Gå til innhold

Sms etter date

Gjest Gjest_Rufsa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rufsa_*

Har vært på date med en jeg har truffet på nettet. Dagen etter fikk jeg denne sms'n. Jeg lar den være ukommentert i første omgang, og vil bare høre hva dere tenker.

"Takk for et hyggelig, utfordrende og spennende møte i går. Du er en veldig vakker og flott kvinne, og dine øyne var mildt sagt forheksende – i positiv forstand. Jeg skal ikke legge skjul på at ditt ytre og ditt vesen var egnet til å gjøre meg begeistret. Men det er jo alltid mer ved et menneske enn det som møter øyet. Og en varig opplevelse av ”det vakre” kommer av det man ser bak fasaden - bak det ytre. En vakker personlighet vil også få det ytre til å bli enda vakrere gjennom personlig kjennskap. Du fremstår nok for meg som et lite mysterium så langt. Du skjuler deg ennå godt. Noe fikk jeg sett – også bak ditt ytre, og noe lærte jeg å kjenne. Det jeg opplevde under møtet i går gjorde meg mer positiv og nysgjerrig på å bli litt bedre kjent med deg. Så vil eventuelt tiden vise hva vi ser i hverandre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Norwegian Blue

Oi, det var en utrolig lang melding, er min reaksjon! Hvorfor ikke ringe eller skrive brev når man har så mye på hjertet tenker jeg. Men sånn ellers får jeg jo inntrykk av at dette er en kar som kan formulere seg skriftlig. Ellers spørs det jo veldig på hvilket inntrykk du fikk av fyren på daten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rufsa_*

Jeg er veldig usikker. Inntrykket var blandet. Likte ham godt på mange måter. Kjekk fyr. Pratet lett sammen. Drakk kaffe i tre timer... Men han var veldig - seg selv nok, på mange måter. Jeg svarte ham med dette:

"Takk for i går. Var både spennende og hyggelig! Jeg opplever deg som en interessant person, og litt annerledes enn folk jeg ellers omgås. Inntrykket er positivt, men du er nok ganske arrogant. Ingen usikkerhet eller spørsmål om jeg liker deg. Gir inntrykk av at min interesse er selvfølgelig, og at alt er opp til deg. Hmmm…"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Folk som er seg selv nok går meg på nervene, så jeg ville gjort som deg. Eller, jeg villet ikke skrevet det jeg hadde bare svart veldig kort og ignorert han en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde frika fullstenidig om jeg hadde fått en slik melding, jeg.

Hva er galt med "Takk for en hyggelig kveld, håper vi treffes igjen snart?"??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rufsa_*
Har du vært ute på byen med Ari Behn???

Muligens fetteren...?

Han forsto ikke hva jeg sa. Eller bare ignorerte det. Fikk denne meldingen:

"Takk for en hyggelig melding. Jeg har grunnet over noen av formuleringene, men har konkludert med at de er like uutgrunnelige som deg… Er det en selvfølge at du liker meg? Er alt opp til meg? Hmmmm… Må tenke over det.;-) Jeg kanskje litt arrogant ved førsteinntrykk. Jeg liker mer å tenke at jeg virker arrogant, enn at jeg ER det… Men er langt fra sikker. Det er vel også en hårfin grense i blant mellom å være arrogant, selvsikker og selvbevisst… De som kommer nærmere inn på meg, og kjenner meg over tid, tror jeg ikke ville si at jeg er arrogant. Men vi mennesker har jo også mange ulike sider. Vi kan vel være ydmyke, arrogante, naive, kritiske, åndelige og platte om hverandre. Men siden jeg liker deg veldig godt, og du liker meg…, så synes jeg vi bare skulle finne et egnet tidspunkt å møtes på. Når passer det for deg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt... pretensiøs melding kanskje, eg og tenkte Ari Behn her ja. Store ord blir litt mykje for meg ofte. Men andre tykkjer jo det er toppen, så heldigvis er vi ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Interessert i seg selv, ja.

Det er mulig, men også i trådstarter:

"Takk for et hyggelig, utfordrende og spennende møte i går. Du er en veldig vakker og flott kvinne, og dine øyne var mildt sagt forheksende – i positiv forstand. Jeg skal ikke legge skjul på at ditt ytre og ditt vesen var egnet til å gjøre meg begeistret. Det jeg opplevde under møtet i går gjorde meg mer positiv og nysgjerrig på å bli litt bedre kjent med deg. Så vil eventuelt tiden vise hva vi ser i hverandre."

Men siden jeg liker deg veldig godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt voldsom melding ja, men jeg skjønner hans reaksjon på ditt svar, jeg måtte lese noen ganger før jeg skjønte hva du mente jeg også, og ville reagert meget negativt på en som etter ett møte kalte meg svært arrogant.

men føler du han er en helt feil type, så ville jeg bare kort sagt det.

er han virkelig arrogant, eller er det bare første inntrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue
Jeg skal ikke legge skjul på at ditt ytre og ditt vesen var egnet til å gjøre meg begeistret.

Hvis jeg fikk vite av noen at jeg var "egnet til å gjøre han begeistret" hadde jeg ikke blitt sånn superimponert akkurat.. :P

Men for all del, kan jo bare være at fyren har en sær måte å skrive på. SMS/msn/epost er en særdeles dårlig måte å kommunisere på når det gjelder følelser, så hvordan personen er ansikt til ansikt er det viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Men for all del, kan jo bare være at fyren har en sær måte å skrive på. SMS/msn/epost er en særdeles dårlig måte å kommunisere på når det gjelder følelser, så hvordan personen er ansikt til ansikt er det viktige.

Enig der. Ja, han har en sær måte å skrive på, men jeg synes det virkere som han har fått et godt førsteinntrykk og vil bli bedre kjent. I svaret til ts så virker det som om hun mener det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det kanskje ikke kan kalles arrogant, så synes jeg i det minste det er svært spesielt å legge ut ordrette sms-samtaler på et nettforum for å le av daten.

Mitt råd: Treff ham igjen. Jeg tror dere er to alen av samme stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, gøy å lese...

For meg er det totalt turn-off med svulstige og unødvendige ord. Men andre liker det jo, igjen, og du var flink til å svare ham med samme mynt.

Kanskje dere er meant to be?

Har selv opplevd at menn skriver veldig svulstig på sms - og gjerne tiltaler meg med "De" og "Dem" og skriver om seg selv i tredje person, bare for å få litt større avstand når de viser følelsene og ber meg ut på date, slik at de kommer unna uten å tape ansikt hvis de blir avvist.

Det er liksom tryggere å spørre "Kunne De tenke dem å glede den unge herren med Deres nærvær en kveld igjen snart?", liksom spille teater og skjule seg bak såkalte morsomme formuleringer, enn å si rett ut at man liker noen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kanskje ikke kan kalles arrogant, så synes jeg i det minste det er svært spesielt å legge ut ordrette sms-samtaler på et nettforum for å le av daten.

Mitt råd: Treff ham igjen.  Jeg tror dere er to alen av samme stykke.

reagerte litt på det jeg og ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rufsa_*

Mitt råd: Treff ham igjen.  Jeg tror dere er to alen av samme stykke.

Ok. Der fikk jeg den.

Må bare få sagt at mitt motiv for å ta opp dette IKKE var for å le, men fordi jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med dette. Og få noen tilbakemeldinger på hva andre tror. Litt hjelp til å tenke, da.

Når vi har mailet har vi tøyset og tullet og snakket litt i store bokstaver. Derfor denne tonen på sms. Og ja, muligens vi er to alen av samme stykke. Me Martha?

Syntes bare det ble litt mye, og ble usikker på hva slags person jeg har med å gjøre. Usikker på egen magefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...