Veslejenta Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Jeg holder på å lage adventskalender til samboeren, og jeg er nesten ferdig med gavene. Det jeg prøver å finne ut av nå er hvordan adventkalenderen skal se ut. Jeg har ingen brodert kalender å henge på veggen som jeg kan knyte gavene i. Jeg har heller ikke gardinstenger som jeg kan henge gavene fra. Jeg har vurdert å få tak i esker i forskjellige fasonger og farger som jeg kan nummerere. Men vil jo helst at det ikke skal koste så mye. Størrelsen på gavene er fra A4-form til små hjemmelagde gavekort. Noen som har noen gode ideer?
lillesky Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 På Ikeas julesider finner du et supert tips: Kjøkkenstang, type denne. Også kan du pakke gavene inn i f.eks hvitt papir med rød sløyfe.
kamela Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Kjøp stangen som lillesky tipser om og en rull med rødt papir (også Ikea), heng på alle pakkene og pynt med en nisse el.l. så har du en juledekorasjon. Et annet alternativ er å ta et trau el.l. og legge alle pakkene oppi, det hadde jeg et år og det var en fin dekorasjon i entreen.
lillesky Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Ja, trau eller et stort fat er også en god idé!
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Jeg skulle akkurat inn her og starte en helt lik tråd! Men dersom man skal gi bort en gavekalender til noen man ikke bor med da? Da kan man nesten ikke forvente at personen skal henge opp en stang på veggen...
Snuppelura Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Holder på å lage kalender til gutten min. Jeg har kjøpt prikkete gaveposer på panduro som jeg henger i rødt bånd på en ganske stor pilkrans.
kamela Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Vampyra Jeg skal også levere en kalender ut av huset. Alle pakkene puttes oppi en kjempestor pose med julemotiv. De får nummerlapp i tråd som henger utenfor posen, så da er bare å trekke opp en ny for hver dag. Posen har jeg kjøpt på Max 20 (tror det heter det) og den kostet kr. 20,-
kamela Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Hvis du bor i Oslo; min pose er kjøpt på Linderud!
Mischa Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Ja jeg lurer også fælt på dette... kamela sitt tips var ikke dumt Har foreløpig kjøpt en stor julete eske fra Kremmerhuset som jeg skal legge det i (for som andre har sagt; når mottageren ikke bor i huset kan man ikke forvente at de skal spikre noe opp på veggen akkurat).. tenkte legge alt oppi der.. men jule/gave-pose var ikke dumt..
Aquila Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 Kurven med det rare i! Til min ex kjøpte jeg en fin og stor kurv som jeg la alle pakkene i, båndene på hver pakke var såpass lange at jeg kunne feste et lite kort i enden med dato på og disse hang så ut på kanten av kurven. Ergo trakk han opp en pakke hver dag. De 5 siste dagene hadde jeg store kort med glitter på 20, 21, 22, 23, 24!!! Ble kjempeok! Og dersom han ikke skal få titte i kurven, legg en juleduk/noe rødt stoff over... Lykke til!
exita Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 Jeg var ute og fant ei lang krokete grein, pynta den opp med litt rødt og gull og hang pakkene på. Den ble kjempefin, mulig jeg gjør det i år også.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #13 Skrevet 17. november 2006 Et år sydde jeg en sekk av filt (pyntet den med å sy og lime fast motiver og sånn). Funker helt sikkert med en ferdigkjøpt sekk også. Så pakket jeg inn alle pakkene og skrev nummer på dem, og bandt alle sammen med hyssing. Altså sånn at man kunne trekke ut en pakke for hver dag, for alle hang sammen. Nummerene skrev jeg på bare i tilfelle noen av dem skulle falle ut fra plassen sin. Vet ikke helt om jeg fikk til å forklare dette så bra. Men hengte i alle fall et kort utenfor sekken. Så kunne man lese kortet 1.desember, og der sto alle instruksjonene. At det bare var å trekke i snoren for hver dag, til en ny pakke kom ut. Funket ganske bra.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 Skal lage kalender på samme måte som jeg har gjort tidligere. Har et stort rundt bambus trefat fra ikea. Pakker gavene inn i aluminiumsfolie med "brødpose" utenpå. Knyter igjen med pakkebånd og klipper av overflødig plast. Legger gavene hulter til bulter i fatet med en lys-slynge oppi. Veldig koselig...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #16 Skrevet 17. november 2006 Hørtes kjempeflott ut det siste! ← Takk
Veslejenta Skrevet 18. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 18. november 2006 Så mange bra forslag! Tror jeg må ta meg en tur på Max20 og sjekke ut den posen. Ellers så jeg i en annen tråd her at Nille har billige gaveesker. Har ikke fått vært der å sett ennå, men jeg håper de kan brukes. Er ikke så lett å pakke inn julehefter eller DVDer uten at man skjønner med en gang hva det er for noe.
pusla Skrevet 18. november 2006 #18 Skrevet 18. november 2006 Det var her jeg skulle vært litt før, eller ikke levert kalenderen til søs så tidlig . Jeg puttet alle gavene i en vanlig plastpose jeg (ikke kiwi da akkurat, men ikke en kjempefin heller), men det ble jo ikke veldig elegant akkurat. Den julete posen med tråder å trekke opp var jo kjempesmart!! Må huske neste år. I fjor fikk jeg en hjerteformet flettekurv med gavene oppi, det var veldig koselig. Men da var gavene ganske små, så alle fikk plass i formen.
Gjest Nattblomst Skrevet 20. november 2006 #19 Skrevet 20. november 2006 Er det vanlig å lage adventskalender til voksne menn?? *skulle ønske jeg var mann, så noen laget gavekalender til meg*
lillesky Skrevet 20. november 2006 #20 Skrevet 20. november 2006 Samboeren min lagde julekalender til meg et år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå