Gå til innhold

Jeg hoster som en gal

Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er slik hoste at du føler at det er noe nedi der som du prøver alt du kan for å få opp uten at det kommer opp noe, vil jeg anbefale deg å kjøpe Bisolvon hostesaft. Den er reseptfri. Slimløsende. Hjalp i hvert fall meg en gang jeg hostet så ille at jeg følte lungene snart kom opp. Det skal tas et visst antall ganger om dagen et par dager som en kur.

Hilsen Lille meg

Mm, kanskje det :)

Var på apoteket i da, og han mannen mente at jeg ikke måtte ta hostesaft for siden det var noe som ville opp måtte jeg jo ikke ta hostesaft så jeg sluttet å hoste, for da ville jo det bli derø.

Høres logisk ut, hadde det ikke vært for at jeg har tørr hoste.

Annenhver uke er jo det vanlige, men jeg skifter nå hver uke pga allergien. Har du en stor fryser.? Midd drepes også ved nedkjøling, men jeg husker ikke hvor lenge den må fryses, i så fall. Da må du støvsuge den godt etterpå (for å bli kvitt dø midd og avføringen dens). Jeg har bare en minifryseboks i kjøleskapet, så det var ikke noe alternativ for meg. Dyna mi kan fint vaskes i maskinen. Har du tørketrommel eller kan tørke den hos noen du kjenner? Eller kanskje et myntvaskeri i nærheten? Det har de jo ofte også større vaskemaskiner og tørketromler.

Vi har sånn stor fryseboks vi deler med en annen leilighet. Er nok plass til dyne der :)

Tok en allergitablett i dag, og hjalp litt.

Jeg pleier å få allergi når snøen kommer, hehe.

kanskje kikhoste? Kjenner en voksen som akkurat har fått diagnosen, høres ut som om du har samme symptomene....

Tenkte litt om det kunne være det.

Lillebroren til sambo hadde det nettopp.

er ikke det når du hoster i 12 uker, og mer og mer til 6 uke og det blir mindre igjen?

Isåfall har jeg jo bare 10 uker igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, kanskje det :)

Var på apoteket i da, og han mannen mente at jeg ikke måtte ta hostesaft for siden det var noe som ville opp måtte jeg jo ikke ta hostesaft så jeg sluttet å hoste, for da ville jo det bli derø.

Høres logisk ut, hadde det ikke vært for at jeg har tørr hoste.

jeg har problemer med akkurat det samme med jevne mellomrom og da er det bare cosylan som hjelper.

den virker inn på hostesenteret i hjernen (utrolig hva som finnes der oppe) samtidig som morfinstoffet virker avslappende så du får sove og kroppen får hentet seg inn og bygget opp motstandskraft igjen.

gå til legen du, worst case så kan du ende opp med bronkitt eller lungebetennelse... evnt om du faktisk har kikhoste.

uansett så bør du gjøre noe med det.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så stress.

Jeg må til legen med hosten, og øyenlege med øyenen.

Tror jeg ser dårlig og andre mener jeg har skjeve hornhinner hva enn det er.

Tror ikke det er normalt å se dobbelt når jeg ser på skjer som er litt langt fra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også med hoste, men ingen forkjølelsessymptomer utover litt sår hals og noe plager i bihulene. viste seg at jeg har bronkitt mot lungebetennelse. Får Corsylan nå, det hjelper masse om natten (tar ikke om dagen, for blir så sløv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så stress.

Jeg må til legen med hosten, og øyenlege med øyenen.

Tror jeg ser dårlig og andre mener jeg har skjeve hornhinner hva enn det er.

Tror ikke det er normalt å se dobbelt når jeg ser på skjer som er litt langt fra :(

Hvis du tror du ser dårlig så må du til optiker, ikke øyelege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanskje kikhoste? Kjenner en voksen som akkurat har fått diagnosen, høres ut som om du har samme symptomene....

Kikhoste går veldig mange steder akkurat nå, og er veldig smittsomt, så det bør absolutt sjekkes ut.

OG det er ikke som mange tror at det bare er barn som får det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også med hoste, men ingen forkjølelsessymptomer utover litt sår hals og noe plager i bihulene. viste seg at jeg har bronkitt mot lungebetennelse. Får Corsylan nå, det hjelper masse om natten (tar ikke om dagen, for blir så sløv).

Høres ut som meg. Jeg har hatt dette utallige ganger siden jeg var liten og ofte ender jeg hos legen med bronkitt. Før det blir bronkitt har det imidertid ingen hensikt å gå til legen siden h*n ikke kan gjøre noe likevel. Siden jeg ellers er frisk og rask, har jeg aldri opplevd å få Cosylan (Morfinpreparat...) før hosten har satt seg skikkelig i lungene. Skulle jeg kjenne igjen symptomene og ønske medikamentet før det, betyr det bare at jeg har planer om å drikke det som "shots" på lørdagskvelden :ironi: ...

Ja, jeg er litt oppgitt for jeg kunne virkelig hatt behov for en tur til legen, men jeg vet at jeg ikke får noe som hjelper før jeg er skikkelig syk! For så vidt forståelig, men likevel irriterende når jeg nå begynner å kjenne hvor dette bærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle bestilt en time :(

ÅÅ, jeg føler jeg har vært så mye syk dette året.

Kanksje 3 ganger eller noe. På meg pleier det å gå 3 år mellem hver gang jeg er syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg. Jeg har hatt dette utallige ganger siden jeg var liten og ofte ender jeg hos legen med bronkitt. Før det blir bronkitt har det imidertid ingen hensikt å gå til legen siden h*n ikke kan gjøre noe likevel. Siden jeg ellers er frisk og rask, har jeg aldri opplevd å få Cosylan (Morfinpreparat...) før hosten har satt seg skikkelig i lungene. Skulle jeg kjenne igjen symptomene og ønske medikamentet før det, betyr det bare at jeg har planer om å drikke det som "shots" på lørdagskvelden :ironi: ...

Ja, jeg er litt oppgitt for jeg kunne virkelig hatt behov for en tur til legen, men jeg vet at jeg ikke får noe som hjelper før jeg er skikkelig syk! For så vidt forståelig, men likevel irriterende når jeg nå begynner å kjenne hvor dette bærer...

For en latterlig lege. Det geniale med Cosylan er jo at det til en viss grad kan brukes preventivt. Når man kjenner igjen symptomene vet man jo at det bare går en vei, og da er det jo mye bedre å få stoppet det med en gang, enn å gå mange uker og vente til man blir kjempedårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan cosylan brukes som nesten prevensjon?

Huff, jeg er oppe halv 8 fordi jeg hoster så :(

Har sovet i 4 timer bare, og det er det nesten hele hostetiden. Hvis ikke har jeg sovet til i halv 12 tiden, og da er "halve dagen vekk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til lege. Hvis du ikke har noe mer alvorlig enn bare tørrhoste, kan du gå på apoteket og be om hostedempende tabletter. Det fungerer veldig fint for meg når jeg hoster så mye at jeg ikke får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sovet i 4 timer bare, og det er det nesten hele hostetiden. Hvis ikke har jeg sovet til i halv 12 tiden, og da er "halve dagen vekk"

Du har min fulle sympati! :klem:

Vi sliter med det samme akkurat nå :tristbla:

Datteren har hostet og kastet opp slim i snart 2 mnd, og fikk akkurat konstantert middallergi og astma. Fikk astmamedisin på mandag, ble bedre, men fikk tilbakefall i natt... :grine:

Et lite spørsmål bare: er det "bare" at du hoster, eller brekker du deg/kaster opp (slim) også?

Du burde absolutt komme deg til legen med dette. Bestill time nå, så får du akutt-time i dag. På min datter tok legen mange tester, bl.a allergi, kikhoste, mycoplasma, clamydia...

Det er veldig greit å få avklart om det er noe mer enn vanlig tørrhoste.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Har hatt det samme som deg - to runder i høst faktisk.

Det er forferdelig plagsomt - særlig når du får den hostekula på jobb eller under et møte/kurs eller et annet sted hvor det absolutt ikke passer særlig bra.

Det må bare gå over av seg selv tror jeg - jeg har ikke funnet noe som hjelper særlig godt ihvertfall. Du kan prøve å suge på noen skikkelig sterke drops, det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke som prevansjon men det kan brukes preventivt for å ikke blir syk, dvs. forhindre at du blir syk (eller rettere sagt sykere). Når du er så dårlig høres det absolutt ut som om du skulle ta deg en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater når jeg hoster på jobb, for jeg jobber som kokk :(

Føler meg skikkelig ekkel, der jeg står å lager maten, mens kunder sakl betale eller noe så ser de jeg står der å hoster.. (snur meg jo vekk selfølgelig, og hoster i meg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden. Bare skumlest. Men går ut fra at hosten kom etter en forkjølese? Slutten på den liksom.

Har hatt det sånn etter forkjølese i mange år. :sur:

I vår fikk jeg et tips som hjalp :) Hyllebærekstrakt uten solhatt. Helsekost. 4 ganger om dagen. Det hjalp meg, og flere jeg har gitt tipset videre til. Lykke til :klem: og god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...