Gå til innhold

Hjelp! Skrev feil adresse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et litt rart problem.

Jeg bestilte noe fra utlandet på nett for over en måned siden og syntes det var litt rart at pakken ikke er kommet ennå (skulle leveres innen 20 dager). Så jeg sjekket kvitteringen og la først nå merke til at jeg hadde skrevet feil nummer på adressen. Altså jeg bor i f.eks Landeveien 13A også hadde jeg skrevet Landevegen 10.

Aner ikke hvordan jeg klarte det, men nå lurer jeg jo litt på hva som har skjedd med pakken min? For jeg sjekket det opp, og Landeveien 10 finnes ikke. Sikkert hus som har blitt revet eller noe, men det går liksom fra nr7 til nr13 her i gata. Hvor har da pakken min blitt av? Kan jeg henvende meg til det lokale postkontoret (post i butikk) eller har de ingenting med det å gjøre? Vil jo gjerne ha pakken min, for jeg har jo betalt for den.

Pakken var på under 200kr og ble sent som brev.

Jeg skrev alt annet av info riktig, og er vant til at posten min kommer fram selv om ikke adressen ikke er skrevet helt riktig (har en del utenlandske venner som skriver adressen må mange rare måter). Hva skjer med posten som er merket feil?

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Tror du må sjekke posten å se om de fortsatt har pakken.

Hvis postmannen skal levere pakke til en adresse som ikke finnes tar han den med tilbake. Eller siden det er 1 mnd siden, så har den kanskje blitt sendt i retur, så mulig du må ringe de som skulle sende pakken

Skrevet

Takk for svar

Så jeg går bare å spør i nærmeste post i butikk? Eller hovedpostkontoret i byen?

Jeg har sendt mail til de jeg bestilte hos (pure lux) når det var godt litt over tiden om det har vært noe problem med pakken, men fikk ikke svar. Får prøve igjen da, hvis ikke posten har den.

Skrevet

Har du et ikke helt vanlig navn så kan det hende det kommer i postkassa allikevel.

Skrevet

Det er veldig rart om pakken ikke skulle komme fram, posten er ganske flink til å finne frem til folk selv med bare deler av adressen.

(Begynte å tenke på den reklamen da jeg så overskriften, "Hvor er pakken nå? Pakken sier ingenting" :ler: )

Skrevet
Det er veldig rart om pakken ikke skulle komme fram, posten er ganske flink til å finne frem til folk selv med bare deler av adressen.

(Begynte å tenke på den reklamen da jeg så overskriften, "Hvor er pakken nå? Pakken sier ingenting" :ler: )

En venninne av meg har ham som lærer :ler:

Skrevet

Tror nokk pakken din kommer frem alikevel..

Sikkert bare forsinket.

Skrevet

Det samme klarte jeg da jeg bestillte klær fra Danmark.

Skrev veinavn 1 B når jeg bor i veinavn 16 B Jeg tenkte fillern heller, men regnet med at den kom frem til meg alikevel. Og det gjorde den.

På posten har de en bok med alle navn knyttet på hver adresse, for jeg har selv jobbet der, så det vet jeg.

Pakka di kommer frem.

Jeg husker et brev veldig godt, som vi fikk der jeg jobba, og der sto det følgene:

Fornavn Etternavn.

Det blå huset i bakken ovenfor ----- T-banestasjon i Oslo

Norway

Det brevet kom frem til mottaker det. Navnet til mottaker hadde vi i boka, og det var et blått hus i gata ovenfor t-banen.

Så du kan ta det helt med ro. Posten gjør alt for å få frem post.

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis man ikke har skrevet husnr på noe man har bestilit fra nettet? 

Finn dem frem huset likevel eller?

Anonymkode: 593da...d60

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "vekker" du en 11 år gammel tråd framfor å lage din egen? 

Hvis gata di ikke er alt for lang og hvis postbudet har yrkesstolthet så bør det gå bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lag en ny tråd... gad.... 

Anonymkode: 5f390...a99

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...