Gå til innhold

Hvordan vet man at man er sammen?

genacvale

Anbefalte innlegg

Ehm... Hva er "typiske" tegn på at man har blitt sammen? Når man er over "vil-du-bli-sammen-med-meg-stadiet", liksom...? Trenger tips til å finne ut om jeg er på gang eller faktisk er sammen med han jeg var på gang med... :sjenert: På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ikke er singel lenger er mann sammen!

Dette er som spørsmålet om hvordan man skal pule!

Inn og ut! Gjenta dersom nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke er singel lenger er mann sammen!

Dette er som spørsmålet om hvordan man skal pule!

Inn og ut! Gjenta dersom nødvendig!

Haha, den var morsom :legrine: Men altså, puler man så vet man at man puler... Men i motsetning til det så er det mye vanskeligere å finne ut om man er i et forhold. Jeg regner ikke meg selv som singel lenger, og alle venna mine sier at vi er sammen, de ser det liskom...

Du kan jo spør da?

Hvis man kysser (evnt har sex) og er blitt glad i hverandre er man sammen, syntes jeg.

Vi har gjort begge deler, hehe. Han har vist meg at han har vært innmari glad i meg i alle de 4 mnd vi har vært venner, han har støttet meg og hjulpet meg veldig mye, og er fortsatt veldig glad i meg, han betalte tom. reisen min sånn at jeg kunne få kommet til ham i helga selv om jeg var blakk (han bor 2 timer unna med tog). Og jeg har alltid vært glad i ham og veldig takknemlig for det han har gjort, og har alltid hatt interesse for ham. Men jeg tør egentlig ikke spørre rett ut, sånn: "du, hva skjer egentlig med oss? Er vi sammen eller ikke?" Hehe dette ville høres ganske rart ut :klø:

Endret av genacvale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ. Du kan jo spørre hvis du føler for det. Selv har jeg alltid visst det uten å spørre. Synes egentlig det er en "dreper" å spørre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Introduser ham til noen han ikke kjenner som kjæresten din og se hvordan han reagerer?

Det er ikke så gale å spør heller, det er jo greit å få sånt avklart. Men hvis det er sånn "jeg er så glad i deg, vennen" prat ute og går, samt at dere gjør ting sammen som par (går ut blant folk som par, mao) ville jeg sagt dere var sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Norwegian Blue
Litt skummel, den der. Hva om han reagerer sånn:  :overrasket: :hår:  :riste:  :reise:

:ler:  :sjenert:

Joda, worst case scenario det, men da er han vel ikke noe å holde på med uansett? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er regelmessig sammen og kysser og lengter etter hverandre er dere vel sammen. men gutter er neon veldig enkle dyr, så for å spare tid er det bare så spørre ham. da mener jeg IKKE at du skal si "Er vi sammen nå eller?" men bare si at du liker han veldig godt og at du ønsker å være jenta hans (eller noe i den duren), se hva han svarer :)

Utenom det så er det noe man bare føler. Når ting blir seriøst åpner man seg for hverandre og forteller hemmeligheter evt. og sånne ting :)

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Det er ikke så gale å spør heller, det er jo greit å få sånt avklart. Men hvis det er sånn "jeg er så glad i deg, vennen" prat ute og går, samt at dere gjør ting sammen som par (går ut blant folk som par, mao) ville jeg sagt dere var sammen.

Enig der. Du trenger kanskje ikke introdusere han som kjæresten din, men bare kall han kjæresten din når dere er alene. Da får du se hvordan han reagerer på det. Det trenger ikke være et "er vi sammen?", men kanskje et "jeg er glad for å ha en kjæreste som deg" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tegn på om dere er sammen el ikke kan være om dere blir introdusert for hverandres venner (i første omgang) og familie.

Hvis han inviterer deg med på fester, kino, middager osv m sine venner, og dere er fysiske sammen da - holder hender, kysser litt osv. Da syns jeg du kan tolke det som at dere er sammen.

Hvis dere ikke har gjort så mye sånt sammen før, kan kanskje du invitere ham med på noe med dine venner?? Feks be m et vennepar på middag/kino eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han rett ut, men litt sånn forsiktig: "du..? Er vi sammen eller ikke sammen? Jeg vet aldri hva jeg skal svare når venner spør, så jeg lurer faktisk litt selv...". Fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introduser ham til noen han ikke kjenner som kjæresten din og se hvordan han reagerer?

Den første var litt skummel :sjenert:

Og han kaller meg ting som søta, lille venn og sånt... Noen ganger sier han også at han savner meg.... Hmmm

Utenom det så er det noe man bare føler. Når ting blir seriøst åpner man seg for hverandre og forteller hemmeligheter evt. og sånne ting :)

Han har fortalt meg om sin fortid, også ting som er litt hemmelige som ikke hvem som helst kan få vite...

Et tegn på om dere er sammen el ikke kan være om dere blir introdusert for hverandres venner (i første omgang) og familie.

Hvis han inviterer deg med på fester, kino, middager osv m sine venner, og dere er fysiske sammen da - holder hender,  kysser litt osv. Da syns jeg du kan tolke det som at dere er sammen.

Hvis dere ikke har gjort så mye sånt sammen før, kan kanskje du invitere ham med på noe med dine venner?? Feks be m et vennepar på middag/kino eller no?

Ja, jeg har møtt hans venner da jeg var i byen hans (på 2.daten), vi har bl.a. sett en fotballkamp og tatt en kaffe hos en kamerat av han... Vi var også på et utested og tok en kaffe sammen med en venninne av meg og hennes kamerat... Og jeg tror kanskje han er litt usikker selv, tør liksom ikke vise så mye følelser med folk tilstede men kysser meg alltid enten på kinnet eller munnen når vennene ikke er der :)

Også har han på 1.daten (altså vi har jo kjent hverandre i 4 mnd, men 1.ordentlige daten var for et par uker siden) har han sagt ting som "jeg trives sammen med deg", "jeg koser meg sammen med deg" og "jeg har det fint i ditt selskap", samt at han har face-to-face sagt at han liker meg som mer enn en venn, og det flere ganger! :overrasket:

Endret av genacvale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg opplever at folk har veldig forskjellige kriterier for når man er sammen. La meg fortelle om noen episoder:

1) Jeg møtte en som mente vi var sammen etter å ha kjent hverandre circa 3 dager (tilsammen) + hatt sex en gang. Det såkalte forholdet varte i 2 måneder, da jeg følte jeg kjente ham godt nok til å finne ut at han ikke var den rette. Men da hadde jeg altså vært kjæreste for ham, han hadde rukket å presentere meg for foreldrene og det gikk cirka et år før han innså at det var slutt... (selv om vi ikke hadde hatt kontakt i mellomtiden). Denne personen mente også han hadde hatt en kjæreste før vi møttes som varte i to uker, og som han altså gjorde det slutt med for min skyld.

2) En annen gutt sa "jeg elsker deg" uten å mene noe mer med det enn akkurat det han følte i øyeblikket. Han var i hvert fall ikke ute etter noe fast forhold. Heldigvis var ikke jeg det heller.

3) En jeg var forelsket i sa "jeg vil ikke miste deg" (etter et par år med flørt fram og tilbake) -- for så å ikke ta noen som helst kontakt på fire måneder, og da bare for å invitere meg på kaffe, uten å fortelle et ord om kjæresten han nettopp hadde fått.

4) "Jeg er glad i deg", "Ja, jeg trenger også kos", "Du er så søt", "Happy Valentine"... etc. fikk jeg høre et par uker fra en jeg ble fort stormforelsket i. Han klinte med meg en halv kveld og sa at han skulle ringe, noe han aldri gjorde. Etterhvert fikk jeg vite at jeg var en for "trengende" person for ham.

5) En jeg dater nå har jeg kjent i et halvt år, vi møtes med lange mellomrom men det er koselig når det skjer og jeg føler ingen desperasjon. Han har aldri sagt at jeg er søt/pen eller at han har følelser for meg, men han oppfører seg skikkelig, og høres glad ut når vi avtaler noe. Vi koser/kliner/har sex, men møtes av og til bare for å se en film. Jeg føler ikke at jeg kjenner ham godt nok til å si om jeg vil ha ham som kjæreste, og det synes jeg er litt rart. Kanskje jeg bare er blitt for kresen eller brent (se de forrige punktene).

Uansett vil jeg si at ord ikke betyr noe og handling betyr alt. Jeg har fått ufattelig mange

komplimenter fra gutter som ikke har ment noe som helst med det (i hvert fall ikke noe seriøst). Hvis noen sier at de skal ringe, ringer de antakelig ikke. Hvis noen legger om planene sine for å kunne besøke meg, er de antakelig interessert.

(Jeg har også hatt et langt og ganske velfungerende forhold hvor ting betydde det jeg trodde de betydde, men det er så lenge siden at jeg nesten har glemt det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, veldig lett å misforstå ting også, og å drite seg ut... ganske pinlig... Han jeg dater nå (som tråden handler om) bor som sagt i en annen by og vi møtes ikke så ofte, men når vi først møtes har vi det skikkelig bra sammen, og vi gleder oss begge til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...