polititet, og det kvar gong han kontakter deg, slik at du får bygget opp ein sak mot han.Det er så alt for mange slike skremmende situasjoner som ender i tragedie.

Har/Hadde ein plagsom eks, truet med litt av kvart men med lange mellomrom i mellom kvar hendelse. Har ikkje høyrt frå han på 3-4 år no, men kan forstatt ha mareritt om han og er forsatt ikkje trygg på at han ikkje vil plage meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...