Gjest Auu.... Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Sitter her med en så sinnsyk tannverk for n´te natta på rad...... Skulle så gjerne vert hos tannlegen,men har ikke råd Noen som vet om det er mulig å få bittelitt støtte til å få betalt tannlegeregninger?? Er for tiden i fødselspermisjon og får derfor bare 80%lønn.... Og nå er det både dåp, jul og alt fremover, så er rett og slett ikke penger til overs til at jeg kan gå til tannlegen.... Både jeg og min mann har kommunal lønn, så sier seg selv at økonomien ikke akurat flommer over... Tannlegen jeg har brukt før tillater ikke avbetaling eller giro, alt skal betales kontant..... Hvis noen vet om tannleger i Stavanger området som tillater avbetaling hadde jeg vert evig takknemlig! (beklager hvis dette innlegget er postet på feil forum, men siden det er ang.penger så håper jeg det er ok at det ble postet her )
Drua Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Du får nok bare begynne med en ringerunde: http://www.nettkatalogen.no/default.asp?se...d=sok&x=23&y=13 Men, ærlig talt. Du må prioritere å gå til tannlegen nå. Du har smerter, og det vil bare bli verre hvis ikke du kommer deg til tannlegen. Skrap sammen det du har av penger uansett om det er julegavepenger og kom deg til tannlegen, så får du heller finne ut av den knipa etterpå. Dette er også en sånn situasjon som det er greit å bruke Mastercardet hvis du har det.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Uff, jeg tror bare du burde komme deg til tannlegen med en gang. Hvis det er hull, så blir det fort enda større, kanskje rotfylling, og da koster det vel enda mer? Jeg vil tro du sparer på å gjøre det så fort som mulig. Avbetaling er jo en god mulighet, bare ring og spør! Det er helt sikkert noen som kan tilby det. Ellers er det fort stor forskjell på pris mellom tannlegen, iallfall her i byn. Kanskje det lønner seg å dra til en litt utenfor byen? Så lenge du har penger til julegaver og andre ting tviler jeg på at du får støtte til tannlegen ja... Kom deg til tannlegen med en gang, det er ikke verdt smerten å vente!
Gjest niomi Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Gå til en tannlege med nedbetalingsordning. Han jeg går til har avtale om lån hos Cresco. Rentefritt i 12 mnd., og med mulighet for forlengelse i opptil 36 måneder av nedbetalingen. Da begynner rentene å gå fra måned 13. Jeg har selv vært til tannlegen for første gang på 7 år, og endte opp med regning på 14.000. Fordelt på ett år, er det ca. 1200 i måneden. Mye penger, såvisst, men absolutt overkommelig. Tl ts: Det er ikke lurt å skyve tannlegen foran seg, men dersom du har veldig dårlig råd nå, så tar du bare det mest nødvendige. Du trenger nok en rotfylling utfra beskrivelsene dine. Dersom du har to røtter i tanna, kommer hele sullamitten til å koste deg kanskje 4.000 kr, maks. Men går du lenger, vil det bare bli verre og enda dyrere.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg har aldri opplevd at en tannlege krever betaling på dagen. Tror ikke det vil være så vanskelig å finne en som godtar avdragsbetaling hvis du ringer litt rundt. Sist jeg var hos tannlegen fikk jeg delt inn regningen i tre biter, som jeg skulle betale med jevne mellomrom... Det er surt, og ganske rart, at tannleger er så dyre her i landet, og at det ikke inkluderes i vanlig helsetilbud (delvis) dekket av folketrygden. Men det går ikke an å vente med å gå når du har det slik...
LilleBille Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Hvis du bor i nærheten av en tannlegehøyskole - er de jo vesentlig rimeligere. Har også sett annonser for tannleger som har avtale med finansieringsselskap - så det å få avbetaling burde være relativt greit. Det er bare å starte sjekkerunden.
Gjest Miloine Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Sier som andre her at du bør ta en ringerunde. De fleste tannleger har avbetalingsordning, og noen forlanger ikke betaling ved første besøk engang men sender deg oppdelt regning. Tannlegehøgskolen er billigere, men der er det vel en veldig lang venteliste? For å døyve smerten, mens du venter på time, så kan du legge en dispril der det gjør vondt! Det må være dispril, da den er oppløselig. Du kan også smøre på det middelet som barn bruker når de får tenner! Husker ikke hva det heter! Men du er nødt til å gå til tannlegen for det går ikke over av seg selv.
Gjest TS Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Takk for svar.... Det ble "hele" 2 timers søvn på meg i natt. Har sett gjennom budsjettet for tiden fremover og eneste muligheten jeg har er hvis mannen får tatt ut feriepenger i januar og at vi får utsette noen regninger til da... Irriterer meg grønn over at tannlege er til for de rike! Slik burde det ikke være i "verdens beste land"...... Hadde på en måte håpt jeg hadde tryna eller noe slik at det hadde blitt akutt Men får ta meg en ringerunde og høre hvem som tillater avdrag, helst over lengst mulig tid...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Barnedåp og jul var "dårlig unnskyldninger" for ikke å prioritere tannlegen, synes jeg.. Man trenger jo ikke å bruke mye penger på noe av det..
Gjest ts Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Barnedåp og jul var "dårlig unnskyldninger" for ikke å prioritere tannlegen, synes jeg.. Man trenger jo ikke å bruke mye penger på noe av det.. ← Er ikke unnskyldninger, men fakta.... Dåpen koster oss ca 500kr... Vi skal kun ha kake og kaffe, og og alle kakene er hjemmelagde, så ingen penger der.... (flesteparten blir bakt av familie) Lokalet har vi fått gratis, så eneste vi kjøper er lys og pynt - og det synes vi at vi kan "unne" oss selvom vi har lite penger, det er trossalt vårt barns dåpsdag. Ellers så har vi minimalisert julegavene i år, kun den nermeste familie får, og grensa er satt til 100kr pr presang... Så vi gjør det faktisk så billig som vi har mulighet til.... Vi dropper IKKE hele jula fordi jeg må til tannlegen.
Gjest Shoreh Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 I en såpass stor by som Stavanger finnes det tannleger som har avbetalingsordninger. Bare ta en ringerunde. Så har du kanskje lært til senere at man alltid bør ha en reservekonto til slike tilfeller som dette. Akutt tannlegebesøk, ny vaskemaskin etc.
Gjest TS Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Reservekontoen vår gikk til nytt kjøleskap og fryseboks for en liten stundt siden, så har ikke fått spart opp så mye ennå.... Uff, alt skjer på en gang...... men er vel slik det pleier å være Nei, får begynne å spile på lotto.... en lottomillion hadde gjort seg ja
Gjest niomi Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 Tannlege er stort sett ikke så dyrt. Men man gå en gang i året. De aller fleste vil da slippe unna de dyre tingene, som rotfylling, kroner og broer, og slipper unna med i snitt en tusenlapp i året. Mindre enn egenandelsgrensa hos legen.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 En tusenlapp i året? Bare tull. Hver gang jeg har vært hos den j... tannlegen har jeg blitt av med minst 2000. Og hittil har det faktisk vært en gang pr år. Min tannlege lar meg betale litt hver gang - men hva pokker hjelper det når et hull i en tann kommer på 2-3.000. Reservekonto? Fantastisk. Når man ikke får endene til å møtes hver måned så er det klart man bare kan trylle frem et beløp til reservekonto. Juhu ... Når det er sagt: Hvordan har du forestilt deg barnedåp og jul med den type tannverk som du har? Kom deg avsted jo før jo heller.
Gjest Miloine Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 ← Tannlege er rådyrt, men de fleste lar deg betale litt av gangen. Du må jo ringe til en eller annen tannlege med en gang og jeg sier som Blondie65: Hvordan har du forestilt deg barnedåp og jul med den type tannverk som du har Her er noen tannleger i Stavangerområdet! http://www.tannlegen.net/ http://www.tannlegenehetland.no/index1.htm http://www.smilendetenner.no/hXGYzmxdzS2y.9.idium http://www.tananger-tannlegene.no/
vilde Skrevet 15. november 2006 #16 Skrevet 15. november 2006 Huff, det kan bli veldig dyrt om du ikke kommer deg avgårde med en gang. Ellers bør alltid man ha en tusen lapp eller to tilgjengelig til slike ting! Man kontrollerer jo ikke selv når man kan bli syk eller få tannproblemer;)
Varja Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 Uffameg sånn kan du jo ikke ha det! Jeg håper du har funnet en tannlege som godtar utsettelse av betalingen nå? Dersom dere har en sparekonto for barna der dere eller besteforeldre setter inn noen penger fra tid til annen og som du har disposisjonsrett for synes jeg du skal låne fra den. Det kommer hele familien og barna til gode at du slipper å ha så vondt. Pengene kan du tilbakeføre når du får feriepenger.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #18 Skrevet 16. november 2006 I en såpass stor by som Stavanger finnes det tannleger som har avbetalingsordninger. Bare ta en ringerunde. Så har du kanskje lært til senere at man alltid bør ha en reservekonto til slike tilfeller som dette. Akutt tannlegebesøk, ny vaskemaskin etc. ← Herre moses for moralisering da. Ikke vær så mamma da...Det er ikke det ts trenger når hun sitter våken med tannverk hver natt og i tillegg tydeligvis har en baby å ta vare på.
aline Skrevet 16. november 2006 #19 Skrevet 16. november 2006 Nei, får begynne å spile på lotto.... en lottomillion hadde gjort seg ja ← jeg håper du fleiper!
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2006 #20 Skrevet 16. november 2006 jeg håper du fleiper! ← Sannsynligvis Hvordan skal du kose deg i jula og dåpen dersom tanna er helt jævlig? Utsett regninger. Ingen nekter deg det. Og ikke gi julegaver til de man ikke trenger å gi til. Dropp å gi julegave til hverandre. Tanter og onkler osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå