Gå til innhold

Hva skriver dere i ringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde det var : Amor vincit omnia, ikke omnia vincit amor???

Skrevet

Minnie:

Hvor stor er egentlig ringen din? :ler:

Skrevet

Det lurer jeg på og... :wink:

Det er ikke mulig å skrive så mye i en vanlig ring. Vi vurderte:Evig vennskap og kjærlighet+ navn og dato, det var aaaaaalt for langt..

Fint med forklaring Minnie..

Skrevet
Min ring har en noe spesiell inskripsjon, det står: "destroy the mind destroy the body but you can not destroy the heart"- det er en verselinje fra mitt yndlingsband The Smashing Pumpkins.

Milla

Ja dette høres unektelig helt usannsynlig ut. I min ring tar diamantfestet, stemplene og 3 små ord ( 7 bokstaver ) over halve plassen.

Kanskje det var baderingen du mente Minnie/Milla? :ler:

• 4 uker senere...
Skrevet

Vært morsomt med et svar på denne Minnie..

Skrevet

I våre ringer står det ganske enkelt din navnet 24.05.2003. Jeg har en Love ring fra Charlotte Lyngaard så det var vanskelig nok å få gravert inn den lille teksten.

Gjest Qlio
Skrevet

Vi har navnene inngravert på UTSIDEN av ringene,

inni ringene er datoen.

:hjerter: :hjerter: :hjerter:

Skrevet

I våre forlovelsesringer står det: "Din X, dato"

I de nyyyydelige gifteringene våre skal det stå: "Amor vincit omnia, Forbokstaven, dato" (et er forresten Amor vincit omnia som er riktig rekkefølge, ikke omvendt!!!) Det betyr "kjærligheten overvinner alt"

Jeg har en veldig smal ringfinger (46,5..), så jeg er litt usikker på om de får plass til alt :ler: Men de skulle prøve på forhånd, og gi beskjed FØR de begynte på våre ringer.. I hans kunne de nok få plass til de 4 bokstavene i forrnavnet mitt, isteden for bare forbokstaven.

Skrevet

Vi brukte forlovelsesringene våre da vi giftet oss og i de står det "din David 39-97 :hjerte: 137-02"

Koz.. :vinke:

-------------------------

Lucky og lillevenn termin 12. september.03 :hjerter:

Skrevet

Vi skal også bruke forlovelsesringene våre, men det er ikke plass til å gravere mer i dem..

Står "Din xxx 6 ~ 7 ~ 1999" i våre ringer. Og enda vi har bare tre og fire bokstaver i navnene våre så det blir jo ikke plass til mer fordi de har skrevet datoen så teit med mellomrom mellom alt.

Jeg ble så sint da jeg oppdaget det for noen uker siden.. Har ikke tenkt på det før, men nå da vi begynte å snakke om å gravere inn bryllupsdatoene også la vi merke til det. Argh! Dumme gullsmed!

Skrevet

Vi skal også bruke forlovelsesringene. I dem står det bare Din xxx. Vi valgte å ikke ha forlovelsesdatoen, siden jeg har så tynne fingre og min kjære har så langt navn - vi ville heller ha plass til bryllupsdatoen. Så den skal vi få gravert inn nå, samtidig som vi skal få pusset ringene litt...

Skrevet

I ringene våre står det 1. KOR 13 og datoen. Den nydelige teksten fra bryllupsritualet, det med "kjærligheten håper alt, overvinner alt....." osv. som slutter med "størst av alt er kjærligheten" er fra 1. korinterbrev, kapittel 13. Og siden vi ikke fikk plass til hele teksten, tok vi likegodt forkortelsen! :D

Skrevet

*sukk*

Skulle ønske vi var like smarte som Pip og hennes kjære da vi bestilte forlovelsesringene. Men da var bryllupet så langt fram i tid at den datoen tenkte vi ikke på i det hele tatt. Jaja.. Skal ta med ringene til gullsmeden og høre, kanskje de kan få plass til den datoen også.

Men: Hvor lang tid må man renge med at de trenger til å pusse opp og ev. gravere ny dato i ringene? Gjør de slik i forretningene, eller må det alltid sendes inn noe sted? Bryllupet vårt er siste lørdag i fellesferien, så vi må kanskje beregne ekstra god tid pga ferieavvikling... Har jo ikke lyst til å gå uten forlovelsesringen halve sommeren heller da, føler meg helt rar når jeg ikke har den på. Hvis jeg tar den av når jeg baker eller noe kjenner jeg det hele tiden at den ikke er der. Den har virkelig blitt en del av meg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Minnie: hva slags ring har dere? Vi har nemlig også lyst på en lang, personlig tekst, men har enda ikke funnet en ring som har plass til det :( . Har dere en veldig bred ring, og skriver på to linjer eller? Tror ikke engang det hadde gått på den str. jeg bruker i ring jeg faktisk...

Skrevet

Åh - hei igjen Grooo! Akkurat sendt deg en PM! :D

Jeg tror ikke det tar så lang tid altså - da vi bestilte ringene våre, tok det 3-4 dager før vi fikk dem, fordi gravøren bare var der noen bestemte dager i uka... Og den pussingen kan da vel ikke være noen heksekunst...? Vi har ikke snakket med dem ennå, men tenker å gå innom gullsmeden en dag snart for å høre når vi skal levere dem.

-Godt med alt som er gjort i disse stressa tider... :D

Skrevet

Her blir det nok noe sånt som: Din elskede XXX eller Din for alltid... Selvsagt oxo datoen.. Får se hva det blir plass til...

:lol:

Gjest Helenius
Skrevet
"Amor vincit omnia, Forbokstaven, dato" (et er forresten Amor vincit omnia som er riktig rekkefølge, ikke omvendt!!!)

Ut i fra mine ringe (hehe!) kunnskaper om latin skulle det ikke spille noen rolle hvilken rekkefølge ordene står i, fordi latin er et kasusspråk der ordenes bøying tilsier hvilken funksjon de har i setningen. Akkurat som på norrønt (selv om norrønt hadde en fastere setningsbygning enn latin.)

Men DETTE var vel på siden av diskusjonen... :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt kjipt hvis det står Alt overvinner kjærligheten....... :ler:

Gjest Helenius
Skrevet
Litt kjipt hvis det står Alt overvinner kjærligheten.......  :ler:

Poenget er at ordstillingen ikke har noe å si på latin. Ut fra hvordan ordene er bøyd skjønner man hva som overvinner hva. En parallell: På norsk kan du si "Alt overvinnes av kjærligheten", som jo betyr det samme. Norsk har ordstilling, preposisjoner og andre småord, latin har kasus og andre bøyningskategorier, og har vilkårlig setningsbygning.

Uten at jeg kan stort mer om latin enn det, tror jeg begge deler går an.

Men ja, litt kjipt hvis jeg tar helt feil :wink:

Gjest Jamila
Skrevet

I min ring står det "du er mitt lys", dette er håndgravert inn i ringen. Og da er over halvparten av plassen brukt, for de som lurer på dette med hvor mange tegn det er plass til med vanlig inngravering. (så etter min utregning er det vel da plass til noe slik som 35 tegn i en ring?)

Inngraveringene våre er hentet fra våre taler til hverandre, og vi ventet med å gravere inn til etter vielsen da vi ønsket noe som var personlig for oss to.

Helt enig med dere andre som har valgt litt utradisjonelt, vi skal nok klare å huske både navnet på ektefellen og datoen for bryllupet selv om det ikke står i ringen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...