Trebarnsmor Skrevet 2. februar 2003 #1 Skrevet 2. februar 2003 Hei (skal på UL 21 Mars :stortsmil: ) Da jeg var gravid med jentene mine,fikk jeg ikke vite kjønnet på noen av dem for jeg tok UL i England. Så denne gang vil jeg virkelig vite kjønnet. Spørsmålet mitt er: 1)Sier de hvor mange % sjanse det er for at det feks. er en jente? 2)Kan det hende at de ikke kan se det?Bruker de tid til å se etter?Èller er det liksom ikke så viktig? 3)Hvis de ikke kan se det,kan jeg dra tilbake for å få det sjekket? 4)Noen andre ting jeg bør vite? Hilsen meg som ØØøøønsker så sterkt at det blir en gutt :oops: ....(jente er velkommen,selvfølgelig) Jeg gleder meg som et barn til UL`en.
Babyface Skrevet 6. februar 2003 #2 Skrevet 6. februar 2003 Da jeg var på UL nevnte ikke jordmor/lege noe om kjønn i det hele tatt og vi ville heller ikke vite det, men det er jo bare å spørre om de kan se det. Fosteret kan ligge sånn til at de ikke greier å se det, men jeg vet ikke om du i så fall får ny UL. Jeg tror ikke det. Uansett er de aldri 100% sikre. Det er i hvert fall mer sikkert dersom de ser en gutt, for selv om det ser ut til å være jente, kan det bare være at guttetissen rett og slett ikke synes på bildet.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #3 Skrevet 6. februar 2003 Hei Jeg har ei venninne som fikk ei jente nå i natt :D Da hun var på UL så fikk hun beskjed om at det var 99% sikkert at det var ei jente de ventet. De spurte om det selv. Hun fikk greie på dette ganske tidlig fordi hun var hos en lege som hadde UL-apparat på kontoret. Hun mente at legen kunne se kjønnsleppene. Men, hun ville allikevel ikke si 100% sikkert, for flere leger har tatt feil på det før. (Som tidligere nevnt kan det være enklere å se en gutt. Det kommer litt an på hvordan barnet ligger :D ) Hvis de ikke kan se det, så kan du jo ta privat UL senere i svangerskapet, men dette koster vel 600-800 kr. Ellers så har aldri jeg vært gravid, så jeg vet ikke om det er noe annet du trenger å vite. Lykke til i hvertfall, enten om det blir jente eller gutt , eller uvisst
Silfen Skrevet 6. februar 2003 #4 Skrevet 6. februar 2003 Om barnet ligger riktig til, kan det være en smal sak å se kjønnet. Jeg har sett det selv på begge mine, sist gang før jordmor nevnte det engang. Om du ikke får vite det på dem ordinære ultralyden, må du gå privat. Husk på å gjøre det før babyen blir for stor, da kan det være vanskelig å få godt bilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå