lil Skrevet 14. november 2006 #1 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hei! Svigerfar fyller år, og jeg skal lage bursdagsmiddag. Hovedrett blir tradisjonell elgstek med fløtegratinerte poteter, brokkoli og rognebærgele. Dessert blir noen slags "marsipanposer" med multekremfyll. Jeg vet enda ikke hva forrett kan bli.. Tenkte på noe hvit fisk. Noen forslag? Endret 14. november 2006 av lil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 15. november 2006 #2 Del Skrevet 15. november 2006 Hva med kamskjell? En forrett jeg har servert er stekte kamskjell med blomkålpurè og bacondryss. Kjempegodt, synes nå jeg iallefall. Kamskjellene marineres i litt olje, ørlitt soyasaus og litt kajennepepper i så lang tid man har (f.eks. 1 time). Men kan også serveres naturell. Blomkålpurèen lages ved å koke blomkål (ca. 1 hode til 8 pers) i matfløte til det nesten akkurat dekker bukettene. Når blomkålen er mør kjøres dette i foodprosessor til en glatt purè, smakes til med salt og pepper og litt sukker samt at jeg har følt at jeg har måttet tilsette litt flytende kjøttbuljong for å få litt kraftigere smak. Men dette er jo smak og behag. Pr. person: 1 dæsj blomkålpure, et par stekte kamskjell oppå og så drysses sprøstekt bacon over. Scampi kan jo også benyttes til samme forrett og kanskje også hvit fisk hvis det er det du gjerne vil servere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå