Gjest Gjest_kari_* Skrevet 14. november 2006 #1 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg er nå på overtid med min masteroppgave (2 år) og har lyst å prøve og greie meg uten studielån. Men dersom jeg ikke søker lån og stipend så blir lånet mitt satt rentebærende fra august 2006. Dette vil jeg helst slippe siden jeg ennå er under fulltidsutdanning. Regner med å være ferdig utdannet utpå nyåret. Da lurer jeg på om jeg bare skal søke lån, siden jeg da kanskje slipper at lånet blir rentebærende. Eller om det ofte er lett å få godkjent en eventuell søknad om rentefritak? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Del Skrevet 14. november 2006 Det er lett å få godkjent søknad om rentefritak dersom du ikke har høy inntekt - men sjekk hvordan de regner ut, og hva de tar hensyn til, jeg er litt usikker. Selv fikk jeg fritak da jeg var arbeidsledig, og man kan også få det om man har lav inntekt, men jeg er usikker på om de går ut fra lavtlønnet 100% arbeid eller faktisk månedslønn eller årsinntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belit Skrevet 14. november 2006 #3 Del Skrevet 14. november 2006 For f¨å år siden begynte ikke studielånet ¨løpe hvis man fremdeles var under utdanning, selv om man ikke tok opp lån. Det var bare å godtgjøre studentstatusen for Lånekassa så var det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 21. november 2006 #4 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Rentefritak på grunn av fulltidsutdanning er ikke avhengig av inntekt. Men for å få rentefritak må du ha hatt rett til støtte dersom du hadde søkt. Du kan lese om dette her: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5607.aspx Endret 21. november 2006 av diddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå