Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #21 Skrevet 16. november 2006 Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Ergo er alt det du sier om hvem det er minst synd på av dyra irrelevant. ← Ja det er irrelevant i den forstand at er man vegeterianer så holder man seg unna bege deler. Jeg responderte til det somble sagt her om forskjellen på vilt og de som står i fjøset jeg... Så skyt ikke meg, men den den som tok det opp in the first place.....
Gjest Reven Skrevet 16. november 2006 #22 Skrevet 16. november 2006 Det var vel strengt tatt jeg som brakte temaet på bane. Jeg stilte et oppriktig spøsmål, i håp om å få reale, greie svar som gir meg en klarere forståelse av de valg forskjellige mennesker gjør. Dessverre så endte det på samme måten som alltid: Med skytergravskrig. Er det rart det er krig i verden så lenge folk reagerer på et uskydig spørsmål om hva som er mat og ikke?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #23 Skrevet 17. november 2006 Jeg hørte for noen år siden av vitaminet B12 kun finnes i rødt kjøtt og Aloe Vera. Vet ikke om det stemmer, men det bleg meg i hvert fall fortalt den gangen. For et par uker siden fikk jeg høre at over 40% av det norske folk mangler B12. ← Feil. B-12 dannes av en bakterie som i hovedsak finnes i jord. Dyr får i seg den bakterien når de spiser grønfor, og samler det dermed opp i kroppen. Antar industridyr blir gitt tilskudd av b-12 utvunnet fra den bakterien, som for øvrig er samme måte som b-12 tilskudd til mennesker blir laget. Ang aloe vera har jeg ikke hørt noe om hvor den eventuelt skulle få b-12 fra. B12 mangel skyldes for øvrig like ofte eller oftere alkoholisme, medisinbruk, eller tarmproblemer (intrinsic factor) som mangel på b-12 i kosten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå