Gå til innhold

For tidlig for nytt forhold?

Gjest Regina

Anbefalte innlegg

Har vært singel i et halvt år etter flere år i ekteskap. Nytt og spennende, og må si jeg nyter oppmerksomhet og bekreftelser på meg selv fra andre. Har vel proklamert ganske høylytt til venninner at jeg ikke skal binde meg på leeeeenge.

På en måte står jeg ved det, men som de fleste mennesker lengter jeg jo også etter noe fast. Er vel i utgangspunktet en svært monogam person, og er vel ikke vant til noe annet heller. Noen av oss er ikke lagd for å leve alene...

To helt motstridende ønsker og behov med andre ord.

Har nettopp truffet en spennende fyr som gir utrykk for at han ønsker å finne ut om det kan bli noe seriøst mellom oss. På den ene siden kan jeg også tenke meg det, men på den andre er jeg redd for at jeg altfor raskt blir "sugd" inn i et forhold jeg ikke kommer ut av igjen. (På bakgrunn av tidligere erfaringer)

Altfor tidlig å bekymre seg for det selvsagt, men lufter det her for å få litt hjelp til å reflektere over valgene jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå blitt singel etter nesten 6 år samboerskap. Småtrist, klarer liksom ikke å venne meg til tanken.

Jeg tror at det er viktig å gi seg god tid til å finne seg selv og reflektere godt over ting, før en setter i gang igjen.

Håper virkelig at jeg klarer å fokusere på meg selv i minst et år og ikke bli sammen med en tulling bare for å slippe å være alene. Jeg har faktisk aldri vært singel i mer enn 3 mnd. Håper at jeg er sterk nok denne gangen.

Men jeg tror også at det kommer an på hva slags forhold man hadde før, altså på godt eller dårlig den var.

I min tilfelle så er jeg ikke lett å ha med å gjøre, jeg har lett for å bli den ”slemme” i forholdet om jeg ikke får ting som jeg vil, eller føler at jeg får for lite oppmerksomhet. Alt i grunn fordi jeg er usikker på meg selv. Dette er noe som jeg vet at jeg må jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her nå da er vel det at det er fullt mulig å få begge deler for hva du tenker på og sier selv er tidligere erfaringer hvor det ikke var mulig. Møter du riktig person så får du være deg selv og tid til det samtidig som du har han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...