Ingy Skrevet 25. mars 2002 #1 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg tror det er viktig at par bruker tid hver for seg, at de ikke er sammen hver gang de har mulighet. Mannen min og jeg reiser på ferier hver for oss, treffer venner uten at den andre er med o.l. Begge synes dette fungerer fint og at det er OK med tid hver for seg. Søstra mi har det dessverre ikke like enkelt. Hun og kjæresten bor på en liten plass uten mulighet til så mange aktiviteter utenom naturturer og besøk hos naboen. Han har et yrke som gjør at han er borte i uker i trekk. Når han er hjemme vil han gjerne være sammen med kjæresten sin, hele tida. Hun vil gjerne ha noen ettermiddager, noen helger og noen ferier for seg sjøl, men har problemer med å få ham til å forstå det. Hvordan kan hun forklare så han forstår at hun gjerne vil gjøre ting aleine, at hun noen ganger bare vil sitte aleine med en bok i leiligheten sin, at hun vil besøke sine venner utan at han er med? Hvordan få ham til å skjønne at dette ikke betyr at hun ikke glad i ham eller ikke liker å være sammen med ham, men at det rett og slett er et behov hun har? At hvis forholdet skal vare trenger hun mer "rom"? Håper på noen gode råd fra dere som jeg kan videreformidle! Ingy1212[ Dette Innlegg er endret av: Ingy den 2002-03-25 10:28 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 25. mars 2002 #2 Del Skrevet 25. mars 2002 Et lite spørsmål....: Hvis han er borte i flere uker i strekk får vel din venninne nok av tid alene og til å gjøre det hun har lyst til....? Synes det høres søtt ut at han vil tilbringe tid med henne når han først er hjemme, jeg. Men i et forhold så synes jeg det er viktig at man fortsatt har sine egne venner som man treffer regelmessig, og at det går an å gjøre ting uten kjæresten. En sånn type frihet er sunt i et forhold, ellers blir man kvalt. Kvelning er grunnen til altfor mange breakups. Just my opinion (",)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingy Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mars 2002 Det varierer hvor lenge han er ute av gangen og hvor lenge han er hjemme. Hvis han er hjemme i flere uker blir det sånn at søstra mi gleder seg til han reiser igjen! I stedet for at hun savner ham når han er borte er hun "letta" over å få tid for seg sjøl til å gjøre sine ting. Jeg tror at hvis han ikke beslagla all hennes tid når han er hjemme ville hun savna ham mer når han er borte. Du er jo fint at han gjerne vil være sammen med henne når de kan, men hun får for mye av det gode, "overdose". Tror hun innimellom får klaus og vil ut av forholdet. Men aller helst vil hun jo fortsatt være sammen med ham. Han må rett og slett gi henne rom for at de fortsatt skal være sammen. Men hvordan få ham til å forstå det, uten å såre ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 25. mars 2002 #4 Del Skrevet 25. mars 2002 Det er ikke lett å kunne si at man trenger mere tid a alene uten å såre. Tror nok at din venninde bare må sette seg ned med han og prate. Legge frem sine behov for litt mere tid for seg selv. Men at dere vil ha ferie uten kjærsten ???? Det vil ikke jeg. Greit nok med hyttetur med venninder, men hvis det er sommerferien, så skal den tilbringes med min kjære!! Klems fra, _________________ Linda 1212[ Dette Innlegg er endret av: Linda den 2002-03-25 12:47 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingy Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 25. mars 2002 Skjønner det kan virke rart at jeg og søstra vil tilbringe noen (selvfølgelig ikke alle) ferier andre steder enn der våre kjære er. Forklaring 1: Søstra mi og kjæresten hennes bor på en annen kant av landet. I de fire feriebesøkene søstra mi har hatt etter at hun fikk kjæreste har han vært med alle gangene. Han er en veldig hyggelig fyr, men det er annereledes å ha en blivende svoger på besøk, enn bare søstra si... Jeg savner rett og slett litt aleine-søster-tid sammen, og det tror jeg hun gjør også! Forklaring 2: Når man har veldig ulike interesser kan det være okei å bruke ei uke eller to av årets 52 på å gjøre ting man sjøl digger, men som partnern ikke er like ivrig på. F.eks. elsker mannen min å kjøre motorsykkel og drar på MC-ferie sammen med en kompis. Jeg liker ikke å kjøre sykkel og bruker heller den uka på å besøke "mine folk" eller gjøre andre ting som jeg trives med. Ingy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 25. mars 2002 #6 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg kan forstå at du vil tilbringe tid med "bare" søsteren din. Men kan ikke hun ta seg en helgetur til deg eller du til henne da ???? Og når det gjeldere ferie alene eller med mannen. Kanskje jeg bare hadde så flaks at jeg fant en flott mann som deler samme interesser som meg...?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. mars 2002 #7 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg sitter her alene jeg og har bypåske, med mannen på påskeferie, og hundre nøkler og kattematinstrukser og postkassetømminger for alle andre... vi synes det er deilig å være fra hverandre av og til. Nå hadde han behov for å være sammen med familien sin på en annen kant av landet, jeg hadde ikke svigermorbehov nå, emn hjemme-alene behov. Hverdagen er så hektisk ellers, at å få puste litt i fred er godt. Som regel er det jeg som er bortreist og jeg har godt av å savne ham... *savner fryktelig* Men torsdag kommer han hjem til meg - og alle var enige om at det hadde vært en fin tur... Ingy, det høres ut som om han ikke har noen som helst interesser, og det er slitsomt, så lenge søsteren din har det. MEN hvis han er så mye borte, og hun synes det er slitsomt når han kommer hjem (ja, jeg setter det på spissen, det var ikke nøyaktig det du sa, men nesten)så kan man kanskje begynne å tenke på om det er noen fremtid? Uansett; To voksne mennesker i et parforhold blir ikke to halve som smelter vakkert sammen. To voksne mennesker skal fortsatt være det, men har et nydelig forhold sammen. Ett par = to mennesker 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2002 #8 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg trenger tid alene. Har prøvd å forklare dette til samboeren, men har tar det alltid ille opp. Jeg ønsker å ha noen timer alene hjemme. Tid til å pusle med ting jeg liker, men som jeg aldri får gjort. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til ham uten at han reagerer med sjalusi ("Har du en annen eller?") eller skuffelse. Han vil være i nærheten av meg hele tiden og jeg føler meg litt kvalt. Jeg vil ALDRI miste gutten min, men nå mister jeg liksom meg selv i stedet. Føler at jeg må stå på pinne hele tiden (selv om han ikke stiller krav til meg). Stakkaren må jo ha mat og rene klær.... Skjønner godt at andre trenger denne tiden for seg selv, men det trenger ikke å være hele ferier (da vil jeg ha med kjæresten). Det holder at han tar en hyttetur med gutta eller at han blir med kamerater på bowling en kveld. Ofte holder det med en liten luftepause på en time eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå