Gå til innhold

Uæ, strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Plutselig i dag hadde jeg tre lange, røde merker horisontalt over magen. Jeg har hatt en av dem en stund, men to er ganske nye. De er liksom der som magen "krøller seg" når jeg lener meg framover, og de går ikke vekk. Liken en rynke på magen. Er det strekkmerker? Er de kommet fordi jeg har legget på meg rundt magen i det siste (for det har jeg)? Går de vekk? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er sannsynligvis ikke strekkmerker men rynker i huden. Strekkmerker oppstår når man legger på seg eller i puberteten og er genetisk betinget (det er bindevevet som strekkes). Man får ikke strekkmerker av å ligge på magen, strekkmerker forvinner ikke men blekner over tid.

Skrevet

Jeg leste feil; trodde du skrev at du hadde ligget på magen, ikke lagt på deg. Ja, strekkmerker kan oppstå ved rask vektøkning.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Hm, men jeg har fått inntrykk av at strekkmerker går vertikalt? Min er bare en rynke-strek. Lillesøsteren min fikk strekkmerker i pubertenen, men ikke jeg. Men nå har jeg altså begynt å fått litt mage (litt mye pizza i det siste..), og da kommer disse røde strekene på langs. Huffa, og jeg som hadde så fin mage :P

Skrevet

Jeg tror som sagt ikke at det er strekkmerker. Som du sier så kommer de helst vertikalt.

Skrevet

Strekkmerker kommer alle veier. Jeg vet ;)

Hilsen hun med rutemønster på magen.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Åe, det blir bare fler og fler! :sur: Æsj, nå føler jeg meg gammel og feit altså.

Skrevet

Strekkmerker kan like gjerne ha hormonelle årsaker som vektøkning. Det finnes slanke (og da mener jeg ikke folk om har vært tjukke og så gått ned) folk med strekkmerker og tjukke folk med strekkmerker. De kommer helst vertikalt, men kan også gå andre veier.

Norwegian Blue sine greier høres egentlig mer ut som rynker.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Takk for svar. Men allikevel, hvis jeg begynner å få så dype rynker som 20åring lurer jeg på hvordan jeg kommer til å se ut som 60åring. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...