AlmaCity Skrevet 15. november 2006 #21 Skrevet 15. november 2006 Den første boka jeg leste på egen hånd var en penny bok. Jeg var kjempestolt, og isden den gang har jeg elska å lese. For de små er det jo engasjerende lesing og det er ekstra artig å få en egen pakka i posten. Ellers er det jo bare kjedelig post til de voksne...
Trampe Skrevet 15. november 2006 #22 Skrevet 15. november 2006 Jeg var med i Pennyklubben i årevis, og jeg elsket det. Joda, det er mye "ræl" i pakkene for de som ikke har hest, de har lite variasjon (tror jeg fikk 8 par ridehansker og 4 manbørster i løpet av min tid) men det er stort for ei hestegal jente. Bøkene slukte jeg rått, og jeg synes de var fantastiske. Jeg har alle fremdeles, kanskje jeg skulle ta meg en tur på loftet for å sjekke om de faktisk er så dårlige som dere sier... jeg leste veldig mye som barn, og merket ikke noe dårligere kvalitet på pennybøkene enn på alt jeg lånte på biblioteket... tror ikke barn merker slikt like fort som oss voksne. Så lenge boka handler om en hest er det greit, liksom Og ja, det er mye viktigere at barnet får lesetrening enn at man leter etter såkalte kvalitetsbøker. Om hun er ei jente som vil begynne å lese på grunn av dette, så burde du jo absolutt oppfordre henne til å lese bøkene som følger med. Og leser hun ikke kan du jo melde henne ut igjen. Om datteren din er hesteinteressert anbefaler jeg pennyklubben. Om du synes det er dyrt, kan du avtale med henne at du kommer til å avbestille enkelte av pakkene. Da kan du få bare bøkene sendt utenom, og slipper alt dillet de har oppi pakkene. Husker mamma avbestilte enkelte av mine pakker, og det var egentlig helt greit.
Pasha Skrevet 16. november 2006 #23 Skrevet 16. november 2006 Jeg var også medlem i pennyklubben som liten, og jeg elsket det. Bøkene slukte jeg og gjennom dem lærte jeg å bli glad i bøker. de ligger fremdeles på loftet hos mamma og pappa.. kanskje jeg skal ta meg en tur opp dit og sjekke hvor dårlige de egentlig er..
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2006 #24 Skrevet 16. november 2006 min datter har vært medlem i TL klubben men nå er hun blitt for gammel, hun er tretten år. men hun har vært storfornøyd frem til i sommer
Midna Skrevet 16. november 2006 #25 Skrevet 16. november 2006 Husker da jeg var mindre å var medlem i Pennyklubben. Når jeg tenker tilbake nå så fikk vi nok mye rart i pakkene. Men da jeg var på den alderen føltes det ikke sånn og da fikk jeg jo god bruk for det - og mye morro! Elsker bøkene jeg fikk. De passer jo perfekt for en yngre jente. Selvom de ikke har det beste språket syntes jeg historiene har veldig bra historier med tanke på at yngre barn skal lese dem. Nå hadde jeg sikkert ikke fått så mye glede av det men det er jo fordi man vokser og får andre behov og blir litt mer kritisk Jeg syntes absolutt du skal la ungen din få bli med i Pennyklubben. I hvertfall hvis hun liker å lese. Litt bortkastet å bestille pakkene bare på grunn av tingene.
monja Skrevet 16. november 2006 #26 Skrevet 16. november 2006 Husker da jeg var mindre å var medlem i Pennyklubben. Når jeg tenker tilbake nå så fikk vi nok mye rart i pakkene. Men da jeg var på den alderen føltes det ikke sånn og da fikk jeg jo god bruk for det - og mye morro! Elsker bøkene jeg fikk. De passer jo perfekt for en yngre jente. Selvom de ikke har det beste språket syntes jeg historiene har veldig bra historier med tanke på at yngre barn skal lese dem. Nå hadde jeg sikkert ikke fått så mye glede av det men det er jo fordi man vokser og får andre behov og blir litt mer kritisk Jeg syntes absolutt du skal la ungen din få bli med i Pennyklubben. I hvertfall hvis hun liker å lese. Litt bortkastet å bestille pakkene bare på grunn av tingene. ← Enig. Jeg var og med i Pennyklubben da jeg var lita og jeg elsket det.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #27 Skrevet 16. november 2006 Jeg var medlem av TL-klubben da jeg var lita. jeg elsket bøkene og har alle i en eske på kottet mitt. Leste de fra perm til perm. Og alt rælet som var med var kjempespennende når man er i passende alder. Jeg leste også mye av gulltopp, hardyguttene, frøken detektiv og slike bøker. Datteren min er også medlem i TL-klubben og hun storkoser seg med pakkene. Sønnen min er med i Boing, og saumfarer faktabøkene han får om fotballklubbene. Hvis man liker å lese og elsker hest så er nok Pennyklubben midt i blinken. Det er jo da man vil lese hestehistorier og slike ting.
Gjest LilSweetie Skrevet 16. november 2006 #28 Skrevet 16. november 2006 Jeg var med i både Penny-klubben og TL-klubben, men fikk ikke alle pakkene. Fikk dem innimellom hvis det var noen jeg virkelig hadde lyst på. Enig med de som sier at bøkene (i begge klubbene) er elendige, og det synes jeg faktisk også da. Likte bare seriene (Sweet Valley High, Barnevaktklubben og Stalljentene), og synes de andre var kjedelige. Så da var det ikke noe problem for meg og ikke få alle pakkene, så lenge jeg fikk det når Sweet Valley eller Stalljentene var med Ellers veldig enig med Malama her: Om alternativet er en bokklubb med "bedre" bøker, ville jeg forsøkt å få henne interessert i det. Om alternativet er ingen bokklubb, så er jo dette bedre enn ingenting. Å lese er viktig, og å lese mye er nok viktigere enn å lese kvalitet (inntil en viss grense...) ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå