Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. november 2006 #1 Skrevet 16. november 2006 Jeg har fått meg kjæreste og tenkte jeg skulle begynne på p-piller. Jeg har alldri gått på p-piller før, så har ingen erfaringer annet enn det jeg har hørt fra andre. Mitt spørsmål er da som følger: Hvilket p-pille-merke anbefaler du/anbefaler du ikke? og hvorfor? Er det noe jeg burde spørre legen min om når jeg skal dit?(Skal samtidig ta min første gynekologiske undersøkelse (gruer meg litt til det også...)) Har hørt at Yasmin skal fungere fint (selvfølgelig relativt, men likevel...). Noen som har noen erfaringer å dele om det merket? Hva anbefaler dere framfor dette merket, og hvorfor? Alle svar mottas med takk! :smile:
Malama Skrevet 16. november 2006 #2 Skrevet 16. november 2006 Dette må du nesten ta med legen din, og kanskje prøve deg frem også, for det er indivuelt dette. Noen får ingen bivirkninger av et merke andre får mange bivirkninger av og motsatt.
brumma* Skrevet 16. november 2006 #3 Skrevet 16. november 2006 Du må nok bare prøve deg fram ja. Jeg har bare gode (nja, nesten ihvertfall) erfaringer med Yasmin. Jeg har stort sett ikke hatt noen bivirkninger og er veldig fornøyd. Liker også at de enkle å utsette mensen med.
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Som sagt over, og som jeg fikk forklart av min gynekolog, det er helt meningsløst å få anbefalt p-piller av andre, for de virker helt forskjellig på forskjellige jenter. Du må rett og slett snakke med legen din om hva du ønsker deg av p-pillene, så kan han anbefale en som passer for deg. Og enten funker det, ellers må du prøve noe annet. Til meg er det masse som ikke har fungert bra, så jeg har prøvd både p-piller, p-ring, p-plaster og p-sprøyte.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Men hva fungerte for dere? Og hvilke bivirkninger fikk dere? Vær gjerne litt mer spesifikk. Vet at noe som er perfekt for en person, kan være helt feil for en annen, men greit å kjenne til andres erfaringer uansett...
Gjest Advena Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Dette må du nesten ta med legen din, og kanskje prøve deg frem også, for det er indivuelt dette. Noen får ingen bivirkninger av et merke andre får mange bivirkninger av og motsatt. ← Enig i dette. Mange har gode erfaringer med Yasmin, mine erfaringer er motsatt. Derimot funker Loette fint for meg.
Gjest Virvel Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Jeg hadde flaks, det var full klaff med det første merket jeg prøvde (Microgynon), men jeg vet om flere som overhodet ikke tåler disse.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 cerazette er midt i blinken for meg, mensen forsvinner, vekta går litt ned og ting er i det hele tatt bedre enn før :-)
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Jeg vet ihvertfall at alle jeg kjenner som har gått på trionetta har gått opp i vekt. og for min del gikk jeg opp nesten sju kilo, men de forsvant når jeg slutta. loette blødde jeg som en gal av og yasmine blir jeg litt kvalm av, men hva gjør man vel ikke for å unngå barn? lykke til på letinga!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Er litt utdatert på p-piller etter jeg sluttet på Trinordynol (pga bivirkninger som ødela alt jeg hadde av livskvalitet) og gikk over til ovusoft, men er ikke yasmin under overvåkning for øyeblikket? Har inntrykk av at Cerazette er den minst ille, så sant du ikke får problemer med småblødninger.
7v8 Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 cerazette er midt i blinken for meg, mensen forsvinner, vekta går litt ned og ting er i det hele tatt bedre enn før :-) ← Samme her.
Rosa Mirabella Skrevet 18. november 2006 #12 Skrevet 18. november 2006 Jeg har gått på yasmin i 4 år og 6 måneder, og har ikke merket noe til bivirkninger heldigvis
Lula Skrevet 18. november 2006 #13 Skrevet 18. november 2006 Som det blir sagt over må du prøve deg frem selv. Men siden du spør etter erfaringer: -Jeg har dårlige er faringer med Trionetta. Ble nedstemt og mistet all sex-lyst. -Har bare gode erfaringer med Marvelon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå