Gå til innhold

Hvorfor er det så få som er hos fotografen

Anbefalte innlegg

Gjest sulten gjest
Skrevet

Jeg lurer rett og slett hvorfor det er så få som tar bilder før vielsen?

Som gjest så er det så kjekt når fotograferingen er unnagjort etter vielsen. Det kjedeligste jeg vet er å surre rundt på bryllupslokalet uten hovedpersonene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi min kjære ikke vil se meg i brudekjolen før jeg går arm i arm med fattern opp kjerkegolvet?

Skrevet

Vi skal heller ikke se hverandre før jeg kommer inn i kirken sammen med pappa ;)

Skrevet

Fotografen liker best å ta bilder etter vielsen også. De jeg kjenner mener brudeparet er for nervøse før velsen, Og at de har et spesielt glimt i øyet etter vielsen. Lykke kalles det!

Skrevet (endret)

Ja, det er nok fordi man ikke ønsker å se hverandre før man går oppover kirkegulvetet.

Da vi var rundt og forhørte oss i fht fotograf, prøvde han å overbevise oss om at vi burde ta bilder før vielsen. Han mente man mistet gløden, glimtet og lykken i ansiktet etterpå. Kunne ikke vært mer uenig faktisk. Som du over her sier, før vielsen er ma jo nervøs og spent.

Tror jeg er lykkelig etter vielsen og jeg da...hvis ikke har man kanskje gjort noe veldig dumt. :forvirret:

Endret av water1
Skrevet

Det var en litt rar fotograf. Det er jo ikke noen fordel å være nervøs under fotograferingen!

Nei, jeg kjenner mange fotografer, og dette har vært oppe flere ganger. og etter vielsen har brudeparet denne lykkelige gløden over seg, og det er det man ønsker å fange i disse bildene...

Ikke nervøse svette menesker

Skrevet

Sikkert fint for brudeparet. Ikke så bra for gjestene, men er det noe man lærer på bryllup så er det at brudeparet (bruden) driter i gjestene så lenge hun har det bra.

Skrevet

Vi tok bildene før vielsen. OG folk kan si hva de vil, men det vises ikke på bildene iallfall - vi ser bare kjempelykkelige ut og ser ikke nervøse ut i det hele tatt!

Vi valgte å ta bildene først pga gjestene, vi hadde noen gjester som kom langt unna fra og vi ville derfor ikke at alt skulle bli så sent, vi ville heller at vi kunne starte middagen tidligere så det ikke skulle bli så utrolig sent for gjestene å kjøre. (Vi hadde ikke bryllupsfest da, vi hadde bare middag.)

Skrevet

Vi tok også bildene før vielsen. Kjolen hadde hadde mannen allerede sett mange ganger. Vi syns det var mest praktisk på den måten.

Skrevet
Sikkert fint for brudeparet. Ikke så bra for gjestene, men er det noe man lærer på bryllup så er det at brudeparet (bruden) driter i gjestene så lenge hun har det bra.

Må bare få sagt at dette er jeg ikke enig i. Har vært i mange bryllup de siste årene og har aldri følt at brudeparet har driti i meg som gjest i bryllupet deres..

Skrevet

Vi kommer til å ha en fotograf som tar bilder av oss (hver for oss) før vielsen, under vielsen, etter vielsen, under festen, og når vi drar derfra.

Det blir en laang dag for ham (og oss) - men vi håper det blir kjempebra (og like bra som vi ønsker) med dokumentasjon av hva som faktisk har foregått hele dagen vår :)

Så nei, ingen bilder SAMMEN - før under selve vielsen!

Skrevet
Må bare få sagt at dette er jeg ikke enig i. Har vært i mange bryllup de siste årene og har aldri følt at brudeparet har driti i meg som gjest i bryllupet deres..

Ignorer slike kommentarer i stedet for å svare, og vi er snart kvitt slike som denne gjesten du kommenterer her... ;)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Som gjest så er det så kjekt når fotograferingen er unnagjort etter vielsen. Det kjedeligste jeg vet er å surre rundt på bryllupslokalet uten hovedpersonene.

Fordi vi ikke var gift da ;)

Skrevet

Vi hadde fotograferingen før vielsen, og for oss fungerte det helt utmerket! Vi var spente og litt nervøse samtidig som det var utrolig trygt og godt å ha litt tid sammen før vi skulle vies. Bildene våre ble veldig fine og vi ser faktisk ganske så forelsket og lykkelige ut!!

Vår fotograf sa også at han foretrakk å fotografere før vielsen, men at det dessverre ikke er så mange som velger det. Det er vel hver sin smak hva man foretrekker. Det som fungerte for oss behøver ikke fungere for andre.

Skrevet

Høres ut som du har mange koselige venninner og familiemedlemmer som gifter seg :)

Skrevet

Vi skal til fotografen føre vielsen- føler det er mest praktisk slik. Både for oss og gjestene!

Vi blir "kvitt" litt nerver- og gjestene slipper å vente så lenge på oss. :ler:

Skrevet

Bryllupsbildene er bilder av oss som gift! ikke bilder av oss som forlovede. Derfor må de taes etter vielsen. Dersom gjestene kunne tenke litt så spiser de før de drar i selskap. Mange skriver jo tilogmed når middagen er på invitasjonen, og da skulle det være mulig å tenke seg til at en kan bli litt sulten. Med en vielse kl 14 og en middag kl 18 (og da mener jeg at det er da den begynner) så skulle de fleste greie seg ved å spise kl 12-13. Noe å tygge på pleier man uansett å få.

Det er klart man kunne tatt bildene dager/uker etter slik som man gjerne gjorde i gamledager, men det blir jo litt dumt i forhold til hår og bolmster.

Skrevet

Hoho, har bilder av meg fra før vielsen, og jeg ser ut som om jeg er sur, skal kaste opp og er direkte dårlig, så jeg er sjeleglad vi ikke tok bilder i forkant!

På bildene etterpå stråler vi begge, og jeg er normalt sett veldig lite fotogen mht smiling.

At gjester må vente litt er helt vanlig i vår krets, synes ikke det er noe problem. Våre gjester ventet ca 1 time, de fikk planty av champis, så det gikk nok bra. Alle hadde ikke en gang kommet da vi ankom.

Skrevet

Fordi brudgommen ikke skal se bruden før vielsen.

Og bryllupet er heller ikke til for deg som gjest.

Skrevet

Vi har av praktiske hensyn tenkt å ha fotograferingen før vielsen, fordi vi har en litt sen visele (klokken tre) og en del barn som gjester, det blir så fort sent... Jeg blir litt usikker hver gang jeg leser tråder som dette, der så mange er så negative til dette.

Jeg er klar over at vi ikke er gift på det tidspunktet, men det er bilder fra bryllupsdagen vår, og det er DET det skal være synes jeg, ikke bilder av oss som gift. Han får se meg før kirka da, men det er greit for oss. Vi kommer nok til å gjøre det slik. Har snakka med en fotograf som sier det ikke er noe problem i det hele tatt, og hun tok ca halvparten av alle bryllupsfotoene før vielsen hun, det var like greit det, det handelt mest om når det var tid.

Vi kommer til å ha en fotograf som tar bilder av oss (hver for oss) før vielsen, under vielsen, etter vielsen, under festen, og når vi drar derfra.

Det blir en laang dag for ham (og oss) - men vi håper det blir kjempebra (og like bra som vi ønsker) med dokumentasjon av hva som faktisk har foregått hele dagen vår  :)

Så nei, ingen bilder SAMMEN - før under selve vielsen!

Det der hørtes rart ut, for kirka vår skriver i alle fall meget klart at det IKKE tillates foto under vielsen, og det har jeg aldri hørt om en prest som aksepterer heller. (det gjøres likevel, men det er ikke tillatt, så en proffesjonbell fotograf som gjør det??) Viselen er en hellig handling, og skal ikke forstyrres av fotografering (kirka vår tillater en stillestående filmer som tar opp film av hele viselen så lenge han står still på anvist plass, men ellers er det bilder under innmars og utmars, og under samlesang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...