Gå til innhold

Vikar på SFO

Midna

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har nå fått spørsmål om jeg kunne tenke meg å være vikar på SFO ved siden av skolen. Jobber på bensinsatsjon i tillegg, men tenkte at det kunne være morsomt med en ny erfaring!

Noen som vet lønnen jeg kan forvente å få? (regner vel med at den kommer til å ligge rundt 100-lappen?)

Er det noen som har erfaring med å jobbe på SFO? Er det ok?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var fast ansatt før, nå jobber jeg som vikar i tillegg til noe fast. Lønnen er ikke storveis, lurer på om jeg fikk rundt 5000 utbetalt da jeg jobbet hver dag fra rundt halv ett til fire/halv fem.

Jeg elsker jobben min, selv om det er slitsomt. Jeg vet ikke hvordan det er på andre SFO-er, men vi har en leder med god, pedagogisk utdannelse som sørger for at vår SFO er veldig bra. Barna får et godt tilbud, langt utover hva kravet er.

Varm mat får de tre ganger i uken, de to andre dagene er det frukt eller brødmat. Er endel utetid, så det krever endel varmt tøy for oss voksne også. Når de er inne leker de, lager ting eller er på idrettsaktiviteter. En gang i blant har vi "festligheter" for barna, med f.eks. taco eller hamburgere, og film.

Man må gi av seg selv, og følge opp alle barn. Det er lett å glemme de stille, men da må man ta seg selv i nakken. På min ojbb har vi endel "utagerende" elever, men vi får masse kursing, og er inne i noe veldig nytt og spennende for å mestre disse elevene nå.

Spør gjerne mer konkret dersom det er noe mer du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med lønn i forhold til skole/SFO, her er begynnerlønn for en ufaglært på SFO 105.9 pr time (årslønn 206500) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg stod det i noen papirer for noen år siden at dersom jeg jobbet full skoledag, altså hele skoledelen først og så SFO, skulle jeg ha 240 000 i året. Det var etter noen lokale forhandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har litt med ansinitet og gjøre og om du jobber som assistent eller miljøarbeider, pluss at det helt sikkert er forkjellig fra kommune til kommune. Her er i hvertfall begynnerlønn for en ufaglært uten ansinitet 206500, da jobber man som assistent og det spiller det ikke noen rolle om man bare jobber på SFO eller skole/SFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har aldri jobbet med barn før så kan bli veldig spennende og koselig tror jeg! Tror det blir en veldig fin erfaring å få med seg videre også. Er litt nervøs men blir nok veldig morsomt håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du klarer å samle opp fire års ansiennitet, går årslønnen opp til kr. 211 500 (108,40 kr pr time), men det er minstelønn. Noen kommuner kan ha mer pga lokale lønnsforhandlinger.

Du får ansiennitet for all privat og offentlig arbeid, inklusive arbeid i hjemmet med inntil 6 år.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å samle opp fire års ansiennitet, går årslønnen opp til  kr. 211 500 (108,40 kr pr time), men det er minstelønn. Noen kommuner kan ha mer pga lokale lønnsforhandlinger.

Du får ansiennitet for all privat og offentlig arbeid, inklusive arbeid i hjemmet med inntil 6 år.

Lykke til!

Du kan faktisk få inntil 9 års ansiennitet for arbeid i hjemmet. Det fikk jeg og det utgjorde en del kr ekstra i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...