Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver...
Skrevet

Pleier vanligvis å få mensen rundt 21.-23. hver måned. Hadde eggeløsning denne mnd ca 8.eller 9. november. Plutselig i dag fikk jeg mensen - ser det ut som da. Men hvertfall nesten 1 uke for tidlig. (Veldig unormalt til å være meg) Er litt uggen i kroppen/ magen, men har ikke sterke menssmerter som jeg ellers pleier å ha.

Men så kom jeg på at jeg har lest her i forumet om festeblødning. Men er det vanlig å ha mens-lignende festblødning? Noen som har hatt dette og kan si noe om det? Varighet osv..... Vi stod jo på :humpe: som best vi kunne i tiden rundt eggeløsning, så vi håper jo på en spire da. Har også sett innlegg om spotting før mensen, men det har jeg faktisk aldri hatt, så jeg tenkte ikke at det kunne være det.

Veldig glad for svar! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Trodde festeblødninger artet seg kun som noen dråper blod jeg.... :sjenert:

Du har vel antagelig enten fått fullt tante-besøk nå eller tatt en test?

Gjest Prøver...
Skrevet
Hei

Trodde festeblødninger artet seg kun som noen dråper blod jeg.... :sjenert:

Du har vel antagelig enten fått fullt tante-besøk nå eller tatt en test?

Kan se ut om fullt tante-besøk ja. Men leste litt i går om emnet, og det ser ut som det er mange forskjellige opplevelser rundt dette. Blant annet mens-lignende blødninger over 2-3 dager. Vel vel, var jo litt spennende en stund iallefall ;)

Gjest Gjest_Natalie_*
Skrevet

jeg hadde festeblødning, ca en uke før forventet mens . Dette vet jeg , for jeg ilte nemlig til legen ;)

Hos meg var det blod, sånn typisk mensen i to dager faktisk - men så ble det mer brunlig utflod...og litt sånn snodig utflod jeg ikke har hatt før. Jeg hadde en del smerter i underlivet på den tiden, og litt kraftigere noen dager etter at det hele tok slutt. Det er vanlig å få vodt i underlivet etter en festeblødning, for da utvider livmor seg visstnok...Har ikke god greie på dette, men det var det legen sa. Og for din del, det var jo litt tidlig å få mens en hel uke før forventet, da :-) Lykke til!

• 1 år senere...
Gjest ikke innl
Skrevet

Festeblødning?

Hvis du har hatt en liten blødning i løpet av de par siste ukene kan det ha vært en festebløding. Det kan skje når egget fester seg i livmoren. Det er en ganske liten blødning, gjerne i form av spotting med mørkerødt eller brunaktig blod. Ca en fjerdedel av gravide opplever en slik festeblødning.

Gjest Gjest_ung mor_*
Skrevet

jeg tror jeg må ha hatt en festeblødning - men den varte i 4 dager - og litt merklig utflod en dag etter eller no` .... vanligvis har jeg mensen i 7-8dager OG med lenger intervall enn det som var nå.... jeg er fremdeles veldig i tvil --- men jeg testet positivt på cb i går ... såå???

Skrevet

Jeg hadde brunaktig utflod 5 dager før jeg testet positivt, så jeg tror det var en festeblødning...

• 1 år senere...
Gjest Mien18
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt besøk av typen min nå de siste 2 ukene å har har hatt endel ubeskyttet sex. Må nevne at jeg ikkje bruker noen form for prevensjon utenom kondom. Etter første gang ubeskyttet sex tok jeg Norlevo(angrepille) ca 3 dager etter. Har uheldigvis hatt ubeskyttet et par ganger etter det også. Poenget er: Det er nå 2 uker siden jeg hadde mensen, og i natt til i dag begynte jeg å få en svak blødning som har blitt litt kraftigere, og forventet mens er ikkje før om ca 2 uker. Fikk litt panikk og begynte å lese litt, og oppdaget det som heter festblødning. Det er jo tross alt ca 1 uke etter eggløsning også, så det passer ganske bra. Blødningen er ganske klar. Noen som vet om dette kan være en festblødning, og i så fall når en graviditetstest burde taes? :)

Blir veldig glad om noen kan svare meg på det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...