Gå til innhold

sugeknapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Plutselig ble jeg litt usikker her - jeg mener altså de knaggene etc. med rund, bøyelig plastikkdings bak, som du kan sette fast på veggen bare ved å trykke dem på (og det danner seg vel et vakuum da, eller noe...)

Hvordan får dere de til å sitte? Har dere lim under? Bruker man å fukte flisene eller sugekoppen/knappen med vann først? Tenkte å kanskje henge handduker på, eller smykker el..l. Er det for tungt å henge handduker på en slik knagg?

har prøvd å få slike til å sitte på flisvegger før, men de detter bare av. Hva gjør dere andre? Har sååå liten lyst til å bore mer enn nødvendig i mine nylagte fliser....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også forsøkt flere ganger og jeg synes de fleste sitter for dårlig. Selv om jeg har fjernet alt smuss og fett med sprit først og fuktet sugekoppen, faller de ned etter en stund.

Det er imidlertid ikke noe problem å få tak i knagger som har lim på baksiden og min erfaring er at disse sitter som støpt, men likevel er ganske lette å fjerne når man skulle ønske det. Når det gjelder hyller, håndklestenger etc. så er det viktig å velge noen med regulerbart feste slik at skruene kan plasseres i fugene og ikke midt i en flis. Ønsker man å ta det ned igjen eller endre plassering, er det enkelt å fylle hullene med fugemasse uten at det synes. (NB! Husk silikon i hullene!).

Skrevet

Jeg henger dem på dusjveggen:) For det er den eneste plassen de ikke detter ned igjen. På flisene eller baderomsinnredningen går det bare ikke.

Mvh Dingo:)

Skrevet

Jeg renser vegg og sugekopp med neglelakkfjerner før jeg fester dem. Korgen i dusjen hang i over ett år sist.

Skrevet

Jeg ville heller ikke bore hull i flisene på det nye badet mitt.

Jeg har sånne sugekoppknagger til å henge håndklær på. Dorull holder har jeg og sånne småbokser ti å ha f.eks.tannbørster,tannkrem og diverse i.

Fungerer veldig bra. Har ikke falt ned en eneste gang.

Hadde også en slags kurv i dusjen til å ha shampo og sånn i,men den bare datt ned hele tiden. Så der har jeg kjøpt en kurv som jeg har hengt på dusjarmaturet.

Gjest bamsemums
Skrevet

Vi har sugekopper med figurer som passer badet, de henger på fliser og har aldri falt ned. Har også en gjennomsiktig plastkurv i dusjen som er fester med sugekopper på flisene og den har heller aldri falt ned. :smile:

Skrevet
Jeg renser vegg og sugekopp med neglelakkfjerner før jeg fester dem. Korgen i dusjen hang i over ett år sist.

Dette fungerer supert hos meg også.

Skrevet

mine detter ned en sjelden gang i blant, men så har de ganske god vekt på seg og da, så siden de kanskje detter ned en gang hver fjerde måned eller noe sånt (går ihvertfall lang tid imellom hver gang), så er jeg såre fornøyd med dem.

men jeg kjøpte sett hos clas olsson, de er hvite og har har plast rundt og den myke gummikoppen inni, de fåes i forskjellige størrelser og henger bra for mitt bruk ihvertfall.

og jeg har på den ene, 5-6 plastlommer som henger nedover med alt fra tannbørste og tannkrem, til alt av hårnåler, barberutstyr, dill og dall i. funker fint det.

Skrevet

Jeg har gjort som et par andre her: neglelakk fjerner på vegg og sugekopp først, la det tørke også presse på sugekoppene. De jeg har henger det håndkler (både store og små) og dorull, og alt har holdt så langt!

Tidligere hadde jeg også i dusjen, og den hang og hang bare jeg passet på å etterdytte innimellom sånn at evnt. luft under sugekoppen ble presset ut. Helt genialt med sugekopper på badet, ingen limrester, ingen hull i fliser eller fuger!

Skrevet

Tror det må være stor forskjell på disse sugekoppene, hos meg holder de i 10 minutter (maks) før de faller ned og da er det snakk om vekten av et håndkle.

Skrevet

åhlens har kjempegode sugekopp-knagger. Gjennomsiktig sugekopp og "rustfri" knagg. Sitter som bare det, og ser ok ut også. Holder både badekåper og badehåndklær.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte mine hen, men sugekoppene er iallefall store, slik at flaten som suger seg fast er stor, da skal det mye til for at det kommer luft under.

:)

Skrevet

Stor forskjell på kvaliteten, er nå min erfaring. Jeg har kjøpt knagger og et par andre badeting i en butikk som heter Ting her i Bergen, og de henger knallgodt. Andre jeg har prøvd før, har ramlet ned gang på gang.

Skrevet

Jeg tror det kan ha en del å si hva slags fliser man har. Er flisene helt glatte og blanke vil sannsynligvis sugekoppene henge bedre enn om flisene er bare litt ru/ruglete.

Skrevet
Stor forskjell på kvaliteten, er nå min erfaring. Jeg har kjøpt knagger og et par andre badeting i en butikk som heter Ting her i Bergen, og de henger knallgodt. Andre jeg har prøvd før, har ramlet ned gang på gang.

Jeg tror det kan ha en del å si hva slags fliser man har. Er flisene helt glatte og blanke vil sannsynligvis sugekoppene henge bedre enn om flisene er bare litt ru/ruglete.

Meg over. Vi har ruglete fliser, men Ting-sugekoppene henger fint likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...