Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Kan noen hjelpe meg med en enkel oppskrift på soppstuing? Uten for mye dilldall oppi? Og skal man bruke matfløte eller vanlig kremfløte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Her er oppskriften jeg bruker; 2 bokser hermetisk champignon stekes i smør tilsett 3 ss hvetemel 2 dl kremfløte 1 dl kjøttsky og kraft fra champignonene 1 eggeplomme salt, pepper, hvitløkspulver, litt soyasaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg bruker fersk champignon som jeg steker godt i smør. Så heller jeg over litt fløte eller matfløte, alt etter hve jeg har. Smaker til med salt, pepper og worchestershiresaus (er det slik det skrives? :klø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 17. november 2006 #4 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg gjør som KATTAstrofe. Steker champignon først og bruker matfløte ca. 1/3 l til ei stor panne med sopp og lar det så koke inn litt. Salter og bruker mye pepper. Har ikke prøvd worchestershiresaus, så det var jo et tips til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 17. november 2006 #5 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg gjør nesten som KATTAstrofe, men strør litt mel over når soppen er stekt. Det må være fersk sopp. Heller deretter på fløte. Da blir stuingen tykkere. Har også i litt dijonsennep, men det er jo en smaksak. Hvis du ikke vil ha andre smaker enn soppsmaken holder det med salt og pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå