Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bodd utenfor oslo i 2 år nå, men har ikke folkeregistrert meg. så den er i nord norge. men nå skal jeg flytte inn til oslo. må jeg da melde adresse foranding til hver eneste person/selskap?

har ikke tenkt og folkeregistrere meg enda, men hvor mange år er det du kan bo en annen plass uten å registrere deg? hva skjer hvis du ikke gjør det?

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om du er student eller ikke. Er du student skal du stå på dine foreldres bosted. Hvis ikke du er det skal du vel helst melde i fra i løpet 8 dager. Se http://www.skatteetaten.no/Templates/Emne....&epslanguage=NO

Hva som skjer hvis du ikke gjør det er jeg ikke sikker på. Men ville kanskje tro du måtte tilbakebetale eventuelle skattefordeler du har nordpå.

Ja, du må melde i fra til alle. Gå inn på www.posten.no

Der kan du legge inn de du vil sende til. Du får også tips om hvem du bør huske. Da kan du få post ettersendt en stund etter adresse endringen. Veldig greit siden det er fort gjort å glemme noen. (Er bare noen måneder siden vi flyttet selv, så får stadig noe ettersendt post...)

Skrevet

Dersom du ikke er student MÅ du melde flytting. Det er ganske vanlig at folkeregisteret "oppdager" at du bor i kommunen og prøver å tvangsflytte deg (altså sender deg et brev og du får mulighet til å uttale deg). Typisk finner de deg dersom du har fast-telefonn eller bolig i kommunen. Har du god grunn for å ikke melde flytting kan du bare skrive det i svarbrevet og fortsette å være i den kommunen du er registrert i.

Skrevet

jeg er student.

takk for svar begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...