Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 jeg å sambo skal kjøpe en audi.så ser vi etter heftelser på den å det er det. på 130 000. bilen koster for oss 158000. hvordan gjør vi det da? hvordan går vi fram.? noen som kan være så snill å forklare litt
Gjenglemt sykkellås Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Les litt om det her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=1110
Far til 2 Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Søk på "heftelser på bil" på nettet. Da vil du bl.a. finne: Forbukerportalen Din side - Motor I tillegg har en del banker informasjon om dette. Jeg ser at det er mange sider som skriver at en skal sjekke heftelser, men svært få som forteller hva du skal gjøre om du finner slike heftelser. Jeg antar derfor at dere må kontakte selger og få kontaktet banken til selgeren slik at dere gjennom deres bank kan finne en egnet løsning med selgerens bank. Foresten dumt at så mange skriver at en bør sjekke heftelser, men så få som forteller hva en skal gjøre med det.
Gjest Reven Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Signerer på Far til 2 sitt innlegg her. Jeg vil bare gjøre oppmerksom på en viktig detalj. Om det står at det er heftelser for kr 130.000 på en bil er det ikke sikkert at selger faktisk skylder så mye. Det som føres opp som heftelse er nemlig den opprinnelige lånesummen, og denne blir ikke endret før gjelden er slettet i sin helhet. Uansett er det viktig å ta kontakt med banken / panthaver for a: å få bekreftet at heftelsen er slettet eller b: forsikre dere om at det dere betaler går til sletting av heftelsen før det resterende overføres til selger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå