Gå til innhold

Rehabliteringspenger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg ikke klarer og jobbe (og jeg ønsker ingen diskusjon om dette). Nå går jeg på skole, så jeg får stipend og overgangstønad. Skolen klarer jeg nok ikke fullføre så da mister jeg stipendet (eller lånet er vel et mer passende ord). Overgangstønaden forsvinner i høst. Meningen var at jeg skulle begynne på skolen og fullføre sykepleieutdanningen min til høsten. Har to år igjen. Men nå kommer jeg nok ikke til å klare dette enda.

Vet at det noen plasser finnes voksenopplæring der man kan ta hjelpepleier på kveldstid over ett år. Hvordan finner man ut om dette? Men det er mulig dette blir for tøft også. Men det er stort nederlag å ikke kunne jobbe og tjene siden egne penger, men nå har jeg fått beskjed om jeg ikke får lov mer så å si.

Er det noen som kan forklare det med rehabliteringspenger? Hva er kriteriene og alt slikt. Joda jeg kan lese på nav og jeg kommer til å gjøre det. Men greit og høre erfaringer fra andre.

Da jeg ikke ønsker å jogge ned på sosialkontoret så må det jo finnes løsninger. Skal så klart snakke med legen om dette, men nå har det seg jo sånn at jeg tenker på det nå og vil vite mer nå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet så må du være under behandling med utsikt til tilbaketreden i arbeidslivet for å få rehabiliteringspanger.

Skrevet

Sånn jeg har forstått det kommer man på rehab hvis det er deg og ikke jobben det er noe "feil" med (missforstå meg rett). Så hvis du allerede har et yrke du skal tilbake til kommer du på rehabilitering for å komme tilbake dit. Er du i gang med sykepleiestudiet? I såfall kan du kanskje rehabiliteres dit (eller mulig det kun gjelder jobb og ikke studier?). Yrkesrettet attføring er vel når det er jobben det er noe "feil" med og du må bytte yrke.

Hvis du får beskjed om at sykepleieskolen er for tøff for deg så er det vel lite trolig at du vil orke å stå i en jobb som hjelpepleier? Der er det vel på mange måter tøffere tak etter det jeg skjønner?

Håper du får snakke med noen på NAV som kan hjelpe deg :)

Skrevet

Hvis du får beskjed om at sykepleieskolen er for tøff for deg så er det vel lite trolig at du vil orke å stå i en jobb som hjelpepleier? Der er det vel på mange måter tøffere tak etter det jeg skjønner?

Nei. Men man har jo håp om å klare noe..

Nå er det meg det er noe galt med. Men jeg vil jo ut i jobb. Og jeg er i behandling for dette. Men alt tar tid. Og jeg kan jo ikke gå på sosialen heller. Noen rettigheter håper jeg at jeg har.

Gjest Catwoman
Skrevet
Så vidt jeg vet så må du være under behandling med utsikt til tilbaketreden i arbeidslivet for å få rehabiliteringspanger.

Det stemmer det.

Jeg vil tro du TS har krav på rehabiliteringpenger utifra din situasjon - da må legen din dokumentere at ting er som de er ovenfor trygdekontoret - at du er under behandling med fremgang. (tror det jeg det er)

Rehabiliteringspenger før du i et år vanligvis - men max to - så må du over på attføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...