Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan senebetennelse i skulderen føles/kjennes ut? :(

Videoannonse
Annonse
Gjest ragnhils ikke innlogget
Skrevet

Hei

Har ikke hatt senebetennelse i skulder, men i ankelen. Når du trykker på det betente området, kjennes det som kram snø/potetmel.. (også er det skikkelig vondt, men jeg går ut fra at det er vondt og at det har vart en stund siden du spør :-) ) Ta deg en tur til legen du!

Skrevet

Vil ikke til lege... :(

Men det er vondt, ja...

Verker, og stråler ned i armen.

Er ikke vondt å bevege armen, men det knaser noe innmari når jeg beveger skuldra, og ja, det kjennes ut som potetmel... :-?

Æsj, håper det går over, jeg... Kan det gå over av seg selv? :oops:

Tragisk at det skal verke sånn når jeg nesten er nødt til å sitte en del foran pc'n også, da... Og, ja, jeg har riktig sittestilling... :oops:

Skrevet

Potetmel- følelsen er klassisk for senebetennelse. Men det kan være mange grunner til at det verker og stråler ned i armen.

Du kan ha låsinger i rygg / skjelett som klemmer på nervene.

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil til lege, men når det er sagt er det ofte leger bare skriver ut smertestillende, og det er ikke til mye hjelp.....

Få deg eventuelt en time hos kiropraktor eller fysioterapeut, det er ikke lurt å gå med sånne smerter lenge -det kan gjøre det verre.

Og er det senebetennelse du har blir den verre og verre å bli kvitt igjen hvis du lar det gå lenge.

God bedring!

*Lisa*

Skrevet

Fastlegen min skjønner ikke hva jeg sier, jeg skjønner ikke hva han sier... :roll:

Dessuten liker jeg ikke leger... :oops:

Men kanskje jeg kan prøve kiropraktor i stedet? Kan man bare bestille time altså? Uten henvisning fra lege...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan gå direkte til kiropraktor uten henvisning fra lege. Du kan også gå til fysioterapeut eller en fysioterapeut med spesialistutdanning i manuell terapi og få en undersøkelse uten henvisning fra lege. Jeg vil anbefale deg sistnevnte - de er eksperter på denne type vondt !

Hilsen selv fysioterapeut :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan gå direkte til kiropraktor uten henvisning fra lege. Du kan også gå til fysioterapeut eller en fysioterapeut med spesialistutdanning i manuell terapi og få en undersøkelse uten henvisning fra lege. Jeg vil anbefale deg sistnevnte - de er eksperter på denne type vondt !

Hilsen selv fysioterapeut :wink:

Skrevet

Bytt lege hvis du har mulighet for det!

Noen ganger må man bare til legen..

(om ikke annet for å få henvisning dit du egentlig vil..)

Skrevet

Ja, jeg prøver å få byttet fastlege... Problemet er bare at det ikke er så veldig mange å velge mellom (for tiden kun en)... :roll:

Takk for svar alle sammen!

Jeg får prøve kiropraktor eller fysioterapeut, da. :-?

Skrevet

Jeg har senebetennelse i begge skuldrene. Har jobbet som frisør så den har satt seg der kronisk. I gode periodre er det stivt. I de vonde periodene er huden rundt sene og muskel festene veldig øm. ( nesten vondt å ha på genser) får prikking i fingrene og det er vondt å holde rundt ting. Armen verker konstant og spesielt om natten. Hvis det er det du har bør du gå til legen å få noe som demper betennelsen. Hold armen i ro og ta det alvorlig. Ikke press deg og overse symptomene som jeg gjord for da kan den sette seg kronisk.

Jeg gikk til fysioterapeut men syntes ikke det hjalp noe. Har brukt kiropraktor en stund og det gir god effekt i perioder men det som faktisk har hjulpet meg mest er homeopat. :-)

Skrevet

Moren min har vært mye plaget med senebetennelser både her og der, og homøopati har hjulpet henne mye. Bare et forslag ut i luften. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

DETTE ER ALVORLIG!!!

jeg har senebetennelse i høyre arm og skulder. har hatt det i ca 9 mnd nå og det verker fortsatt. jeg har prøvd alt fra akupunktør til kiropraktor.

noen ganger hjelper ting, andre ganger hjelper ikke noe.

her er noen tips:

TA DET MED RO OG TA DETTE SERIØST!!!!!!!

sykmeld deg hvis du har muligheten til det

spis bio sport (kjøper i helsekostbutikken, koster ca 450 kr for en mnd)

smør på varm/kjølende krem med aloe vera

spis sunt

unngå unødig bruk av armen(e)

gå til kiropraktor

deretter fysioterapeut eller akupunktør

lykke til

Skrevet

Når jeg hadde senebetennelse i skuldrene så klarte jeg ikke og bruke bestikk når jeg spise, og at noen tok på meg var grusomt. og det og kle av og på seg var et lite helvete. Det var brennende smerter, som gikk nedover armene. Jeg fikk Brexidol av legen, det tok lang tid før det gav seg helt. Jeg var sykemeldt i 10 dager så orøvde jeg og jobbe igjen, det gikk i to dager så ble jeg borte en mnd.

Så mitt råd er og ta det med ro helt til det er ordentlig borte ellers så blusser det opp igjen.

Skrevet

Ser at flere her har erfaringer med dette, hør på oss som sier at dette er alvor. Jeg har hat scenebetennelse i begge skuldre, albuer og håndledd og det tok meg faktisk 4 år fra jeg først ble sykmeldt til jeg var i full jobb igjen. Hadde jeg bare tatt det på alvor fra starten av tror jeg aldri at det ville blitt så ille, men jeg satt og håpet at det skulle gå over av seg selv. Ikke gjør det er du grei, for det kommer trolig ikke til å gå over sånn helt uten videre.

Pass på å bevege deg uten å overbelaste, slapp av mest mulig og gå til lege. Brexidol og fysioterapi hjalp ikke meg, jeg har derimot bedre erfaringer med kiropraktor. Vet også om de som har blitt bedre av akupunktur.

Lykke til, og et lite stalltips er å kanskje begrense surfinga på kvinneguiden litt en periode :)

Skrevet

Takk for flere svar! :P

Må jo føye til at jeg ikke vet om det er senebetennelse, da.

Kan jo være noe annet også.

Eneste jeg vet er at det er vondt.... :(

Det er foressten ikke vondt å bruke bestikk. Heller ikke at noen tar på (kommer an på hvor hardt man trykker).

Det bare verker sånn generelt. Å sitte kan være en plage, å ligge likedan.

Når det stråler nedover armene, er det vanskelig å holde en penn, for eksempel...

Har bestemt meg for å ringe kiropraktor på mandag. Om ikke annet så kan han kanskje kjenne på det, og komme med tips om hva annet jeg kan gjøre dersom han ikke kan gjøre noe...

Hva er foressten bio sport? Hva skal det hjelpe mot?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...