Gå til innhold

Hvordan blir økonomien etter samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har man krav på når man har invilget seprasjon og bor hver for seg? Jeg kommer til å ha barna "hele tiden" dvs; han skal ha dem hver 2. helg og 2 uker om sommeren fast. Resten bli avtalt etterhvert. X'n ville ikke binde seg til mere enn dette :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at det er snakk om2 barn på 1,5 år og 5 år

Skrevet

Du får bidrag og en ekstra barnetrygd, samt skatteklasse 2. Med en vanlig lønn gir skatteklasse 2 en skattereduksjon på ca. 9300 kroner året. Pass på

k at dere får ordnet separasjonen før jul - så får du klasse 2 for hele 2006 (som jeg sa i en annen tråd, så MÅ dere til megling først).

Om du får noe mer, kommer an på hvor mye du tjener. Støtte til barnetilsyn, 64% av dokumenterte utgifter hvis du tjener under 6G. Overgangsstønad, men den blir det ikke mye av hvis du har en normal inntekt. Bostøtte hvis du tjener svært lite.

Støtten til barnetilsyn er ikke gradert, du mister alt når du passerer 6G i inntekt. Det gjordet at jeg jobbet 80%; hadde jeg jobbet fullt ville jeg gått over grensen, og sittet igjen med en hundrelapp eller to i måneden netto for ekstrainnsatsen.

Skrevet

Takk for svar og link.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...