Gå til innhold

Til alle veggiser...


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Ergo er alt det du sier om hvem det er minst synd på av dyra irrelevant.

Ja det er irrelevant i den forstand at er man vegeterianer så holder man seg unna bege deler.

Jeg responderte til det somble sagt her om forskjellen på vilt og de som står i fjøset jeg... Så skyt ikke meg, men den den som tok det opp in the first place..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel strengt tatt jeg som brakte temaet på bane. Jeg stilte et oppriktig spøsmål, i håp om å få reale, greie svar som gir meg en klarere forståelse av de valg forskjellige mennesker gjør.

Dessverre så endte det på samme måten som alltid: Med skytergravskrig.

Er det rart det er krig i verden så lenge folk reagerer på et uskydig spørsmål om hva som er mat og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte for noen år siden av vitaminet B12 kun finnes i rødt kjøtt og Aloe Vera. Vet ikke om det stemmer, men det bleg meg i hvert fall fortalt den gangen.

For et par uker siden fikk jeg høre at over 40% av det norske folk mangler B12.

Feil.

B-12 dannes av en bakterie som i hovedsak finnes i jord. Dyr får i seg den bakterien når de spiser grønfor, og samler det dermed opp i kroppen. Antar industridyr blir gitt tilskudd av b-12 utvunnet fra den bakterien, som for øvrig er samme måte som b-12 tilskudd til mennesker blir laget. Ang aloe vera har jeg ikke hørt noe om hvor den eventuelt skulle få b-12 fra.

B12 mangel skyldes for øvrig like ofte eller oftere alkoholisme, medisinbruk, eller tarmproblemer (intrinsic factor) som mangel på b-12 i kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...