Gå til innhold

Hvilken farge til vår kjøkkeninnredning?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har hvit kjøkkeniinnredning med furulister. Nå skal jeg male veggene, men vet ikke hvilken farge. Klarer bare å se for meg hvitt, men hvilken hvit, og hvilken farge kan jeg ha på pyntestæsj og gardiner da? Eller er det andre farger som går selv om det er furu på? Vil IKKE ha noe bondefarger, helst noe lyst og svalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Limegrønt er veldig fint og friskt sammen med hvitt. Skal ikke så mye til før man har satt et skikkelig preg på kjøkkenet. Eller knallrødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en helt lys gråfarge som heter Latte (ikke Cafe Latte). Veldig varm og behagelig! Vær forsiktig med for sterke farger på veggene, kan fort føles veldig masete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limegrønt er veldig fint og friskt sammen med hvitt. Skal ikke så mye til før man har satt et skikkelig preg på kjøkkenet. Eller knallrødt.

Lys lime er en nydelig grønnfarge som ikke er masete.

Knallrødt ville jeg vært litt forsiktig med, rommet virker fort mye mindre og litt voldsomt hvis du har store veggflater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en helt lys gråfarge som heter Latte (ikke Cafe Latte). Veldig varm og behagelig!  Vær forsiktig med for sterke farger på veggene, kan fort føles veldig masete.

Enig i at Latte er en nydelig og dus, men varm farge.

Vil likevel ikke kalle den grå - for den har mer brunt i seg og fremstår som varm og ikke kald for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går limegrønt sammen lakkert furu?

Hva lys grå?

Hvite vegger med hvitt kjøkken blir for hvitt synes jeg. Og hvitfarger kan fort krasje litt.

Tips til en nyanse av lys grå? Blir det kanskje for kaldt og hardt det også?

Vi har en lys turkisfarge på veggene, hvit kjøkkeninnredning og detaljer i børstet stål, lyst tre og rødt.

Høres utrolig stilig ut! Bare at disse evinnelige furulistene er en stildreper, da... kansje det går an alikevel? Vet du om det ligger bilde at sted av turkise vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig stilig ut! Bare at disse evinnelige furulistene er en stildreper, da... kansje det går an alikevel?  Vet du om det ligger bilde at sted av turkise vegger?

Vi har faktisk furulister langs gulvet vi også, synes egentlig ikke det er så farlig. Det er ikke det jeg legger merke til når jeg kommer inn i rommet, liksom. Vinduet (men ikke vinduskarmen, den er hvit) er også i furu. Sikkert ikke riktig i hvis du spør en interiørkonsulent, men jeg gadd ikke å krabbe langs gulvet for å male listene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...