Gå til innhold

Avslutting av kontrakt

Gjest niomi

Anbefalte innlegg

Jeg er antageligvis på vei inn i ny jobb fra 1. januar. Her jeg jobber nå, er jeg innleid, og kontrakten min går ut 1. januar. Må jeg si ifra at jeg ikke kommer til å forlenge den? Og hvor lenge før?

Naturligvis kommer jeg til å si ifra dersom de spør om vi skal reforhandle, men byrået jeg jobber igjennom har en tendens til bare å sende ny kontrakt i posten, som ikke underskrives eller noe (og ja, dette er et av verdens ledende bemanningsbyråer...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har 1 måneds oppsigelses tid når du er innleid.

Hadde jeg vært deg ville jeg sagt i fra både der jeg jobbet og til vikar byrået. Ikke nødvendigvis skriftlig siden kontrakten din likevel går ut, men greit å gi beskjed hvis de hadde planer om å forlenge kontrakten. Greit å være ryddig, da er det mye bedre å ha de som referanse senere...

Lykke til i ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå for all del og gjøre dette før 1.desember, da har du oppsigelsetiden ut desember, så sant du har noen oppsigelsetid. Uansett spør om de ønsker at du skal forsette sånn at du får ordnet dette på en riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kontrakt er tidsbegrenset, og går ut 31. dsember. Så strengt tatt trenger jeg ikke å si opp, har jeg funnet ut. Skal naturligvis si ifra så snart jeg vet noe, men gidder ikke å dra det opp dersom jeg ikke har fått avklart alt helt ift den andre aktuelle jobben før 1. des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sakt opp tidsbegrensede kontrakter nei. Håper det ordner seg med den nye jobben, og lurt å si fra så fort du vet noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...