Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Jeg har et yrke der jeg tar mye i papir, og det tåler ikke huden min nå på vinteren! Huden sprekker opp, fra neglen og ut mot fingertuppen. Det er sprekker som nesten ikke vil gro, for jeg dunker borti noe hele tiden og da åpner de seg igjen. Tips? Jeg kan ikke gå rundt med plaster på aller fingrene. Har dere tips om en kjempegod krem eller annen behandling? Vanlig hudkrem myker ikke opp nok til at det ikke er så vondt. Alle tips tas i mot med stor takk!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Har ikke prøvd selv, men hva med å prøve calendulabalsam (ringblomstbalsam) på fingertuppene?
Nemesis Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Smør deg inn med en fet krem om kvelden og om dagen.. F.eks Locobase Repair som du får tak i på apoteket.. Kan nok hjelpe deg en del
Jerle Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Usynlig hanske kanskje? Kjøpes på apoteket.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Tusen takk for raskt svar! Har aldri hørt om calendulakrem - er det helsekostprodukt? (høres liksom sånn ut!) Skal stikke innom et apotek og teste Locobase først tror jeg. Tynne hansker skal jeg kjøpe og teste. Men man greier vel ikke å gå med dem hele dagen? Da får man vel svette hender?
Gjest Tanita Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Solar Oil fungerer kjempefint på sår og sprekker.
Cata Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Hemp (fra Bodyshop) fungerte brukbart på hendene til en venninne av meg. Hun sprekker også lett om vinteren.
Jerle Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Tynne hansker skal jeg kjøpe og teste. Men man greier vel ikke å gå med dem hele dagen? Da får man vel svette hender? ← Derfor tror jeg kanskje(for jeg vet jo ikke) at usynlig hanske kan være noe. Det er som en krem du smører inn og så legger det seg en "hanske" over hendene. Den blir der hele dagen. Den tåler vann og litt slitasje. Men det er likevel viktig å smøre hendene godt hver kveld før du legger deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå