Gå til innhold

Hvor på vitnemålet står vekttall?

Gjest Bertine ikke innlogget

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine ikke innlogget

Jepp..

Er det noen som vet?

Nederst på vitnemålet mitt, som er de samlede karakterene, står det

"sum omfang: 103". Er det vekttallene mine fra alle 3 årene på videregående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oki, ikke studiepoeng heller da?

:klø:

Bare karakterene som gjelder der?

men da vet jeg det ;)

Endret av Bertine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiepoeng (tidligere vekttall) er noe du får for høyere utdanning, dvs. høyskole eller universitet. På videregående regnes det gjennomsnitt av karakterene dine, som multipliseres med 10, deretter legger man til eventuelle tilleggspoeng og du har da dine konkurransepoeng som bestemmer hvilke høyere utdanninger du kan komme inn på. I jobbsøkesammenheng tviler jeg på om det er noe annet enn karaktersnittet ditt som er interessant så lenge du ikke har høyere utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritata
Man har ikke vekttall på videregående.

Er det bare jeg som irriterer meg grønn over folk som skriver innlegg bare for å gjenta en eksakt faktaopplysning som stod i innlegget rett før? En ting er en diskusjon, med meninger og argumenter ulike veier, men en enkel faktaopplysning?!? Er det bare som for å si "Jeg vet også altså, selv om jeg ikke var først!! Heeelt sant!"

Ja, jeg vet; er det rart det er krig i verden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som irriterer meg grønn over folk som skriver innlegg bare for å gjenta en eksakt faktaopplysning som stod i innlegget rett før? En ting er en diskusjon, med meninger og argumenter ulike veier, men en enkel faktaopplysning?!? Er det bare som for å si "Jeg vet også altså, selv om jeg ikke var først!! Heeelt sant!"

Ja, jeg vet; er det rart det er krig i verden? ;)

Noen ganger kan det jo være greit å høre det fra flere personer, så man er sikker på at det ikke bare er den første som svarte som har misforstått eller tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det kan være at flere har gått inn samtidig, og derfor har det kommet et nytt innlegg før man har fått postet sitt innlegg. Vi kan jo ikke vite om noen sitter og svarer på et innlegg i akkurat dette øyeblikk eller ikke (kan selvsagt se hvor mange som leser, men vi aner ikke hvor mange som svarer og hva de i så fall svarer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det kan være at flere har gått inn samtidig, og derfor har det kommet et nytt innlegg før man har fått postet sitt innlegg. Vi kan jo ikke vite om noen sitter og svarer på et innlegg i akkurat dette øyeblikk eller ikke (kan selvsagt se hvor mange som leser, men vi aner ikke hvor mange som svarer og hva de i så fall svarer).

Det er så, men det var vel neppe aktuelt i dette tilfellet, da det var 2-3 timer mellom de to innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...