Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 I kjøleskapet har jeg vakuumpakket indrefilet, det står siste forbruksdato 12/11. Bør jeg kaste de?
Scorpina Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Har selv spist kjøttdeig som var 2 dager over tiden og det smakte godt det. Men, ta å LUKT på kjøttet du. Lukter det "surt", hiv det. Det skal jo uansett ligge på benken å få litt romtemperatur. Indrefilet skal ikke legges i steikepanna rett fra kjøleskapet.
Leo Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Indrefilet er ofte best når den har gått ut på dato siden kjøttet blir mørere og får mer smak når det har ligget en stund. Så lenge den ikke har noen form for belegg eller lukter av noe annet enn rått kjøtt, ville jeg ha spist den selv om holdbarhetsdatoen gikk ut for noen dager siden.
monikabrx Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Biff er en av de få tingene som nesten bør ligge et par dager over dato..
skrue Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 I kjøleskapet har jeg vakuumpakket indrefilet, det står siste forbruksdato 12/11. Bør jeg kaste de? Massivt kjøtt klarer seg bedre enn oppskåret (eks kjøttdeig). Lukt først og spis den idag.
Lady Lovelylocks Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Hva med kjøttdeig da? Den gikk ut 13.11. Har stekt den opp idag, og skal bruke den til middag imorgen.. Er det dumt kanskje? (Luktet ikke dårlig)
Lilleh Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Så lenge kjøttet ikke lukter rart/vondt er det ikke noe galt med det. Kjøttdeig skal jo gjennomstekes, og da dreper du jo alt av bakterier uansett Når det gjelder kjøtt i hele stykker, støtter jeg meg til de ovenfor her, er selv kokk, og vet at jo lengre kjøttet får mørne, jo bedre blir det. God middag!
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Biff bør ligge over dato for å bli god. Så legg den på benken. Lukter den ille etter ti minutt så vurder om du vil spise den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå