Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Jeg betaler min TV-lisens og har ingen problemer med det, men det er klart at som student teller hver krone. Nå har jeg flyttet inn i en ny leilighet som mamma har kjøpt, hun har også kjøpt TVen som er her, og spørsmålet mitt blir da, må jeg betale TV-lisens nå, eller går dette på mamma?
Gjest Virvel Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Hvis begge deler står i hennes navn er det vel i utgangspunktet hun som får tilsendt giro, men hver obs på at det kan dukke opp en kontrollør på døren hos deg... Jeg hadde en hos meg for to uker siden, ren rutine, han gikk til alle i hele gården. Virker som de har en storkontroll på gang.
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Både leilighet og TV står i hennes navn ja, men hun bor jo ikke her. Hun har selvfølgelig TV hjemme hos seg selv, som det betales lisens for. Hvis reglene tilsier at jeg skal betale lisens skal jeg selvsagt fortsette med det, men det er jo dumt om jeg betaler når jeg egentlig ikke må.. Det med kontroller er vel det jeg er redd for, jeg ønsker jo ikke å snike til meg noe.
Twigi Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Den lisesen hun betaler, gjelder for apparat i hennes hjem. Hvis hun spesifikt betaler for din lisens, så går det jo greit, men du er ikke automatisk inkludert i hennes, nei. Dessverre. Jeg har leieboer i huset, og han må også betale lisens av sitt apparat, selv om jeg betaler for de apparatene jeg har i huset - det gjelder den enkelte husstand.
Gjest Virvel Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 (endret) Uttrykte meg litt klønete, ser jeg. Det jeg mente var at det er nok du som må betale lisensen ja, siden det er du som bor der. På giroen jeg fikk står det at du skal betale lisens selv om du bor i leid leilighet med leid TV. Men siden begge deler står i din mors navn vil vel giroene også komme med hennes navn inntil noen finner på å sjekke hvem som faktisk bor der. Hvis moren din har lyst til å betale lisensen er det vel ikke noe i veien for at hun kan gjøre det heller. Skulle ønske min mor gjorde det... Endret 15. november 2006 av Virvel
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 NRK har legalpant i TV-apparatet. Så lisensmannen de kan faktisk ta TVen din hvis du ikke betaler
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 (endret) Den lisensen hun betaler gjelder nok bare for henne. Man kan ha flere tver i samme hjem, men du må nok betale selv, om dere ikke bor i samme hus. Endret 15. november 2006 av Frk Åberg
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 OK da vet jeg det. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå