Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Har en kjempeflott kjæreste som jeg er veldig glad i. Vi har hver våre hus, han har sine barn 40 prosent, og jeg er alene med mine. Vi har vært sammen snart 2 år. Jeg har veldig lyst til å flytte sammen med han, av forskjellige grunner, men mest fordi jeg vil leve sammen med han. Problemet er at det ser ut til at ikke han har så lyst til det. Jeg er ikke int. i bo alene resten av min tid. Vurderer sterkt å gjøre slutt på dette forholdet, men er jo så glad i han og han i meg. Kan ikke skjønne hvorfor han ikke vil la meg flytte opp. Regner med det er pga ungene, men vi kommer godt overens hele gjengen. Ville dere levd med hver sin husholdning hvis dere hadde en kjøreste dere var glad i og dette var gjensidig. Synes dette er så vanskelig.....er det bare jeg som er sær eller...
Gjest Pax Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Ville dere levd med hver sin husholdning hvis dere hadde en kjøreste dere var glad i og dette var gjensidig. ← Ikke noe probem,ser både fordeler og ulempler ved å være særbo. Forsøk å fokusere på fordelene i stedet for ulemplene. Spør deg selv hva problemet bunner i: Er det at han ikke vil bo sammen med deg, eller tviler du på hans seriøsitet iht. forholdet?
Gjest gjesta Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Nei jeg hadde ikke orket. Ville han ikke at vi skulle bo sammen så kunne det vært det samme. Jeg vil ha en familie, ikke bare et forhold.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Det kan jo være flere grunner til dette, og muligens trenger han bare litt tid. Jeg gjorde det da jeg flyttet fra min mann, hadde ikke lyst til å bo sammen med noen på en stund. Dvs. jeg ville mer enn gjerne ha en mann å bo sammen med, men ting måtte fordøyes og det var hensyn til barn, svigerfamilie, felles venner osv en stund. Er han kanskje nylig flyttet fra sin eks, at det kanskje er av hensyn til både henne og barna? Kanskje har de ikke gjort opp med hus og ting & tang ennå? Hvor gamle er barna?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Barna er 8 og 11 år. Det er nok av hensyn til barna at han ikke vil, men jeg ønsker meg en familie.
Nabodama Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Barna er 8 og 11 år. Det er nok av hensyn til barna at han ikke vil, men jeg ønsker meg en familie. ← Jeg hadde syntes det var helt greit å bo hver for seg, og du har jo allerede en familie når du har barn. Skjønner at du ønsker en mann også, men du har jo det selv om du ikke bor sammen med ham. Tenk på alle problemene du slipper i forhold til stebarn, eks osv når dere bor sånn. Kanskje dine og hans barn heller ikke går så godt sammen bestandig, dere slipper uenighet og styr. Dere slipper å krangle om barneoppdragelsen, som kanskje er ulik. Masse potensielle problemer dere slipper når dere bor hver for dere. Dessuten har du full kontroll på fjernkontrollen, mindre klesvask og husarbeid (det meste faller tradisjonelt sett på kvinnen, også husarbeid forbundet med hans barn), og mer ro i hverdagen. Ja, jeg ville definitivt heller bodd sånn som dere gjør nå, enn å tenke på å flytte sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå