Gå til innhold

Penger - er det alt??!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Istedet for å spørre om hva du jobber med eller hva du tjener, så lurer jeg på om jobben din føles riktig for deg og om den gir mening i din hverdag? Hva er din motivasjon?

Dette kan nok virke kjedlig for mange men for meg er dette et relevant og mye mer menigsfullt enn å høre på hva folk tjener på jobben sin. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er trivselsfaktoren det viktigste. At jeg føler at jeg behersker jobben - men, samtidig er åpen for endringer..... det skjer jo hele tiden i min bransje.....

At kollegaene er OK - fint miljø.

Lønna betyr mindre - men en bør jo ha "til salt i grøten". Vet mange som har samme utdannelse/praksis som meg som tjener mye, mye mer - men jeg misunner dem ikke.

De få gangene jeg har gruet for å gå på jobb så har det var på grunn av dårlig form hos meg - og ikke p.g.a arbeidsplassen/arbeidsgiver.

Jeg trives i jobben, kunne p.t. ikke tenkt å gjøre noe annet - og har vært på samme arbeidsplass i over 20 år. icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: usikker den 2002-03-25 16:13 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den jobben jeg har fordi jeg må ha en trygg arbeidsplass, med en arbeidstid som passer sånn noenlunde til åpningstidene i barnehagen. Lønnen kunne vært mye bedre, og er vel av det som trekker ned med jobben min. Ellers er kollegene ok, oppgavene ok, og det meste sånn helt greit. Men å bli her jeg er nå resten av livet, det skjer nok ikke.... icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye på det med lønn og jobb. Jeg studerer ennå, men når jeg må bestemme meg nermere hva jeg skal utdanne meg til, vil jeg haller ha en jobb jeg trives i med lønn slik jeg klarer meg, en en drittjobb med fet lønn.... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke peiling på hva jeg kommer til å ende opp med. Men, kan på forhånd si at finner jeg meg selv i en myk kontorstol med lassevis av penger og bare 'ekle' arbeidsoppgaver, da tror jeg at jeg må ta et lite oppgjør med meg selv.

Jobben er, slik som jeg forestiller meg den, selv m den forestillingen kanskje er enda lenger vekke enn ute på jordet, en forlengelse av det du like å holde på med. En slags hobby, bare at du får betalt for det.

Du liker å spille, og er musiker.

Du liker å male, og er kunstner.

Forfatter.

Men dette er kreative yrker, da.

Andre yrker er kanskje ikke så hobbyrelaterte. Hvem sitter hjemme en lørdagskveld og pusler med samlebåndet sitt, liksom...

Neida. Man skal trives på jobben, det vil bli førsteprioritet for meg når jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde

For mitt vedkommende så var hele min utdanning og yrkesvalg tilfeldig. Ikke særlig gjennomtenkt i det hele tatt. Jeg har de siste årene vært ansatt i et stort selskap - et selskap som det virkelig er attraktivt å jobbe for. Allikevel - så kommer jeg neppe til å bli værende her så altfor mange år til - jeg vil jobbe med en av mine store lidenskaper - kunst.

Hilde icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hilde den 2002-03-29 18:43 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...