Ellisiv Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Min mann ønsker seg trådløs mus i julegave, men jeg er fullstendig blank på området når det kommer til hva som er duger. Kan noen anbefale noen til meg?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Det er jo veldig mange trådløse mus der ute - noen er helt vanlige mus med hjul under og som man putter batterier inni - andre har en medfølgende ladestasjon slik at man slipper å kjøpe batterier hele tiden. Det finnes også optiske mus. I tillegg må man vurdere hva man trenger musen til - man trenger ikke en superrask fancypancy mus hvis man kun surfer på nettet. Hvis man driver med feks. webdesign, bilderedigering, eller spilling kan man derimot ha nytte av en mer fancy mus. Jeg har en Logitech G7 som er trådløs, optisk og har ladestasjon. Dette er en veldig god mus, som særlig anbefales de som spiller mye data, men den koster også deretter.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=20199 Dette settet har jeg og det kan VELDIG anbefales, ja. Nå er det i overkant hvis du bare har bruk for mus, men det er veldig greit å bli kvitt samtlige ledninger. Noter deg ladestasjonen til musa. Det er IMO verdiløst med trådløse optiske mus uten ladestasjon, disse spiser masse strøm. Så enten ender man opp med store utgifter til engangsbatterier, eller kjøper en ekstra lader og batterier bare til dette utstyret. Ikke særlig elegant.. Det er bluetooth basert, så man kan ta backup av meldingene fra bluetooth mobilen sin også. Bluetooth headsett har jeg ikke prøvd, men er mulig det også går. Og, nei, jeg jobber ikke for hardware.no eller noe..
celice Skrevet 18. november 2006 #4 Skrevet 18. november 2006 Til helt "vanlig" bruk er jeg godt fornøyd med min Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse. 399,- på Elkjøp,
Gjest Trude Trompet Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 En kompis fikk seg mus uten en tråd på byen i kveld
Gjest Knehane Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 (endret) - Endret 28. februar 2014 av Knehane
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 Knehane: Hva gjør man når batteriene i musa begynner å skrante ?
Gjest graceland Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 "Mannen min skal få mus til jul". Hihi! Fra spøk til alvor: Det kommer an på hva han skal bruke den til. Er han glad i spill, vil han sikkert sette pris på en mus med spillknapper. Er den kun til ordinært pc-bruk, burde den være optisk. Selv har jeg denne, som jeg brukte masse før jeg klarte å venne meg til touchpaden på laptopen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå