Gjenglemt sykkellås Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Jeg har aldri hatt fasttelefon, men Internett, det har jeg hatt i mange år. Jeg har aldri betalt en tilleggsavgift for Internettabbonementet fordi jeg ikke har fasttelefon, men ser at dette har blitt vanlig praksis nå. (For eksempel 60 kr hos Telenor.) Hvorfor jeg ikke betaler den ekstra avgiften, aner jeg ikke. (Har Internett fra NextGentel og det er akkurat det samme greiene hos de.) Nå har det seg sånn at jeg antakeligvis blir nødt til å endre hastighet på mitt nåværende abbonement, men jeg er livredd for at jeg nå vil komme til å betale denne ekstra kostnaden. Livredd! (OK, ikke livredd.) Jeg må sette ned hastigheten ( ) fordi de jeg deler abbonementet med, synes det vi har er for dyrt, men jeg ser ikke poenget med å sette ned hastigheten om vi plutselig må betale for at vi ikke har fasttelefon. Da går det nesten opp i opp i forhold til det vi betaler nå. Noen som vet hvordan praksisen er angående denne ekstra avgiften, og hvorfor jeg aldri har betalt den hittil (har hatt to forskjellige leverandører opp i gjennom årene også.) Merkelig. Og kjedelig.
Gjest Sumiko Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Man skal betale linjeleie til Telenor uansett om man har telefon eller ikke, og uansett hvilket bredbåndsselskap du bruker, og hvorfor du ikke har betalt det før kan ikke være noe annet enn en glipp.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 14. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2006 Kanskje en glipp, men det er rart at den samme glippen har skjedd både på dette abbonementet jeg har nå, og det forrige jeg hadde. Eller var det kanskje ikke normalt med denne avgiften for noen år siden?
Gjest Sumiko Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Det vet jeg ikke, det er iallfall slik nå. Hvor lenge det har vart kan du jo spørre Telenor om.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 14. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2006 Ja. Det kan jeg jo eventuelt gjøre. Takk for svar i hvert fall. Men det jeg egentlig lurer på er jo om jeg bare skal la være å gjøre noe med abbonementet i frykt for å få tilleggsavgiften. Hmm.. Nå høres jeg snyltete og gjerrig ut. Beklager. Jeg som betaler min skatt med glede.
Hu i Svingen Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Jeg trodde faktisk denne avgiften hadde falt bort i år jeg, men jeg kan jo ta feil? Hvis du ikke har betalt den før antar jeg at den er innbakt i abonnementet ditt, GS.
Gjest Sumiko Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 http://www.nextgentel.no/privat/priser/gebyrer_tjenester.php Her står det om linjeleie.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 14. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2006 Nettleien er ikke innbakt i abbonementet kan jeg se ut fra NGs nettsider. De er nok bare litt sløve med å ta betalt tydeligvis. Men takk for link, Sumiko. Der står det at det faktisk koster 300 kroner å sette ned linjehastigheten! Det kan jeg bruke som argument for at vi ikke skal gjøre noe med linjen (i tillegg til at vi kan risikere å bli lovlydige borgere som betaler nettleie til Telenor.) Smart.
Fru.U Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Vi har hatt fasttelefon tra telenor og bredbånd fra nextgentel hjemme en stund. For omlag et år siden kuttet vi ut fasttelefonen, men fortsatte med bredbåndet. Vi har ikke betalt linjeleie etter at vi avsluttet vårt fasttelefonabonnement. Jeg endret hastigheten på bredbåndet vårt nå og da oppdaget plutselig nextgentel at vi ikke hadde betalt linjeleie, så nå får vi den i tillegg hver mnd. Så, ja, når du endrer abonnementet ditt vil de nok oppdage at du ikke har betalt linjeleie og og legge til de 60,- på fakturaen din hver mdn.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 15. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 15. november 2006 Takk, Fru. U. Det var nok det jeg tenkte meg. Men jeg kom på noe i natt: Håper de ikke merker det og plutselig vil ha betaling for alle årene vi ikke har betalt linjeleie! Det hadde vært kjipt det.
Fru.U Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Ja, den tanken har slått meg og. Vi fikk en mail med bekreftelse av endringen også sto det at "vi har registrert at De ikke har fasttelefon og vil heretter belaste Deres månedlige faktura med kr.60,- i linjeleie" (eller noe i den duren). Jeg var egentlig mest letta for at vi ikke fikk noe krav om betaling av linjeleie for det året vi ikke har betalt.
Henna Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Mitt siste bredbåndsavtale var med Next Gentel og jeg ble opplyst at det ville bli et tillegg på 60 kr. Men regningen kom og jeg så ikke noe av tillegget. Og tenkte at det var nå heeelt greit at de glemte det. Frem til regningen kom 11 mnd etter med etterbetaling for alle månedene. Så de hadde visst ikke glemt det allikevel...
Gjest Blondie65 Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 Jeg har et bredbåndsabonnement tegnet for lenge siden (2001) hos NextGenTel. Jeg har ALDRI hatt fasttelefon og det har jeg også gjort oppmerksom på ved de 3 flyttingene foretatt på dette abonnementet. Likevel har jeg betalt det det koster i flg nettsiden pr måned - uten noe mas om linjeleie. Hadde de nå kommet med et etterkrav på linjeleie for disse årene hadde jeg sendt regningen i retur med spørsmål om hvorfor jeg skal betale det da det ikke fremgår noe som helst sted av min avtale eller deres henvendelser til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå