Gå til innhold

Favorittfrokost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være morsomt å se hva en liker de gangene man bevilger seg en god frokost. Selv liker jeg Arme Riddere...brødskiver dyppet i eggerøre og stekt i panne, servert med syltetøy eller friske frukter...nam.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Favorittfrokosten er nok frokosten vi spiser i løpet av julen, stort koldtbord med masse godt på. Hvis det er mer "hverdagsfrokost" du tenker på er vel favoritten nystekt brød/rundstykker med gode oster, postei, hjemmelaget egge- eller kyllingsalat, god italiensk salami ++ og selvsagt masse grønt på. Søte frokoster liker jeg ikke.

Skrevet

Julefrokost her og:

Potetlefse med: Medisterkaker og sennep :sjarmor:

Skrevet

Jeg er veldig glad i min hverdagsfrokost, som er havregrøt med tørkede tranebær i. Hvis jeg har god tid hender det at jeg hakker opp litt nøtter og mandler og tilsetter også.

Ellers så er det jo veldig koselig med jule- og påskefrokoster: masse forskjellige rundstykker og brødtyper, masse pålegg man vanligvis ikke har. Men det beste med disse frokostene er jo at man bruker lang tid på å spise dem sammen med folk man er glad i :)

Skrevet

Julefrokost med hjemmebakt brød og mammas hjemmelagde rulle. Eller brunsh ute med speilegg, bacon, litt stekte poteter, litt tomatbønner, salat, juice og melk, the og kaffe og kjæresten min på andre siden av bordet :)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er mer minimalistisk. Favoritten er enten egg, knekkebrød og espresso, eller havregrøt med rosiner, og ferskpresset appelsinjuice som tilbehør. :)

Skrevet

Vel, vanligvis spiser jeg frokostblanding med melk - så enkelt som det kan bli... ;)

Skrevet

har flere hverdagsfavoritter:

*havregrøt m/ sukker og kanel og ett egg til "dessert"

*yoghurt m/musli

*knekkebrød m/egg, tomat, agurk

ellers er seff overfylte bord med masse godt pålegg og brød en vinner. :)

forresten, hvor får en kjøpt tørkede tranebær?

Skrevet

Åh, jeg elsker mat, så jeg har mange favoritter! :)

Ristet brød med majones, servelat og agurk med sydhavsjuice og kaffe er favoritten nå for tiden.

Ellers er baguetter med majones, egg, tomat og bacon nydelig!

Eller den best frokosten ever - Focaccia med tunfiskrøre og Lattè!

Og pannekaker med bacon og blåbær.. Til frokost, ja. :)

Skrevet

Jeg elsker chilinudler med minimais, bønnespirer og bambusskudd i krydret tomatsaus. Jeg vet det ikke høres ut som en frokost, men det er min favoritt. :sikle:

Skrevet

Den som jeg spiser når jeg er i Hellas : Gresk yoghurt med frisk frukt og honning!

Skrevet

Amerikanske pannekaker med lønnesirup... *jafs*

Skrevet (endret)

Nystekte baguetter, tartex, most avocado, tomater, en salat, ananasjus, sjokoladesoyamelk, te. Ekstravagant: Champagne.

Endret av greensky
Skrevet

Julefrokosten med familien er jo en høydare hvert år.

I helgene ellers er favoritten grove halvstekte rundstykker fra Hatting med godt pålegg, gjerne kokt egg, roastbiff eller en god salat.

Arme riddere ja, det er jo skikkelig digg, men mange år siden sist. Kanskje jeg skal slå til med det snart?

Skrevet

Jeg syns det er veldig godt med yoghurt med forskjellig frukt, havrekorn på toppen og litt syltetøy over det hele. Det er godt, det!

Ellers syns jeg det er kjempefint å ha mye å velge mellom, mange typer brød og pålegg og andre godsaker. På hotell kunne jeg ofte ønske at jeg kunne spise dobbelt så mye :)

Skrevet

Pumpernikelbrød med kaviar, hardkokt egg, alfaalfaspirer, ost og salat. Og en stor kopp Lady Grey te. Det er en bra start på dagen :)

Skrevet

Liker veldig godt den frokosten jeg spiser til vanlig jeg.

Yoghurt naturell med rørte tyttebær, en halv sweetie, hvit te med pære, og hvis jeg ikke er helt i koma en brødskive med mozarella eller avocado. Går veldig mye i den orange Mana-juicen om dagen også.

Men jeg må våkne for å få ned brødmat. Er jeg ikke våken nok, holder det med yoghurten og sweetien og teen!

På søndager pleier vi forresten å lage criossanter, men det skal også holde hardt, må gjerne ha noe lett først! Og te!

Mmmm... nå fikk jeg lyst på frokost! :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Veldig tradisjonell, men jeg blir aldri lei av kokt egg ("smilende"), ferske rundstykker og appelsinjuice.

Men når man først snakker om julefrokost; mamma lager eggesalat, waldorfsalat, kjøttrull og diverse annet kjøttpålegg. Sammen med nykokt kakao, nam!

Gjest Fjellsippa
Skrevet

I helgene blir det som oftest stekt egg og bacon, tomat og agurk. Det er godt det. Da får jeg den gode helgefølelsen.

I jula er selvfølgelig julefrokosten med hjemmelaget lammerull, sylterull, skinke og diverse sildesorter en højdare.

Gjest Fruktfat
Skrevet

ferskt brød, gode oster, forskjellig kalkunpålegg, kyllingpostei, salatblader, agurk, tomat, paprika, eggerøre og røkelaks, bløtkokt egg, traktete og meierienes ferskpressede appelsinjuice.

(helgefrokost)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...