Gå til innhold

sunne dressinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det er mange av dere der ute som er litt opptatt av å ikke spise for fet/usunn mat, men likevel vil ha god mat. Og myten sier jo at gode ting er usunt.

men jeg vil bare bare tipse om noe sunt, og godt!

Dressinger med majones, ekte vel å merke, som base er veldig bra.. ta feks majones, og litt lettrømme, bland med tomat, hvitløk, paprikapulver, salt og pepper.. nammenam

eller du kan ta majones og karri og blande.. kjempegodt på kylling

majones består av vegetabilsk fett, som er flerumettet og inneholder flere essensielle fettsyrer. Lettmajones inneholder mindre fett, men mer karbohydrater, siden fettet i majones er sunt, og karbohydratene egentlig ikke er det, så er ekte majones "sunnere" enn lettmajones. Smaker bedre også.

for dere tvilere:

mills sine sider

treningsforum

Videoannonse
Annonse
Skrevet
majones består av vegetabilsk fett

Nei, det kan da ikke stemme. Det er egg i majones, i tillegg til de vegetailske oljene. Hadde det ikke vært egg i, hadde det ikke vært majones.

Eller? Lenge siden jeg har spist majones, men... :klø:

andre sunne dressinger:

Olje, salt, pepper. Varieres med eddik, sennep, sitron, urter, osv.

Skrevet

hmm, jeg synes også det hørtes rart ut. :klø:

men jeg får lese på mills sine sider da.

her er en god og sunn dressing. ganske sunn...

1 dl matyoghurt

1 dl søt chilisaus

1 ss sitronsaft

passer til det meste!

Skrevet
Nei, det kan da ikke stemme. Det er egg i majones, i tillegg til de vegetailske oljene. Hadde det ikke vært egg i, hadde det ikke vært majones.

Eller? Lenge siden jeg har spist majones, men...  :klø:

andre sunne dressinger:

Olje, salt, pepper. Varieres med eddik, sennep, sitron, urter, osv.

Består egg av så mye fett da?

Egg er veldig sunt det også. Hvis du tar en titt på egg.no så kan du lese om at myten at mye egg gir høyt kolesterol ikke holder stand.

Enkelte spiser så mye som 10 egg om dagen. Og de lever enda.

Skrevet

Eddikdressing:

eddik, vann, sukker, salt og pepper

Skrevet

Jeg ELSKER knorr sine dressinger, fransk og italiensk som en blander ut med 3ss olje og 3ss vann..

Vet ikke hvor sunne de er akkurat, men de er himla gode på salater!

Skrevet
Jeg ELSKER knorr sine dressinger, fransk og italiensk som en blander ut med 3ss olje og 3ss vann..

Vet ikke hvor sunne de er akkurat, men de er himla gode på salater!

De er nok bare sunne.. Olje er jo veldig sunt, og det er jo bare krydder i posen...

Gjest Catwoman
Skrevet

Andelen vegetabilsk olje er mye større enn andelen egg. Jeg vet ikke helt hvilken funksjon egget har i majonesen - kanskje fortyknignsiddel eller bindemiddel eller noe - uansett så går det fint å lage eggfrimajones også.

Skrevet
Består egg av så mye fett da?

Egg er veldig sunt det også. Hvis du tar en titt på egg.no så kan du lese om at myten at mye egg gir høyt kolesterol ikke holder stand.

Enkelte spiser så mye som 10 egg om dagen. Og de lever enda.

Det er ikke problemet. :) Jeg er veganer. :)

Skrevet
uansett så går det fint å lage eggfrimajones også.

Har du en oppskrift, kanskje? Den eggfrie majonesen i helsekost er jo litt dyr. Litt billigere på ICA, men sjeldent jeg er der.

Gjest Catwoman
Skrevet
Har du en oppskrift, kanskje? Den eggfrie majonesen i helsekost er jo litt dyr. Litt billigere på ICA, men sjeldent jeg er der.

Har stort sett kjøpt den eggfrie fra Plamil - den er litt dyr ja.

Har prøvd en oppskrift jeg fant på nett engang, men det gikk rett vest. :ler:

Kanskje du klarer det - skal se om jeg finner igjen oppskriften til deg.

Her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...