Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mange av de typisk lette parfymeluktene, som laura, aqua di gio, hugo woman, davidoff osv. Men synes nå ikke disse lukter noe særlig. Ønsker heller en litt tyngre og mer voksen duft (er i midten av 20-åra). har hypnotic poisson som jeg synes er god og lukter litt mer (nå skal det sies at den lukter veldig annerledes på meg enn på mange andre, det har jeg også fått tilbakemelding om).

Er ikke nok ikke klar for noe så tungt som feks chanel no 5 el, men må være mer lukt enn de veldig lette duftene. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dolla_*
Skrevet

Jeg er i midten av 20-åra og bruker J'adore fra Dior. Synes den er kjempegod!! Litt mer voksen duft uten å være tung :ironi:

Skrevet (endret)

Jeg er også veldig glad i voksen lukt. Liker parfymer som:

* Euphoria fra Calvin Klein

* Escape fra C.K

* Deep red fra Hugo Boss

* Anais Anais fra Cacharel

* White Diamonds fra Elizabeth Taylor

* Fifth Avenue fra Elisabeth Arden

Edit: skrivefeil..

Endret av Rexina
Skrevet

Joda, det er slik at man "vokser fra" de unge duftene.

Så noen anbefalte Fifth Avenue fra Elisabeth Arden

- den har ikke jeg oppdaget helt før siste året, og ble veldig overrasket.

Gjennomført deilig! , og kjempefin "allround-parfyme"

Ellers kan jeg anbefale Cashmere Mist fra Donna Karan og Champs Elysees fra Guerlain

Skrevet
Joda, det er slik at man "vokser fra" de unge duftene.

Så noen anbefalte Fifth Avenue fra Elisabeth Arden

- den har ikke jeg oppdaget helt før siste året, og ble veldig overrasket.

after five 5th avenue er jo relativt ny da, så du henger ikke etter.

Ellers liker jeg Allure fra Chanel

Skrevet (endret)

Vi sikter til 5th avenue fra Elizabeth Arden. den kom ut i -96 :) synes 5th avenue er mye bedre enn 5th avenue after five :)

Endret av Rexina
Skrevet

Ja, 5th avenue After Five er ganske ny ja

Jeg mente 5th avenue som har vært i mange år ;)

Skrevet

Poison-parfymer kommer jeg aldri til å venne meg til, verken på meg selv eller andre. Blir jeg stående nær noen med Poison på t-banen eller bussen må jeg av på neste holdeplass. Begrenset hvor lenge jeg klarer å holde pusten. ;)

5th Avenue oppdaget jeg ganske tidlig, faktisk. Fikk den vel av mamma da jeg var rundt 20, og var trofast bruker i et par år. Nå syns jeg den lukter for mye såpe. Er vel bare jeg som er lei lukta.

Skrevet
Vi sikter til 5th avenue fra Elizabeth Arden. den kom ut i -96 :) synes 5th avenue er mye bedre enn 5th avenue after five :)

Helt enig! Jeg ble skuffet over den nye After Five. Den gode gamle er MYE bedre.

Det er så merkelig, jeg har sett den i mange år, men har ikke giddet å prøve den engang. Trodde det var en kjedelig kjærringparfyme! Helt feil!

Skrevet

Når vi først snakker om Elisabeth Arden ... Noen her som liker Red Door ..? Kan hende jeg fornærmer mange nå, men den er det mest grusomme jeg kan tenke meg. Jeg vet det er en duft man enten elsker eller hater. Jeg kan komme inn i en butikk å kjenne at noen har den på - det stinker over hele butikken, så jeg må gjøre meg fort ferdig!

Skrevet
Poison-parfymer kommer jeg aldri til å venne meg til, verken på meg selv eller andre. Blir jeg stående nær noen med Poison på t-banen eller bussen må jeg av på neste holdeplass. Begrenset hvor lenge jeg klarer å holde pusten. ;)

5th Avenue oppdaget jeg ganske tidlig, faktisk. Fikk den vel av mamma da jeg var rundt 20, og var trofast bruker i et par år. Nå syns jeg den lukter for mye såpe. Er vel bare jeg som er lei lukta.

Jeg har heller ikke klart Poison-parfymer.

Sikkert ok hvis man er avhengig av å gjøre seg veldig bemerket

Skrevet (endret)

"London" by Burberry.. er også en litt mere voksen parfyme som jeg liker utrolig godt. Ser du har fått Deep Red av Boss anbefalt, men den er ganske tung egentlig, men passer veldig bra til en festkledt aften.

Men til hverdags er både "London" og Weekend" av Burberry utrolig god. Kanskje den sistnevnte til hverdags og den første til fest!

Endret av Sofia
Gjest Miss.Chanel
Skrevet

chanel no.5 er nydelig etter den har "satt" seg. skal kjøpe den nå snart. jeg synes den luktet såpe før, men den forandrer seg utrolig mye etter en stund. alle Chanel sine parfymer forandrer seg mye og er mer spes enn andre parfymer. man merker forskjell at dette er bra greier.

ellers er Lolita lempicka en vinner :)

Gjest tråsdstarter
Skrevet
Jeg har heller ikke klart Poison-parfymer.

Sikkert ok hvis man er avhengig av å gjøre seg veldig bemerket

Takk for mange tips så langt, skal prøve ut tipsene når jeg skal på tax free før jul (må gi meg selv en julegave ;) )

Ang poison, så nevnte jeg jo at jeg bruker hypnotic poison selv. Og jeg er faktisk enig at den lukter forferdelig på andre :overrasket: Men, den lukter faktisk veldig annerledes på meg, flere som er enig med meg der. Det er jo slik at duftene lukter annerledes når den kommer i kontakt med huden og blandes med andre kroppslukter. :)

Skrevet
Takk for mange tips så langt, skal prøve ut tipsene når jeg skal på tax free før jul (må gi meg selv en julegave ;) )

Ang poison, så nevnte jeg jo at jeg bruker hypnotic poison selv. Og jeg er faktisk enig at den lukter forferdelig på andre :overrasket: Men, den lukter faktisk veldig annerledes på meg, flere som er enig med meg der. Det er jo slik at duftene lukter annerledes når den kommer i kontakt med huden og blandes med andre kroppslukter. :)

Du har helt rett. Og det kommer jo litt an på mengden også. Dessuten er det stor forskjell på den gamle opprinnelige Poison og de som har kommet senere. Så jeg trekker tilbake alt jeg har sagt om Poison :sjenert:

Skrevet (endret)

Stella fra Stella McCartney :):):)

Endret av tranne
Skrevet

Fikk en liten parfymeflaske sammen med et ukeblad. Det er Burberry, står kun "for women" på den. Veldig behagelig.

Skrevet

ENDELIG! :)

Jeg misliker disse lette, friske, "sitronaktige" duftene som den eple-parfymen fra DKNY. :sur: Alle stinker jo eple for tiden. :tristbla:

Jeg holder meg til Pure Poison, men nå bruker jeg ikke så ofte parfyme heller. :sjenert:

Code fra Armani er noe å tenke på, og Armani Mania? :)

Stella-parfymen lukter ikke såå godt, har den faktisk. Hva tenkte jeg på. :overrasket:

Skrevet

Synes miss dior cherie er god, men også burberry london. Og stella.... En vennine av meg bruker chanel madamoselle, og den lukter nydelig på hun!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...