Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen erfaring med Passat 97 og 98 modell sedan med firehjulstrekk og diesel?

Vi vurderer å kjøpe en slik.

Er Passat generelt bra eller dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Passat. Vi har hatt en Passat Sedan 1998 modell tidligere, og det var ikke noe problemer med vår. Foreldrene mine sine tre siste biler er alle Passat, det betyr jo at de er fornøyde også.

Skrevet

Flott

Men hvor lurt er det å kjøpe en 8-9 år gammel bil?

Skrevet
Pene, praktiske biler med rask og god service!

Helt enig. Vi har en Passat sedan (2002-mod.) og er veldig fornøyd med den. Har tidligere hatt Golf og synes generelt at VW er bra biler. Gode å kjøre, trygge, praktiske, ser ikke så verst ut og helt greie priser.

Skrevet
Flott

Men hvor lurt er det å kjøpe en 8-9 år gammel bil?

Nå er det ikke alle som har økonomi til å kjøpe nyere biler enn dette...

Skrevet
Nå er det ikke alle som har økonomi til å kjøpe nyere biler enn dette...

...gikk litt fort der. Trodde det var en kommentar fra en leser - fikk ikke med meg at det var et nytt spørsmål fra TS :klaske:

For å svare på spørsmålet;

Når biler blir såpass gamle begynner det å bli en del slitasje på dem, og man må regne med skifte av slitedeler med mer eller mindre jevne mellomrom. Selv har jeg måttet skifte eksosanlegg, dempere ++ på biler som har nærmet seg nevnte alder. For å sikre deg best mulig bør du få bilen gjennom en NAF-test (eller tilsvarende) før du kjøper, sånn at du har en rimelig trygghet på at du ikke kjøper katta i sekken. Rustsjekk er også greit å ta når bilen begynner å bli så gammel. Hvis du ender opp med å kjøpe bilen, er det en god investering å spandere en Tectyl-behandling (anti-rust). Dette koster omlag 3000,- mener jeg å huske, men det er rimelig i forhold til kostnadene dersom bilen får rustskader.

Har ikke noe inntrykk av at Passat er noe spesielt bedre eller verre enn andre bilmerker når det gjelder slitasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...