Gå til innhold

Barn og ungdomsarbeider

Gjest Trude & Camilla

Anbefalte innlegg

Gjest Trude & Camilla

Hei vi er to jenter fra Fredrikstad :) Som lurer på noen spørsmål:

hvor mye tjener man når vi vill bli Barne&Ungdomsarbeider?

Er det vanskelig å komme inn på skolen?

hvor mange år må man gå på skolen ?

hvor mye tjener du i lærling tia ?

Er det mange vanlige fag som på ungdom skolen?

håper vi kan få noen svar på disse spørsmålene.. mvh Camilla og Trude :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gå helse og sosial fag grunnkurs og Barne og ungdomsarbeider Vk1. Så er det 2 år ute som lærlig før man tar fagprøven. Løningen vet jeg desverre ingen ting om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt vanskelig å komme inn på glemmen i allefall ;)

Ellers så er ikke lønnen den beste, i barnehage tjener en nyutdannet barne og ungdomsarbeider ca 240 000, tilsvarende ca 20 000kr i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nettsiden www.vilbli.no står det om de forskjellige utdanningsprogrammene, der kan dere også se hvilke fag dere må ha.

Har laget en link her.

Gult er de årene dere må gå på skole, grønt er når dere er lærling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei!

Hvor lenge er en i praksis i b.hage?Kan jeg få fritak fra en del av denne etter å ha jobbet 100% i b.hage i 13 mnd?

Er man det en kaller lærling de to årene en skal være ute i praksis?

Tusen takk for svar og innspill,jg digger deg som tar deg tid!",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok fullføre lærlingtiden i barnehagen selv om du har jobbet i barnehage før. Det er en del du skal igjennom av oppgaver og slikt Det er vanlig med et år i barnehage og et år på SFO/klubb/skole.

Det du skal passe deg for er dårlige venner på studiet. Det er mye rart på skolen, og mange som bare tar utdannelsen fordi de ikke kan noe annet. Det er utrolig MANGE ELEVER SOM ALDRI BURDE BESTÅTT EKSAMEN. :grine: ER DU I TVIL PÅ OM DU ER SKIKKET NOK, SÅ DROPP DET. Ikke det at alle er uskikket, men det er mye rart der, så sørg for at du tar utdannelsen på ærlig grunnlag og med vel og viten om hvilket ansvar du møter når du kommer ut i jobb!!!! LYKKE TIL ;)

Og ja, du er en såkalt lærling hele lærlingstiden på to år!!!

Endret av Bomsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan få godtskrevet litt av lærlingtiden hvis man har relevant erfaring, ei i klassen min på allmennfaglig påbygging fikk godskrevet et halvt år læretid i barnehage fordi hun hadde jobbet et år i barnehage når hun ikke fikk lærlingeplass..

Ingen i hennes klasse fikk læreplass så jeg tror det er ganske vanskelig. Der opprettet de en VK2 klasse som skulle erstatte 2 år i lære, men tror ikke det ble noen stor suksess..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få godtskrevet litt av lærlingtiden hvis man har relevant erfaring, ei i klassen min på allmennfaglig påbygging fikk godskrevet et halvt år læretid i barnehage fordi hun hadde jobbet et år i barnehage når hun ikke fikk lærlingeplass..

Ingen i hennes klasse fikk læreplass så jeg tror det er ganske vanskelig. Der opprettet de en VK2 klasse som skulle erstatte 2 år i lære, men tror ikke det ble noen stor suksess..

Hun fikk godkjent 6 mnd ja?så flott!håper det kan gjelde i mitt tilfelle også.Beg i full stilling fra jan-06 og har kontrakt ut juli-07.Håper deler av den høyst relevante erfaringen jg tar med meg derfra,kommer meg tilgode iforh til læretid.Er bra motivert og føler meg klar for å kombinere teori og praksis etterhvert..Havna ikke i b hage og er støttekontakt på 4. året for ingenting!",)

Hu i kl din du nevner,beg hu å jobbe i en barnehage,for et år,fordi hu ikke fikk læreplass etter skolegang..?eller misforstår jeg her..

Hadde vært interessant å vite.

TAKKER FOR innspill her,gode ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...