Gå til innhold

Venninneproblemer..igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har hatt i ca 10 år. Vi er begge i midten av 20-årene. Vi har vært nære venninner helt til nå det siste året.

Det som er rart, er at jeg gradvis har fått mindre og mindre lyst til å være med henne. Det er ikke det at det er noe galt med henne, men vi har vel glidd fra hverandre. Jeg tar ikke kontakt med henne lenger, orker liksom bare ikke.. Føler meg jo som den drittvenninna.. Hun har spurt flere ganger hvorfor jeg ikke tar kontakt, men virker ikke som hun tar et hint.

Det er flere ting som gjør at jeg ikke føler for å være med henne, synes hun baksnakker/slenger dritt om allle, dømmer folk etter utseende, er litt overfladisk, jeg har endel mer livserfaring enn henne. Men samtidig er hun jo grei også, så det er vanskelig. Hun har også en samboer jeg ikke liker, fordi han er frekk og sier de mest idiotiske ting til folk (hun bare ler og jatter med ham selv om han sårer andre).

Det som virkelig fikk meg til å ikke orke mer, skjedde da jeg var gravid med min snart 1 år gamle datter. Hver gang jeg var hos dem, satt han og fleipet og spurte meg om min sambo virkelig var far til barnet jeg ventet(!). la meg si det slik at jeg har aldri så mye som sett på en annen mann, og dette vet de godt.. Jeg hadde også strevd med å bli gravid, da jeg har pco. Venninna mi lo av ham, og jattet med ham. Denne spøken fortsatte de med hver gang jeg så dem, noe som resulterte i at jeg ble paranoid og innbilte meg at folk gikk rundt å spredde usanne rykter om meg.. Jeg sluttet f.eks å gå på butikken i en periode.

Og hun lurer på\ hvorfor jeg ikke kommer på besøk til henne lenger.. Dersom jeg tar opp dette, sier hun bare ``å herregud, tåler du ikke en spøk``? og ler.

Hun fatter virkelig ikke at jeg prøver å skyve henne vekk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utad virker hun forresten veldig grei, og er jo det også på sine måter. Det som også er litt vanskelig er at vi har felles venninner, og de vet ingenting om hvorfor jeg ikke tar kontakt med henne lenger.. Tror ikke hun forstår det selv heller..

Skrevet

Kanskje du bare må være så tøff at du setter deg ned å konfronterer henne med dete. Ikke gi henne noen grunn til å spøke det bort. Fortell henne hvor skapet står og hold på det.

Skrevet

Kanskje du kan hinte STERKT til henne om at du ikke orker å henge med typen hennes?

Hvis hun kjenner deg litt, så bør hun jo lett forstå at slike dumme vitser ikke er din cup of tea.

Hilsen

Henriette :)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Og hun lurer på\ hvorfor jeg ikke kommer på besøk til henne lenger.. Dersom jeg tar opp dette, sier hun bare ``å herregud, tåler du ikke en spøk``? og ler.

Tror virkelig du må si det rett ut til henne. Når hun sier slike ting må du rett og slett bare svare ærlig og alvorlig at du ikke synes spøken er morsom tiende gang, at den er to hakk over grensen til hva du synes er normal folkeskikk, og at når de har behov for å si det så mange ganger begynner du å lure på om de faktisk mener det.

For noen folk! :overrasket:

Skrevet

Jeg har sagt til henne hva jeg syntes om hva de sa, følte det nesten som `mobbing` da dette pågikk over lengre tid.. Hun sier ikke sånt lenger, men sier jeg bare er hårsår å ikke tåler en spøk.. Men jeg klarer ikke å slappe av sammen med henne lenger, tenker bare på hva for noe idiotisk typen og hun kommer til å finne på å si nå..

La meg si det slik at da jeg hadde født fikk hun høre det via andre, fordi jeg orket bare ikke å ringe å fortelle henne det.

Hver gang jeg møter henne tenker jeg `hva om de virkelig tror på det de selv sa`.. Blir helt paranoid, selv om jeg vet det bare er tull.

De holder forresten på med slike `spøker` med andre også..

Synes dere dette er grunnlag nok til å kutte henne ut?

Skrevet

Har hun barn selv. Kanskje de strever med å bli gravide og rett og slett var missunnlig på deg

Skrevet

Ja, hun har barn selv.. Typen hennes sa slike ting til henne også da hun var gravid, en gang da vi satt 5 stk der. Hun ble rasende og begynte å grine, sa hun var så drittlei av å høre på sånt tull.. Hun har aldri hatt sex med andre enn han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...