Gjest Tweek Skrevet 16. november 2006 #1 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg hoster og hoster hele tiden, har gjort det i 2 uker nesten nå tror jeg. Jeg har heller ikke noe å hoste opp, er bare tørt og akkurat noe som "plager" halsen min. Jeg hoster så hardt noen ganger at det skraper i halsen og jeg holder på å brekke meg Og så når jeg skal legge meg, så blir nesa helt tett og jeg hoster enda mer, derfor sitter jeg oppe enda. Men hvis jeg bare ligger på ryggen da hjelper det litt. Å jeg er så lei av å hoste, og ikke få sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. november 2006 #2 Del Skrevet 16. november 2006 Vet du, da er vi to! Jeg skal forsøke med litt solbærtoddy. Varm drikke lindrer litt og forhåpentligvis får jeg sove litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 16. november 2006 #3 Del Skrevet 16. november 2006 Men jeg liker ikke solbærtoddy Er det noe jeg kan puste inn eller spise som gjør at jeg ikke blir så jævla tett i nesa når jeg skal sove? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. november 2006 #4 Del Skrevet 16. november 2006 Du kan drikke hva som helst som er varmt bortsett fra melk/kakao. Det må ikke være solbærtoddy . Jeg synes også det kan hjelpe å fylle vasken med kokvarmt vann, blande litt tigerbalsam el. lign. vannet og puste inn dampen med et håndkle over hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har hatt det akkurat som deg, men i 4 uker Nå begynner det å gi seg litt. Fikk et tips om å kutte ut melk, da det lager ekstra slim og sånn. Jeg synes det har hjulpet litt. Ellers er opphakket ingefærrot som te (hell over kokende vann) bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #6 Del Skrevet 16. november 2006 Slutt å røyke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #7 Del Skrevet 16. november 2006 Drikker dere hostesaft da, dere som sliter? Viktig å kjøpe riktig type og ta den tre ganger om dagen. Jeg fikk beskjed av min lege om at jeg måtte drikke hostesaft en gang jeg hostet i flere uker, for de fant ingenting galt. Og det hjalp også. Evt kan hostetabletter tas om natta, om ikke anna så merka jeg en gang jeg tok dem før jeg skulle ut og kjøre, at en blir trett av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. november 2006 #8 Del Skrevet 16. november 2006 Slutt å røyke! ← Er luftveisinfeksjoner forbeholdt røykere? :klø: Det var nytt for meg! Drikker dere hostesaft da, dere som sliter? Viktig å kjøpe riktig type og ta den tre ganger om dagen. Jeg fikk beskjed av min lege om at jeg måtte drikke hostesaft en gang jeg hostet i flere uker, for de fant ingenting galt. Og det hjalp også. Evt kan hostetabletter tas om natta, om ikke anna så merka jeg en gang jeg tok dem før jeg skulle ut og kjøre, at en blir trett av dem. ← Har forsøkt fire forskjellige typer hostesaft og -tabletter, men de har ingen merkbar virkning. Jeg blir ikke en gang så trett at jeg får sove! Jeg skal forsøke det tipset med opphakket ingefærrot som te og jeg tror jammen jeg skal blande inn litt cognac også! Det blir sikkert ufyselig vondt, men nå gjør jeg snart hva som helst for å få sove i fred noen timer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 16. november 2006 #9 Del Skrevet 16. november 2006 Et enkelt, men ganske så effektivt råd mot slik kløhoste som ofte kommer på kvelden når man skal legge seg, er å drikke varmt sukkervann! Kok opp vann, ta i et par teskjeer sukker og drikk det så varmt som du bare klarer å få det ned. God bedring! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2006 #10 Del Skrevet 16. november 2006 Det går an å få resept på Cosylan hostesaft av legen hvis det er skikkelig ille. Jeg må alltid ha det når jeg begynner slik, hvis ikke går det aldri over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 16. november 2006 #11 Del Skrevet 16. november 2006 Det går an å få resept på Cosylan hostesaft av legen hvis det er skikkelig ille. Jeg må alltid ha det når jeg begynner slik, hvis ikke går det aldri over. ← jepp.... 4 dager med denne og jeg er fit for fight... TS - jeg ville bedt legen om dette nå når du tross alt har gått såpass lenge med dette, det er ikke bestandig kjerringråd er til det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 16. november 2006 #12 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har hatt det akkurat som deg, men i 4 uker Nå begynner det å gi seg litt. Fikk et tips om å kutte ut melk, da det lager ekstra slim og sånn. Jeg synes det har hjulpet litt. Ellers er opphakket ingefærrot som te (hell over kokende vann) bra. ← Jeg pleier ikke drikke melk annet til frokostblanding, så får vel gi det opp en stund Men kakao kan jeg vel drikke? Jeg lager rett i koppen, og da blander jeg med vann. Slutt å røyke! ← Ikke at det har noe med hostingen å gjøre, så sluttet jeg for 9 mnd siden ca. Drikker dere hostesaft da, dere som sliter? Viktig å kjøpe riktig type og ta den tre ganger om dagen. Jeg fikk beskjed av min lege om at jeg måtte drikke hostesaft en gang jeg hostet i flere uker, for de fant ingenting galt. Og det hjalp også. Evt kan hostetabletter tas om natta, om ikke anna så merka jeg en gang jeg tok dem før jeg skulle ut og kjøre, at en blir trett av dem. ← Jeghar tuxi, ikke akkurat den sterkeste, hehe. Har en annen, men husker ikke hvilken det er, kjøpt på rimi, hehe. Er ikke noe glad i hostesaft, hvis ikke det er tuxi, menmen. Et enkelt, men ganske så effektivt råd mot slik kløhoste som ofte kommer på kvelden når man skal legge seg, er å drikke varmt sukkervann! Kok opp vann, ta i et par teskjeer sukker og drikk det så varmt som du bare klarer å få det ned. God bedring! Hilsen Lille meg ← Kanksje jeg skal prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. november 2006 #13 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg hoster og hoster hele tiden, har gjort det i 2 uker nesten nå tror jeg. Jeg har heller ikke noe å hoste opp, er bare tørt og akkurat noe som "plager" halsen min. Jeg hoster så hardt noen ganger at det skraper i halsen og jeg holder på å brekke meg Og så når jeg skal legge meg, så blir nesa helt tett og jeg hoster enda mer, derfor sitter jeg oppe enda. Men hvis jeg bare ligger på ryggen da hjelper det litt. Å jeg er så lei av å hoste, og ikke få sove ← det heter forskjølelse, og er noe som ofte skjer med mennesker på høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Meredith_* Skrevet 16. november 2006 #14 Del Skrevet 16. november 2006 Hvis du er tett i nesen om kvelden, ville jeg enkelt og greit brukt en nesespray! Slimhinneavsvellende nesespray kan du bruke i opp til 10 dager av gangen, det som er lurt er å bruke saltvannsspray først (gjerne en sånn stor så du får skikkelig sprut) og så bruke den slimhinneavsvellende etterpå (da har du lagd klar vei til virkestoffet) . Hvis du trenger nesepray mer enn 10 dager, fortsetter du bare med saltvannet! Hvis tørrhosten ikke gir seg snart ville jeg snakket med legen for å få en litt kraftigere hostesaft. God bedring da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #15 Del Skrevet 16. november 2006 Har du testet deg for allergi? Vask dyna og puta, skift sengetøy ofte og be om en allergitest. Jeg har husmiddallergi og hostet og hostet i evigheter før jeg kom meg til legen. Og han testet meg for allergi, og så snart jeg begynte å forandre på en del ting, gikk det mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 16. november 2006 #16 Del Skrevet 16. november 2006 det heter forskjølelse, og er noe som ofte skjer med mennesker på høsten. ← Nei, for det er ikke det heller. Jeg hoster som en gal til jeg brekker meg og nesten spyr. Jeg har det helt annerledes når jeg er forkjølet. Hvis du er tett i nesen om kvelden, ville jeg enkelt og greit brukt en nesespray! Slimhinneavsvellende nesespray kan du bruke i opp til 10 dager av gangen, det som er lurt er å bruke saltvannsspray først (gjerne en sånn stor så du får skikkelig sprut) og så bruke den slimhinneavsvellende etterpå (da har du lagd klar vei til virkestoffet) . Hvis du trenger nesepray mer enn 10 dager, fortsetter du bare med saltvannet! Hvis tørrhosten ikke gir seg snart ville jeg snakket med legen for å få en litt kraftigere hostesaft. God bedring da! ← Jeg hater nesespray Jeg klarer ikke spryte det oppi nesen min å syntes det er helt forferdelig. Har du testet deg for allergi? Vask dyna og puta, skift sengetøy ofte og be om en allergitest. Jeg har husmiddallergi og hostet og hostet i evigheter før jeg kom meg til legen. Og han testet meg for allergi, og så snart jeg begynte å forandre på en del ting, gikk det mye bedre! ← Nei, har aldri gjort det. Vi skifter sengetøy hver 2 uke ca. hvis det er ofte nok. Men hvordan skal jeg få vaske dyna mi? Får den plass i vaskemaskinen? LItt dumt, for den blir vel ikke tør til jeg skal sove i den igjen, og vi har bare et teppe som ikke er stort nok til begge oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yzma Skrevet 16. november 2006 #17 Del Skrevet 16. november 2006 Tror det er noe som går nå. Har hatt vondt i halsen og hosta siden slutten av oktober også ga det seg litt før det kom igjen på onsdag forrige uke. Blir sikklig irritert av det. Men føler at det er på vei tilbake nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 16. november 2006 #18 Del Skrevet 16. november 2006 Nei, for det er ikke det heller. Jeg hoster som en gal til jeg brekker meg og nesten spyr. ← Hvis det er slik hoste at du føler at det er noe nedi der som du prøver alt du kan for å få opp uten at det kommer opp noe, vil jeg anbefale deg å kjøpe Bisolvon hostesaft. Den er reseptfri. Slimløsende. Hjalp i hvert fall meg en gang jeg hostet så ille at jeg følte lungene snart kom opp. Det skal tas et visst antall ganger om dagen et par dager som en kur. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #19 Del Skrevet 16. november 2006 Nei, har aldri gjort det. Vi skifter sengetøy hver 2 uke ca. hvis det er ofte nok. Men hvordan skal jeg få vaske dyna mi? Får den plass i vaskemaskinen? LItt dumt, for den blir vel ikke tør til jeg skal sove i den igjen, og vi har bare et teppe som ikke er stort nok til begge oss. ← Annenhver uke er jo det vanlige, men jeg skifter nå hver uke pga allergien. Har du en stor fryser.? Midd drepes også ved nedkjøling, men jeg husker ikke hvor lenge den må fryses, i så fall. Da må du støvsuge den godt etterpå (for å bli kvitt dø midd og avføringen dens). Jeg har bare en minifryseboks i kjøleskapet, så det var ikke noe alternativ for meg. Dyna mi kan fint vaskes i maskinen. Har du tørketrommel eller kan tørke den hos noen du kjenner? Eller kanskje et myntvaskeri i nærheten? Det har de jo ofte også større vaskemaskiner og tørketromler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #20 Del Skrevet 16. november 2006 Allergi, nervøshet, bronkitt, svulst, fremmedlegeme som sitter fast ++ Kan være mange grunner til hosting. Gå til lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå